اطلاعات بیشتر

شرح وظایف مدیرکل روابط عمومی

جهت ورود به صفحه اصلی استخدامی وزارت نیرو اینجا کلیک نمایید


شرایط احراز سمت مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌ رسانی وزارت نیرو- سال ۹۶

وزارت نیرو جهت پست مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌ رسانی وزارت نیرو از بین واجدین شرایط دعوت به همکاری می نماید.

۱. مقدمه
شرایط آب و برق کشور به گونه‌ای است که با تأکید بر مدیریت تقاضا، دوران مدیریت توأمان عرضه و تقاضا را سپری مي‌کند. مدیریت تقاضا و ارتقای بهره‌وری در بخش آب و برق، نیازمند تعامل و برقراری ارتباط فعال و سازنده با گروه‌های مختلف ذینفعان هر دو بخش (مصرف‌کنندگان خانگی، صنعتی و تجاری، کشاورزان، سازمان‌های دولتی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شرکت‌های تخصصی، شرکت‌های تابعه وزارت نیرو، رسانه‌ها، و …) است. وزارت نیرو همچنین نیازمند ارتباط‌گیری گسترده و استفاده از ارتباطات اجتماعی برای اعتمادسازی، اجماع‌سازی و استفاده از نیروی مردم برای پیشرفت در مسیر مدیریت عرضه و تقاضای پایدار منابع آب و برق است. مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو بر اساس اهداف تشریح‌شده، وظیفه دارد مسئولیت‌های زیر را در این وزارتخانه سازماندهی کند.
۲. وظایف مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو
۱. ارتقای سطح اعتماد عمومی به وزارت نیرو با پایبندی به شفافیت، اطلاع‌رسانی دقیق، و تسهیل ارتباط با ذینفعان
۲. تصمیم‌سازی در خصوص سیاست‌های خبری، ارتباطی و انتشاراتی وزارت نیرو
۳. آماده‌سازی زیرساخت‌های اطلاع‌رسانی و اجرای «قانون انتشار و دسترسی آزادانه به اطلاعات»
۴. مدیریت پايگاه‌های اطلاع‌رسانی و خبری اینترنتی فارسی و انگلیسی وزارت نیرو
۵. ارتباط‌گیری با رسانه‌ها و ارائه اطلاعات در حوزه آب، و برق و انرژی‌های تجدیدپذیر
۶. برنامه‌ریزی و مدیریت «ارتباطات راهبردی» برای ارتقای سطح مشارکت اجتماعی در مدیریت تقاضا و مصرف
۷. مدیریت برنامه‌های «ارتباطات کاربردی» مؤثر بر بینش، نگرش و رفتار عمومی برای اعمال اصلاحات در نظام مصرف آب و انرژی
۸. مدیریت تولید، انتشار و ارزیابی پیام‌ها، محصولات فرهنگی و هنری و برنامه‌های رسانه‌ای اثربخش (در مطبوعات، رادیو و تلویزیون، و فضای مجازی) درباره برنامه‌ها و مدیریت‌های وزارت نیرو
۹. برقراری ارتباطات همسنگ و متوازن با ذینفعان وزارت نیرو
۱۰. ایفای نقش سخن‌گویی وزارت نیرو
۱۱. مدیریت برگزاری نشست‌ها، همایش‌ها، کنفرانس‌ها، دیدارهای عمومی و سایر رخدادها در وزارت نیرو؛ و اطلاع‌رسانی درخصوص آن‌ها
۱۲. هماهنگی ارتباطات وزارت نیرو با شورای اطلاع‌رسانی دولت
۱۳. پایش اخبار و مطالب منتشرشده در رسانه‌ها درباره وزارت نیرو و اطلاع‌رسانی درخصوص آن‌ها به مدیران وزارتخانه
۱۴. صیانت از حریم وزارت نیرو در مقابل فضاسازیهای رسانه‌ای
۱۵. انجام مطالعات نظرسنجی و افکارسنجی عمومی و تخصصی در سطح وزارتخانه و سایر گروه‌های ذینفع
۱۶. مدیریت ارتباطات در شرایط بحران و اطلاع‌رسانی سریع و فوق‌العاده در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه
۱۷. مشارکت در تدوین و مدیریت انتشار گزارش‌های دوره‌ای عملکرد وزارت نیرو
۱۸. مدیریت ارتباطات و اطلاع‌رسانی میان کارکنان و مدیران وزارت نیرو
۱۹. راهبری، ایجاد هماهنگی و نظارت بر عملکرد روابط عمومي‌های شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت نیرو در سراسر کشور
۲۰. ساماندهی آرشیو اسناد اطلاع‌رسانی و روابط عمومی
۲۱. مدیریت اطلاع‌رسانی ملاقات‌های رسمی، سفرهای داخلی و خارجی وزیر نیرو و سایر مدیران ارشد وزارتخانه
۲۲. مدیریت تابلوی اعلانات وزارت نیرو
۳. شرایط احراز سمت مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی
۱. برخورداری از صلاحیت‌های عمومی بر اساس قوانین کشور
۲. مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشد در رشته‌ های مرتبط با علوم ارتباطات، علوم اجتماعی، علوم مهندسی آب و برق
۳. حداقل ۶ سال سابقه فعالیت کار حرفه‌ای در زمینه مدیریت ارتباطات در روابط عمومی یا  سازمان‌های رسانه‌ای
۴. تسلط به دانش و مهارت­های مدیریت ارتباطات بین فردی، گروهی، سازمانی، اجتماعی و رسانه‌ای
۵. دارای شناخت مناسب از صنعت آب و برق
۶. دارای سابقه در یکی از حوزه‌های روزنامه‌نگاری، فیلم‌سازی، تولید انیمیشن، یا سایر محصولات رسانه‌ای؛ بالاخص در موضوعات مرتبط با آب و انرژی
۷. مسلط به مهارت‌های ارتباطات کلامی و نوشتاری در زبان­های فارسی و انگلیسی
۸. دارای ارتباطات مناسب با فعالان رسانه‌ای (روزنامه‌ها، خبرنگاران، خبرگزاري‌ها و …)
۹. آشنایی با نرم‌افزارهای کاربردی عمومی و نرم‌افزارهای تخصصی حوزه رسانه و ارتباطات
۱۰. تجربه خبرنویسی، ویراستاری و تدوین متون خبری
۱۱. آشنایی با حقوق و قوانین رسانه‌ و روابط عمومی
کارکنان شاغل در وزارت نیرو و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه که داری شرایط احراز این سمت باشند در اولویت قرار دارند.
۴. مدارک مورد نیاز
۱. نامه روکش فرم درخواست شامل متنی با حداکثر ۸۰۰ کلمه که توضیح دهد ویژگی‌ها و توانمندیهای متقاضی چگونه با نیازمندیهای سمت مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی متناسب است.
۲. تکمیل فرم درخواست
۳. توصیه‌نامه از دو نفر از مدیران باسابقه و معتبر ترجیحاً از متخصصان روابط عمومی و ارتباطات
۴. اطلاعات کامل تماس
سایر مدارک لازم متناسب با اطلاعات فرم تکمیل شده در مراحل آتی اخذ خواهد شد.

جهت تکمیل فرم فراخوان اینجا کلیک نمایید



اگر دیدگاهی در باره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خودتون رو در سایت درج کنید.


لطفا کمی صبر کنید...

از تاریخ:
تا تاریخ:

لطفا کمی صبر کنید...

لطفا کمی صبر کنید...

لطفا کمی صبر کنید...