۸ سال پیش

زمینه‌ برای اشتغال روستاییان فراهم شود

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی تاکید کرد: باید به روستائیان کمک کنیم تا سطح زیر کشت گیاهان دارویی را افزایش دهند و تلاش ما بر این است که زمینه‌ای برای اشتغال روستاییان برای توسعه صنعت گیاهان دارویی فراهم شود.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار استخدام روستائیان اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان جنوبی، جلال‌الدین صادقی، در جلسه‌ای با معاون سرمایه‌گذاری، فرهنگی و امور اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، اظهار کرد: تعریف گیاهان دارویی بومی و منطقه‌ای که می‌تواند شاخص و معرف خراسان‌جنوبی باشد از مأموریت جهاددانشگاهی استان است که شامل عناب، زرشک و زعفران می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اقدامات بسیاری در زمینه گیاهان دارویی در استان انجام شده است، تصریح کرد: جهاددانشگاهی با هدف خدمت‌رسانی به مردم به صورت گسترده در حوزه‌های پژوهش، آموزش و فرهنگ وارد شده است.
رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه افزایش درآمد مردم در شرایط فعلی کشور کار مشکلی است، گفت: اگر قادر به افزایش درآمد نیستیم، هزینه‌ها را باید پایین آوریم. بخش قابل توجهی از هزینه‌های مردم مربوط به درمان و دارو است که یکی از زمینه‌های حل آن پرداختن به مزیت‌های منطقه‌ای و گیاهان دارویی است.
وی تأکید کرد: خراسان‌جنوبی منطقه‌ای با پتانسیل بالا در زمینه گیاهان دارویی به ویژه عناب است.
رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی با اشاره به درآمد پایین روستائیان، تاکید کرد: مشکل ما در شرق کشور کاهش جمعیت روستایی است، آنچه که باعث ماندگاری روستائیان در روستا می‌شود، فعال کردن صنعت در روستا است.
صادقی بیان کرد: باید اقداماتی صورت گیرد تا اشتغال در روستاها شکل بگیرد که این عامل مستلزم ایجاد اشتغال پیرامون مزیت‌های منطقه‌ای است. اگر اشتغال در روستاها ایجاد شود، امنیت کشور حفظ می‌شود.
رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی، با بیان اینکه در جهاددانشگاهی استان توانسته‌ایم مجوز گیاهان دارویی با موضوع بهینه‌سازی تولید و فرآوری زرشک و زعفران و عناب را از دفتر مرکزی جهاددانشگاهی بگیریم، عنوان کرد: در کنار پژوهش در زمینه گیاهان دارویی، طرح ایجاد پارک گیاهان دارویی با هدف اشتغال‌زایی روستایی، جهت‌دهی پایان‌نامه‌های دانشجویی به سمت گیاهان دارویی، اصلاح روش‌ها از تولید، فرآوری، بازاریابی، عرضه و شکل‌گیری شرکت تعاونی (روستاییان تولید کننده و جمع آوری کننده گیاهان دارویی می‌توانند عضوش باشند)، در حال بررسی است.
صادقی با اشاره به اینکه این پارک به صورت نیمه صنعتی می‌تواند تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت را شامل شود و در جذب توریست نیز مؤثر باشد، افزود: در کنار این موارد پارک می‌تواند مرجعی برای دریافت تولیدات روستائیان در زمینه گیاهان دارویی و عرضه محصولات باشد به گونه‌ای که سود آن نصیب ساکنان روستا شود.
وی با تأکید براینکه باید به روستاییان کمک کنیم تا سطح زیرکشت گیاهان دارویی را افزایش دهند، اظهار کرد: مشکل عمده این است که روستاهای ما از محل تولید به سکونت‌گاه تبدیل شده‌اند، به‌گونه‌ای که کمک‌های بی‌برنامه به روستاییان خلاقیت و نوآوری را در آنان از بین برده است.
رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: برای اینکه توانمندی ایجاد کنیم باید فرآیندهای ناتوانمندساز را حذف کرده و میل روستاییان را به کشاورزی افزون کنیم که در این خصوص توجه به گیاهان دارویی بسیار مهم است. در کنار طرح فوق، به دنبال ایجاد گروه‌های آموزشی در روستاها هستیم. انجام درست طرح‌ها و برنامه‌ها، کمک و حمایت افراد متخصص و دستگاه‌های اجرایی به ویژه استانداری را می‌طلبد.
این جلسه‌ با حضور جلال‌الدین صادقی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی، "ناصر زرگر"، معاون سرمایه‌گذاری، فرهنگی و امور اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، "کامران کلانی"، مدیرکل اجتماعی، فرهنگی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، "محمد شفیعی"، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی و مهندس"محسن پویان" در محل جهاددانشگاهی خراسان جنوبی برگزار شد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=561776
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد