۳ سال پیش

ساز و کار جذب جوانان آماده به خدمت در باشگاه نیروی زمینی
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

 

مدیر تربیت بدنی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در خبرگزاری میزان، به سوالات خبرنگاران در حوزه های مختلف پاسخ داد.

29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و روز پاسداشت خدمات و جانفشانی های این عزیزان در سراسر کشور است؛ ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر وظایف خطیر و مهم خود همچون حفاظت و حراست از مرزها، نقش برجسته ای در تربیت و پرورش جوانانی دارد که در دوره خدمت سربازی شان در این تشکیلات انجام وظیفه می کنند.

به همین منظور گروه سیاسی خبرگزاری میزان با دعوت از امیر مرتضی حسن پور مدیر تربیت بدنی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، پرسش هایی را در حوزه های مختلف با وی در میان گذاشت و پاسخ آنها را دریافت کرد.

امیر مرتضی حسن پور استخدام سال 1365دانشگاه افسری امام علی (ع)، فرماندهی آتشبار، ریاست رکن سوم گردان و جانشینی بازرسی لشگر 58 تکاور، فرماندهی گروهان دانشگاه افسری، فرماندهی گردان مرکز آموزش درجه داری، ریاست بازرسی دانشگاه افسری و همچنین مدیریت ایمنی، پیشگیری و آگاه سازی بازرسی نیروی زمینی را در کارنامه خود دارد که از دی ماه سال 89 تا به امروز به عنوان مدیر تربیت بدنی نیروی زمینی مشغول انجام وظیفه است.

وی دارای مدرک کارشناسی ارشد و در حال تحصیل در مقطع دکتری مدیریت دفاعی است؛ در ادامه مشروح گفت و گوی خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان با امیر حسن پور را می خوانید:

امیر حسن پور

به عنوان سوال اول بفرمایید چه اقداماتی را جهت کاهش آسیب های اجتماعی در بین سربازان انجام داده اید؟

یکی از مسئولیت های من قبل از آنکه به تربیت بدنی نیروی زمینی بیایم، مدیریت ایمنی، پیشگیری و آگاه سازی بازرسی نیروی زمینی بود.
در هر صورت ما باید بدانیم که این جوان ها از خانواده خود جدا شدند و در محیطی دور از محیط زندگی خود روزگار می گذرانند؛ این موضوع امری طبیعی است که در هر جایی که جمعیت جوان حاضر است آسیب نیز وجود دارد؛ با بررسی هایی که انجام شد در جهت رفع آسیب های موجود در میان کارکنان وظیفه نیروی زمینی ارتش، "آگاه سازی و پر کردن اوقات فراغت جوان ها" در دستور کار ما قرار گرفت.

با توجه به تدابیری که در سلسله مراتب نیروی زمینی وجود دارد، سعی کردیم اوقات فراغت این جوانان را با ورزش پر کنیم و شرایطی را فراهم کنیم که نگاه کارکنان وظیفه نیروی زمینی ارتش به سمت ورزش سوق پیدا کند؛ گرایش جوانان به سمت ورزش می تواند از کشیده شدن آنها به سمت ناهنجاری ها جلوگیری کند؛ یقینا تا رسیدن به سطح مطلوب همچنان فاصله داریم ولی تمام تلاشمان را در جهت کاهش این فاصله انجام خواهیم داد.

مدیر تربیت بدنی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:

نکته ای که در این میان حائز اهمیت است این است که ما در این زمینه نگفتیم که جوان ها فقط در اوقات فراغتشان ورزش کنند؛ برگزاری مسابقات ورزشی در 21 رشته قهرمانی در سال در سطح نیروی زمینی این زمینه را فراهم می کند که حدود 10 تا 12 هزار نفر در مسابقات ورزشی قهرمانی نیروی زمینی شرکت کنند؛ و برای اینکه این 10 هزار نفر در مسابقات قهرمانی نیروی زمینی شرکت کنند تعدادی بالغ بر 100 هزار نفر در همه رده ها در سطح یگان ها ورزش می کنند.

به عنوان مثال برای مسابقات قهرمانی والیبال نیروی زمینی 50 تیم شرکت کردند و حدود 750 تا یک هزار نفر در این مسابقات شرکت حضور داشتند؛ اما این تعداد تنها منتخبین یگان ها بودند، برای اینکه این منتخبین بتوانند در مسابقات شرکت کنند در پایین ترین رده یعنی در سطح "دسته" سربازان مسابقات والیبال برگزار کردند و از میان آنها یک تیم به عنوان منتخب دسته صعود کرد، در مسابقات قهرمانی "گروهان" شرکت کردند و یک تیم به عنوان منتخب گروهان بالا آمد، در مسابقات قهرمانی "گردان" شرکت کردند و یک تیم به عنوان منتخب گردان صعود کرد، منتخب گردان در مسابقات قهرمانی "تیپ" شرکت کرد و از میان آنها یک تیم به عنوان منتخب تیپ بالا آمد.

گفتن این نکته هم خالی از لطف نیست که وقتی تعدادی از کارکنان وظیفه با هم رقابت ورزشی می کنند، تعدادی دیگر در کنار زمین می ایستند و ورزش آنها را نظاره می کنند که همین اتفاق نیز پر کردن اوقات فراغت محسوب می شود.

 نور چشمی همه باشگاهها "فوتبال" است، نیروی زمینی هم اینچنین است؟

فکر می کنم اگر مردم مجموعه نیروی زمینی را بدون فوتبال ببینند بسیار بزرگ تر از آنچه هست آن را ببینند؛ ما در 21 رشته با 27 تیم در سطح کشور فعالیت داریم و در این 21 رشته در سال 94  مجموعا در 16 رشته جزو سه تیم برتر بودیم؛ در حال حاضر 45 ملی پوش در تیم های مختلف نیروی زمینی مشغول انجام وظیفه هستند.

در ده رشته بسکتبال، هندبال، وزنه برداری، اسکیت هاکی، سه گانه، واترپلو، شیرجه، چوگان، تیراندازی و همچنین تیراندازی با کمان در لیگ برتر شرکت داریم اما چون فوتبال ما در لیگ دسته دوم است آنچنان که باید و شاید باشگاه نیروی زمینی به چشم نمی آید و این اشکال ورزش ماست؛ این اشکال تا حدودی به این برمی گردد که توجه عمومی به سمت فوتبال است یعنی اقبال عمومی چون به سمت فوتبال رفته، ناگزیر رسانه های عمومی نیز بیشتر از سایر ورزش ها به آن می پردازند.

اگر رسانه ها بتوانند فرهنگ سازی کنند و به رشته های غیر فوتبالی بیشتر از گذشته بپردازند یقینا این رشته ها از جهات مختلف رشد و پیشرفت می کنند؛ در المپیک فوتبال یک مدال دارد ولی رشته ای مثل تیراندازی 24 مدال دارد؛ بسکتبال یک مدال دارد ولی در رشته ای مثل شنا تعداد بسیار زیادی مدال توزیع می شود.

تلاش ما بر این است که در سطح اول فوتبال کشور حضور داشته باشیم، ما هم می گوییم و هم قصد داریم که خدمت کنیم؛ هرچقدر سطح مسابقه ای که در آن هستیم بالاتر باشد بالطبع می توانیم خدمات بیشتری را ارائه دهیم؛ اما معتقد هستیم که این کارها باید با حداقل هزینه انجام شود و شاید همین مسئله یک مانع برای عدم حضور فوتبال نیروی زمینی در رده های بالاتر بوده است؛ هدف ما خدمت است نه قرار گرفتن در قله؛ برای همین هزینه آنچنانی نمی کنیم و تنها سعی می کنیم از نیروی انسانی و مدیریت و تدبیر استفاده کنیم.

مدیر تربیت بدنی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:

با توجه به اینکه نیروی زمینی ارتش از مهمترین ارکان حفاظت و حراست از مرزهای کشور است و با عنایت به وضعیت نامناسب منطقه از حیث وجود اشرار و تروریستها، تربیت بدنی نیروی زمینی در راستای آموزش مرزبانان خود چه اقداماتی را انجام داده است؟

اصل وظیفه ما بالابردن سطح آمادگی جسمانی کارکنان و به تبع آن بالارفتن سطح آمادگی رزمی یگان ها است و در حال حاضر با توجه به اینکه نوع تهدیدات در منطقه عوض شده و تهدید کنونی بیشتر در حوزه جنگ نیابتی است و "جنگ های چریکی" شیوه مرسوم گروهک های تکفیری منطقه است، هرچقدر نیروهای نظامی ما قوی تر، مصمم تر و آماده به رزم تر باشند دشمن از نزدیک شدن به مرزهای ما ابا خواهد داشت که این امر باعث ایجاد امنیت می شود.

ما برای این منظور تلاش کردیم تا سطح آمادگی جسمانی کارکنان وظیفه و کارکنان پایور خود را بالا ببریم؛ از جمله کارهایی که برای کارکنان وظیفه انجام شده ورزش های آمادگی جسمانی است که در دوره آموزشی انجام می شود و بعد از آن هم ما به صورت مداوم ورزش 4 ساعت و نیمه در هفته را برای کارکنانمان اجباری کردیم که به طور معمول 3 تا 4 روز در هنگام صبحگاه باید ورزش صبحگاهی انجام دهند؛ ضمن آنکه نوع آموزش هایی هم که در نیروی زمینی است به صورت فیزیکی و عملی است؛ نوع آموزش های ما به شکلی است که سطح آمادگی جسمانی را بالا می برد و این باعث می شود که سطح آمادگی رزمی یگان های نیروی زمینی ارتش بالا برود.

سرباز آماده، پایور آماده، درجه دار و افسر آماده باعث می شوند که آمادگی یگان های نیروی زمینی بالا برود، در این زمینه تلاش های زیادی انجام دادیم و البته نتایج خوبی نیز گرفته ایم که یکی از نشانه های آن امنیتی است که امروز در کشور ما حکمفرماست؛ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از پایه های حفظ مرزها و برقراری امنیت این وظیفه خود را به خوبی انجام داده است.

یک ورزشکار تهرانی و یا شهرستانی برای آنکه بخواهد در تربیت بدنی نیروی زمینی خدمت کند و جذب آن شود باید چگونه اقدام کند؟

سازوکاری که وجود دارد به این شکل است که تعدادی از ورزشکاران برجسته از طریق فدراسیون های مربوطه، هیئت ها و یا باشگاهها به مجموعه ما معرفی می شوند؛ اما ممکن است ورزشکاری این امکان را نداشته باشد، خودش را استعداد بداند و اگر فضایی برای نمایش استعدادش فراهم شود بتواند ظرفیت های خود را نشان دهد؛ این شرایط را فراهم کرده ایم که جوانانی را که به ما مراجعه می کنند، در رشته هایی که تیم داریم به مربیان تیم ها و استعدادیاب هایمان معرفی کنیم تا از آنها تست گرفته شود و اگر توانایی کافی در آنها دیده شد قطعا این فضا برای آنها مهیا می شود؛ کمااینکه این قضیه بارها و بارها در مجموعه نیروی زمینی اتفاق افتاده است.

اعتقاد دارم که تیم ها و باشگاههای نظامی فضای نشان دادن توانایی هاست؛ یک عده جوان بی نام و نشان و کم ادعا در این مجموعه ها هستند که چون در وهله نخست به دنبال منافع نیستند این فضا را پیدا می کنند که توانایی هایشان را نشان دهند.

مدیر تربیت بدنی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:

با توجه به اینکه شمار زیادی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس را رزمندگان نیروی زمینی ارتش تشکیل می دهند، بفرمایید که در زمینه ورزش جانبازان نیز فعال هستید یا خیر؟

قطعا؛ به عنوان نمونه در بعد از ظهر شنبه ای که گذشت (21 فروردین) مسابقات گلبال جانبازان نیروی زمینی را برگزار کردیم و  یکشنبه 22 فروردین نیز هفته ارتش را در بهشت زهرا (س) تهران و در مزار شهدا با مسابقه "ویلچر رانی جانبازان" آغاز کردیم و یکی از اهداف مهم ما این است که بتوانیم به جانبازان عزیزمان که ذخیره های انقلاب هستند خدماتی در خور شان آنها ارائه دهیم.

مدیر تربیت بدنی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:

در خصوص برنامه های تربیت بدنی نزاجا در هفته ارتش توضیح دهید.

صبح روز جمعه هفته جاری به مناسبت روز ارتش و حماسه آفرینان نیروی زمینی، همایش بزرگ پیاده روی خانواده ها در قزوین برگزار می شود؛ علاوه بر آن بعد از ظهر جمعه (27 فروردین) و قبل از آغاز بازی استقلال و پرسپولیس مراسم تقدیر از 29 جانباز نیروی زمینی در ورزشگاه آزادی با حضور امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش برگزار می شود.

همچنین برنامه 29 صعود از قله های کشور توسط کوهنوردان نیروی زمینی، مسابقات قهرمانی دو گانه ارتش، مسابقات قهرمانی قایقرانی ارتش و همچنین مسابقات خانواده ها در کوی های سازمانی، از جمله برنامه های داخلی تربیت بدنی نیروی زمینی ارتش در هفته جاری است.

رویکرد امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش نسبت به مقوله تربیت بدنی در نزاجا چگونه است؟

همانگونه که گفتم سال گذشته سال موفقی برای نیروی زمینی ارتش بود و در 21 رشته ای که به شکل قهرمانی در آن فعال بودیم، در 16 رشته جزو سه تیم برتر قرار گرفتیم؛ در حوزه آمادگی جسمانی کارکنان قدم های بزرگی برداشته شد، در همگانی کردن ورزش موفقیت های زیادی کسب کردیم و این موفقیت ها به دست نمی آمد مگر با حمایت شخص امیر پوردستان؛ ایشان به شکل خاص به ورزش به عنوان یک ابزار مناسب برای مقابله با تهدیدات اجتماعی، تقویت کننده سلامت و عامل افتخار آفرین نگاه می کنند و معتقد هستند باید از ورزش نهایت استفاده و همچنین نهایت حمایت را انجام داد؛ امیر پوردستان به صورت تمام قد از ورزش حمایت می کنند و به آن اعتقاد دارند؛ فرماندهی محترم نیروی زمینی ارتش همچنین وقت می گذارند و هر از چندگاهی علاوه بر بازدید از تیم های نیروی زمینی، با ورزشکاران ما تمرین می کنند.

به عنوان سوال پایانی آیا در جریان ملاقات ورزشکاران با خانواده های معظم شهدا که توسط تربیت بدنی نزاجا انجام می شود، از ورزشکارانی که در خارج از مجموعه نیروی زمینی ارتش هستند نیز دعوت می شود؟

در جریان ملاقات با خانواده های شهدا سعی داریم از ورزشکاران شاخص نیروی زمینی نیز استفاده کنیم و قطعا اگر از ورزشکاران شاخص غیر از مجموعه نزاجا نیز در این بازدیدها دعوت شود، قطعا با پاسخ مثبت آنها مواجه خواهد شد چرا که عشق به شهدا در میان تک تک فرزندان این ملت وجود دارد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=578694
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد