۷ سال پیش

سهم ۲۵ درصدی خانواده های شهدا از استخدام دستگاه‌ها
اطلاعات بیشتر

اختصاص 25درصد نیازهای استخدامی دستگاه‌های اجرایی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران

جهت مشاهده صفحه اصلی اخبار استخدام فرزندان شاهد و جانباز کلیک کنید


مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور مصوب کرد دستگاه های اجرایی مکلف هستند 25 درصد از نیازهای استخدامی خود را به خانواده‌های شهدا؛ ایثارگران و جانبازان 25 درصد و بالاتر اختصاص دهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور مصوب کردند دولت به منظور استمرار، توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، در جهت حفظ کرامت ایثارگران با اولویت عرضه منابع مالی، فرصت‌ها، امکانات و تسهیلات و امتیازات به ایثارگران، پدر، مادر، همسر و فرزندان شهدا و همچنین جانبازان، آزادگان و افراد تحت تکفل آنان، اقدامات زیر را انجام دهد.

1- همسران و فرزندان شهدا از کلیه امتیازات و مزایای مقرر در قوانین و مقررات مختلف برای شخص جانباز پنجاه‌درصد(50%) و بالاتر به استثنای تسهیلات خودرو و حق پرستاری و کاهش ساعت کاری و حالت اشتغال برخوردارند. امتیازات ناشی از این بند شامل وابستگان فرزند شهید نمی‎شود.

همچنین براساس تبصره ذیل ماده همسران شهدا کماکان از مزایای قانون حالت اشتغال بهره‌مند خواهند بود.

2- به منظور ایجاد وحدت رویه در ارائه خدمات درمانی به ایثارگران با حفظ کرامت و عزت ایشان و با رعایت ماده(49) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2)، بیمه تکمیلی ایثارگران و هزینه‌های مازاد بر بیمه‌های پایه(بیمه سلامت)، تأمین کلیه داروها و تجهیزات و اقلام پزشکی موردنیاز و بیمه تکمیلی جانبازان و افراد تحت تکفل، آزادگان و افراد تحت تکفل، فرزندان شهدا و افراد تحت تکفل آنها و پدر و مادر و همسر شهید اعم از شاغل در دستگاههای اجرائی و بازنشسته و مشمولان قانون کار و تأمین اجتماعی و غیرشاغل به استثنای ایثارگران نیروهای مسلح برعهده بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌باشد.

با توجه به تبصره ذیل این ماده بیمه‌پایه (سلامت) ایثارگران مذکور و نیز فرزندان شهدا و افراد تحت تکفل آنها که تحت‌پوشش هیچ دستگاهی نبوده و ایثارگران بازنشسته و یا ایثارگرانی که مشمول قوانین کار و تأمین اجتماعی نمی‌باشند برعهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

3- کلیه دستگاه‌های اجرائی موظفند بیست‌درصد(20%) از اعتبارات فرهنگی خود را در چارچوب موافقتنامه مبادله‌شده با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، صرف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کنند.

4- به‌منظور کاهش هزینه‎های مهندسی ساخت مسکن برای خانواده‎های شهدا و ایثارگران، بنیاد شهید و امور ایثارگران مجاز است با رعایت قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب 22 /12/ 1374 و مقررات ملی ساختمان، صددرصد(100%) هزینه‎های خدمات مربوطه را برای یک‌بار و حداکثر برای یکصدمتر مربع تأمین نموده و هزینه آن را در بودجه سنواتی پیش‎بینی کند.

5‍- بورس تحصیلی داخل و خارج کشور به جانبازان پنجاه‌ درصد(50%) و بالاتر، آزادگان با حداقل پنج سال اسارت و فرزندان شهدا و در خصوص اعزام به خارج مشروط به شرایط علمی موضوع قانون اعزام دانشجو به خارج از کشور اعطاء می‎شود.

6- کلیه دستگاه‌های اجرائی مکلفند حداقل بیست و پنج درصد(25%) از نیازهای استخدامی و تأمین نیروهای مورد نیاز خود را که وفق ضوابط و مجوزهای مربوط و جایگزینی نیروهای خروجی خود أخذ می‌کنند به خانواده‌های شاهد، جانبازان و آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و جانبازان بیست‌و‌پنج درصد(25%) و بالاتر، فرزندان و همسران آزادگان یک‌سال و بالای یک‌سال اسارت، آزادگان و خواهر و برادر شاهد اختصاص دهند و پنج درصد(5%) سهمیه استخدامی را نیز به رزمندگان با سابقه حداقل شش‌ماه حضور داوطلبانه در جبهه و همسر و فرزندان آنان و فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد(25%) و آزادگان کمتر از یک‌سال اسارت اختصاص دهند.

به گزارش ایسنا، با توجه به تبصره یک از این ماده آن دسته از فرزندان شاهد، جانبازان ازکارافتاده کلی، آزادگان ازکارافتاده کلی و فرزندان آنان که علاوه بر سهمیه استخدامی این ماده با کسب حدنصاب قبولی و امتیازات لازم در آزمون‌های استخدامی پذیرفته شوند می‌توانند همانند سایر فرزندان شاهد، جانبازان و آزادگان از شرط معافیت حداقل معدل و حداکثر سن بهره‌مند گردند.

بر اساس تبصره 2 از این مصوبه مجلس تمامی دستگاه‌های مشمول این قانون موظفند پس از بازنشستگی هر کدام از ایثارگران، از محل مجوز استخدامی خود با رعایت شرایط عمومی استخدام یکی از فرزندان شهید، جانبازان بیست و پنج درصد(25%) و بالاتر، آزاده، اسیر و مفقود الاثر را در آن دستگاه استخدام کنند.

با توجه به مصوبه مجلس در تبصره 3 این ماده؛ بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است فرزندان شاهد و جانباز و آزاده را با اولویت فرزندان شاهد و سپس فرزندان جانبازان بر اساس درصد جانبازی و فرزندان آزادگان براساس مدت اسارت مذکور در این بند معرفی کند.

همچنین در تبصره 4 از این مصوبه مجلس؛ رزمندگان با حداقل شش‌ماه حضور داوطلبانه در جبهه، جانبازان، آزادگان و همسران شهدا، جانبازان و آزادگان، فرزندان شاهد و جانباز و آزاده از شرط جنسیت برای استفاده از سهمیه استخدامی معاف می‌باشند و دستگاه‌های مشمول این قانون موظفند بدون الزام به رعایت شرط سنی، تحصیلی، معدل و آزمون و با احراز شرایط عمومی گزینش با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و از ابتداء آنها را به‌صورت رسمی قطعی استخدام کنند.

بر اساس تبصره 5 ذیل این ماده کلیه مسؤولان دستگاه‌های اجرائی پس از تعیین تکلیف سهمیه مذکور در این قانون می توانند اقدام به جذب نیروی انسانی مورد نیاز کنند. با متخلفان از اجرای این قانون مطابق قوانین و مقررات مربوط رفتار می‌شود.

سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران موظفند بر حسن اجرای این قانون در دستگاه‌های اجرائی نظارت کنند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=597814
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد