۸ سال پیش

سرآمدان دریایی نیاز به زنجیره‌ای برای اشتغال دارند
اطلاعات بیشتر

 

عضو ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی، معاونت علمی اشتغال نخبگان را منوط به داشتن یک زنجیره مدیریتی میان کارآفرینی، فناوری و صنعت دانست.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار و جزئیات استخدام نخبگان اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرگزاری موج، سعید مظاهری، عضو ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی، در راستای چگونگی بهره‌مندی از نخبگان و پژوهشگران دریایی گفت: برای این اقدام چند راهکار باید اتخاذ کرد. در ابتدا باید بدانیم اولویت‌هایی که در توسعه دریایی کشور داریم چگونه است؟ اولویت‌ها در حوزه دانشگاه، پژوهشگاه، شرکت‌های دانش‌بنیان ساماندهی کنیم.
وی بیان کرد: به گونه‌ای باید حمایت شود که هرکدام از دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و شرکت‌ها در حوزه‌ای خاص متبحر شوند و ما بتوانیم حمایت‌های مستمر از آنها صورت دهیم.
به عقیده مظاهری اگر این کار صورت گیرد، با توجه به موقعیت توسعه کشور، به طور اتوماتیک از نخبگان استفاده شده است. برای آنها شغل ایجاد شده و ضمناً نخبگان نیز راه مستمر و پیوسته‌ای را دارند.
وی یکی از دغدغه‌ها و چالش‌های امروز را، با توجه به گستردگی دریاها و کمبود متخصص در این زمینه، وسعت فعالیت‌های نخبگان دانست و گفت: امکان فعالیت عمیق و پیوسته در یک موضوع از نخبگان حوزه دریا گرفته شده است.
این عضو ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی، تاکید کرد: این مسأله به این معنی نیست که نخبگان نمی‌خواهند کار کنند. بلکه نکته اینجاست که بازار کاری برای نخبگان وجود ندارد. نمی‌توان از نخبگان انتظار داشت هم اندیشه داشته باشند و هم وارد بازار کار شوند.
وی توضیح داد: در تمامی کشورهای پیشرفته این دو مقوله از یکدیگر جدا هستند. یک عده وظیفه کارآفرینی دارند و عده‌ای دیگر انجام کارها و فکرهایی که به آن واگذار می‌شود. اما در ایران کارآفرینان خودشان ایده‌های خود را اجرایی می‌کنند.
مظاهری افزود: این دو را با یکدیگر نمی‌توان انجام داد. هرچند انسان‌ها قابلیت‌های بسیاری دارند. اما در یک ساختار سیستماتیک کشوری، برای رسیدن به هدف مطلوب، نقش‌ها باید از یکدیگر تفکیک شود.
وی با اشاره به این نکته که هر کسی باید بر اساس وظیفه خودش کار کند، بیان کرد: اگر کسی متخصص است باید سراغ کارآفرینی برود و دیگر نخبگان باید این کار و وظیفه انجام شده را انجام دهند.
این فعال حوزه فناوری دریا همچنین گفت: زنجیره‌های کارآفرینی، انجام فناوری و بعد استفاده از فناوری در صنعت ما گم شده است. پس نخبگان بسیاری داریم که مدیریت آنها بدون این زنجیره ساده نیست.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=557011
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد