۸ سال پیش

سهم زنان در اشتغال افزایش یابد

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

معاون پرورشی پژوهشگاه شاخص پروژه اصفهان با اشاره به توانمندسازی زنان گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد نیروی انسانی ایران معطل کار هستند و سهم زنان در اشتغال بسیار ناچیز است که باید توانمندسازی زنان در دستور کار مدیران تصمیم‌گیری قرار گیرد.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، پروفسور ایران غازی ظهر امروز در همایش روز زن در جمع زنان فعال اقتصادی با اشاره به جایگاه زن از دیدگاه قرآن مریم اظهار داشت: اسلام تنها دینی است که شخصیت و حقوق زن را در ابعاد مختلف خانواده و جامعه کامل دیده است و در کسب مدارج معنوی و تحصیل تقوا فرقی میان زن و مرد قائل نشده است.
وی با تبیین شعار امسال مبنی بر "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" افزود: تقویت تولید داخلی، مهار گرانی، حل مشکل رکود و رفع بیکاری راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی است.
معاون پرورشی پژوهشگاه شاخص پروژه اصفهان با اشاره به نقش زنان در توسعه اقتصادی کشور تصریح کرد: توسعه پایدار به عنوان یکی از بسترهای تعالی و رشد انسان، زمانی می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد که با مشارکت همه گروه‌های اجتماعی صورت گیرد و در این میان با توجه به اینکه زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، نمی‌توان نقش زنان را در موفقیت دولت‌ها در کنترل رشد جمعیت، بیکاری و سلامت نادیده گرفت.
وی با بیان اینکه باید توجه داشت که زن اگر مسئولیتی را قبول کند، آن را به کمال می‌رساند، ادامه داد: اساس رشد و توسعه پایدار از عدالت، آزادی و دموکراسی سرچشمه می‌گیرد که شامل تضمین امنیت، فراهم آوردن زمینه رشد و تعالی و رفاه و افزایش مستمر درآمد و اشتغال کامل است.
غازی با اشاره به توانمندسازی زنان گفت: در حال حاضر ٥ درصد نیروی انسانی ایران معطل کار هستند و سهم زنان در اشتغال بسیار ناچیز است که باید توانمندسازی زنان در دستور کار مدیران تصمیم‌گیری قرار گیرد.
وی با اشاره به سهم ٢ درصدی اشتغال زنان در جامعه بیان کرد: در حال حاضر تعداد زنان کارآفرین در ایران رو به توسعه است که نیازمند حمایت جدی‌تری از سوی مسئولان است.
معاون پرورشی پژوهشگاه شاخص پروژه اصفهان با اشاره به راهکارهای توانمندسازی زنان در عرصه توسعه اقتصادی خاطرنشان کرد: توانمندسازی زنان از طریق تأسیس سازمان‌های غیردولتی زنان، اصلاح نظام اداری و حقوقی در راستای افزایش نقش زنان، معرفی چهره‌های توانمند، کارآمد و تولیدکننده در کتب درسی و رسانه‌های گروهی، آموزش مدیریت مشارکتی و تغییر نگرش‌های جنسیتی منفی نسبت به اشتغال بانوان ازجمله راهکارهای توانمندسازی زنان در حوزه اقتصادی جامعه است.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=573286
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد