• ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
  • 2k نظر «نمایش»

امتیاز استخدام فرزندان کارمندان، موافق یا مخالف؟!

امتیاز استخدام فرزندان کارمندان، موافق یا مخالف؟!

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۱,۷۰۵ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

مباحثه در رابطه با امتیاز استخدام فرزندان کارمندان 

این مطلب بدواً توسط سایت ایران استخدام تهیه و ارسال شده است،  اما کپی برداری از سبک و محتوای آن برای تمامی سایت های تابعه آزاد است!

از ارائه هر گونه بحث سیاسی جداً خودداری نمایید.
این مبحث جهت بیان نظرات کاربران سایت در چهارچوب قوانین ایجاد شده است.
ارسال نظرات در پاسخ و انتقاد از نظرات سایر کاربران بلامانع است اما هرگونه پاسخ با هدف خورد کردن شخصیت سایرین و یا هرگونه توهین و کنایه به هر صورت ممکن، تأیید نخواهد شد.

نظر شما چیست؟

سالهاست که مبحث مربوط به امتیاز استخدام فرزندان کارمند در سازمانهای مختلف از موارد داغ مباحث استخدامی های مختلف بوده و است.


طرفداران وجود امتیاز استخدام فرزندان کارمند معتقد هستند که فرزندانی که والدینشان در یک سازمان مشغول به خدمت هستند به جهت سالها آشنایی با موارد مختلف مربوط به آن سازمان به واسطه ی پدر و یا مادر کارمندشان  آمادگی و توانایی بیشتری در جهت انجام خدمت در آن سازمان را خواهند داشت.

از طرفی به نظر میرسد که برخی از سازمان به جهت مورد ذکر شده و همچنین در جهت اعطای خدمات و کسب رضایت کارکنان و افزایش رضایت سازمانی از اختصاص امتیازی در رابطه با استخدام فرزندان همکار حمایت میکنند.


در طرف مقابل منتقدان این امتیاز بر این باور هستند که صرفاً این دانش و توانایی های شخصی افراد است که در یک آزمون عادلانه و هم سطح  باید سنجیده شود و ملاک گزینش افراد صرفاً توانایی ها و دانش شخصی آنها باشند و نه چیز دیگری.

گروهی دیگر از این منتقدان چنین بیان میکند که آیا باید برای فرزندان یک کارگر، کشاورز و.. باید حق کمتری به واسطه ی شغل پدریشان در مقایسه با فرزندان کارمندان در تصدی مشاغل دستگاه های دولتی قائل شویم؟! و یا در جهت مقابل آیا درست است که امتیازی در کنکور برای فرزندانی که والدین آنها پزشک است جهت قبول شدن در رشته های پزشکی به بهانه آشنایی آنها به پزشکی قائل شویم؟! به گفته این گروه همواره در قوانین کشور عزیزمان بر ایجاد شرایط مساوی در تصدی مشاغل دستگاه های دولتی تأکید شده است.


به نظر میرسد نظرات هر دو گروه از جهاتی دارای نکات مثبت و منفی باشد.

نظر شما چیست؟

این مبحث در سایت ایران استخدام و به پیشنهاد  شما کاربران گرامی جهت انجام بحث منطقی و نظر سنجی در این زمینه ایجاد شده است.

لطفاً در بیان نظرات خود به قوانین و چهارچوب ذکر شده در بخش ابتدایی این پست توجه نمایید.

نویسنده: علی احمدزاده، مدیریت ایران استخدام

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=288164
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 2k