۷ سال پیش

روابط عمومی میان ۱۳۰۰ شغل سخت جایگاهی ندارد

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

یک استاد دانشگاه با بیان این که بیش از هزار و 300 شغل سخت و زیان آور در کشور تعیین شده، خواستار دیده شدن شغل روابط عمومی در میان این مشاغل شد.

جهت مشاهده آخرین اخبار مشاغل سخت اینجا کلیک کنید


هوشمند سفیدی به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: خانه روابط عمومی ایران در سال 91 به سازمان تامین اجتماعی پیشنهاد داد تا شغل روابط عمومی نیز جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب شود.
نویسنده کتاب راهبردهای عملی روابط عمومی اضافه کرد: خانه روابط عمومی ایران دفتری را به عنوان دفتر پیگیری حقوق صنفی و تخصصی برای این کار اختصاص داده و ما معتقدیم این شغل باید هرچه سریعتر به عنوانی یک از مشاغل سخت محسوب شود تا کارکنان و مدیران روابط عمومی ها بتوانند از حق سختی کار و بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند.
وی همچنین گفت: خانه روابط عمومی این خواسته را از طریق مکاتبه با معاونت منابع انسانی ریاست جمهوری اعلام کرده و در پیش نویس قانون جامع روابط عمومی نیز این موضوع ارائه خواهد شد.
سفیدی خواستار ارتقاء حقوق مدیران و کارشناسان روابط عمومی شد و گفت : حقوق مدیران و کارشناسان روابط عمومی برخلاف بسیاری از مشاغل بسیار پائین و غیرقابل باور است و حتی گاهی مسائل اداری زمینه ای را فراهم می کند تا کارمندی که به روابط عمومی منتقل می شود، دو طبقه از شغل خود نزول کند.
وی تاکید کرد: کسانی که در حرفه روابط عمومی مشغول کار هستند، زودتر از دیگران فرسوده می شوند و معمولا در معرض تصمیم گیری های سریع قرار دارند و از طرف دیگر شغل این افراد نیازمند حرفه های تخصصی است و دست اندرکاران روابط عمومی ها باید از تخصص های مختلف مانند علوم سیاسی، روان شناسی، جامعه شناسی، ارتباطات و روزنامه نگاری بهره مند باشند.
این استاد دانشگاه افزود: بسیاری از مشاغل مربوط به روابط عمومی برگرفته از حوزه روزنامه نگاری، خبرنگاری و عکاسی است و حتی برخی از این افراد به عنوان مسئول سایت و عهده دار برگزاری آیین ها هستند.
وی همچنین گفت: کسی که در روابط عمومی فعالیت می کند، باید از هوش بالا و قدرت ارتباطی زیاد برخوردار باشد و چنین کسی باید از نظر جسمی و روحی فراتر از حالت عادی باشد.
سفیدی با بیان مشکلات شغلی مدیران روابط عمومی گفت: زیان آور بودن و سختی های این شغل در فشار کاری (استرس) و بیماری این افراد تاثیرگذار است.
وی شغلی را سخت دانست که باعث تنش بیش از حد معمول باشد و در ادامه گفت: در سطح بین المللی همواره روابط عمومی به عنوان یکی از شغل های زیان آور و سخت مطرح است که به عنوان نمونه می توان به نتایج تحقیقات مجله لایف و موسسه کاریر کاست اشاره کرد.
سخنگوی خانه روابط عمومی ایران افزود: موسسه کاریر کاست10 شغل را به عنوان سخت ترین مشاغل معرفی کرده که خلبانی، پلیس ، مدیر اجرایی، هواشناسی، روزنامه نگاری، خبرنگاری و مدیر برنامه ریزی از جمله این مشاغل است و مورد اخیر یکی از کارهای روابط عمومی محسوب می شود.
وی افزود: کارهای روابط عمومی معمولا جزو کارهای خبرنگاری است و شامل تهیه خبر و گزارش یا تهیه عکس و گزارش از مراسم مختلف است.
سفیدی در ادامه گفت: عوامل ایجاد فشار کاری (استرس) در روابط عمومی را می توان به دو بخش ثابت و متغیر تقسیم کرد که عوامل ثابتی است و به ماهیت روابط عمومی نیز ارتباط دارد، شامل لزوم تصمیم گیری های سریع و پیچیده، نیاز به تجربه، انتظار از روابط عمومی، فقدان اختیار و عمل لازم است.
دبیر کل سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی کشور اضافه کرد : از عوامل متغیر و موقت می توان به نبودن روابط عمومی در جایگاه واقعی خود اشاره کرد در حالی که مخاطبان انتظار واقعی از روابط عمومی دارند و همین مساله باعث ایجاد اضطراب و فشار بر مدیران و کارکنان روابط عمومی ها می شود.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=652011
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد