۸ سال پیش

سوءاستفاده برخی کارگران از بیمه بیکاری

منقضی شده
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

 

مدیر کل تامین اجتماعی خوزستان گفت: سوءاستفاده‌هایی در زمینه بیمه بیکاری صورت گرفته و برخی کارگران در مدت زمان دریافت تسهیلات بیکاری به هیچ عنوان به دنبال شغل و حرفه نمی‌روند.

جهت مشاهده اخبار بیمه بیکاری اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمود یارعلی‌زاده ظهر امروز در کارگاه آموزشی یک روزه بیمه بیکاری که با حضور مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از کارگران به دلیل نارضایتی کارفرمایان یا حوادث و اتفاق‌های مختلف به ناچار مدتی بیکاری می‌شوند که در اصل بیمه بیکاری برای حمایت از این کارگران تدوین شده است.
وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه سوءاستفاده‌هایی از این مسئله صورت گرفته است، به عنوان مثال برخی کارگران در مدت زمان دریافت تسهیلات بیکاری به هیچ عنوان به دنبال شغل و حرفه نمی‌روند.
مدیر کل تامین اجتماعی خوزستان گفت: اکثر بودجه سازمان تامین اجتماعی در بخش خدمات کارگری به دلیل آمار بالای افراد مشمول دریافت خدمات بیمه بیکاری به این قشر تخصیص یافته و بودجه‌ای برای آموزش و ارتقای وضعیت رفاهی کارگران باقی نمی‌ماند.
وی اضافه کرد: فلسفه اصلی تشکیل بیمه بیکاری با عملکرد امروزی سازمان‌هایی که از این نوع بیمه استفاده می‌کنند، بسیار متفاوت است.
یارعلی‌زاده همچنین با اشاره به ضعف‌های موجود در سیستم بیمه بیکاری عنوان کرد: به دلیل خلاءهای قانونی موجود و اتصال نداشتن سیستم‌های دولتی به یکدیگر، بسیاری از کارگران مشمول بیمه بیکاری که تحت آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای قرار گرفته‌اند، در دو مجموعه در حال اشتغال هستند.
وی با بیان اینکه خوزستان از منظر سازمان تامین اجتماعی، استان کارگاهی در بخش عمران و صنعت محسوب می‌شود گفت: امیدوار هستیم با بهبود شرایط اقتصادی شاهد ایجاد فرصت‌های فراوان شغلی باشیم.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=579719
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد