شرایط حرفهای معلمان ریاضی تحت تاثیر چالش نظام رتبهبندی معلمان
استاد ریاضی دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: آموزش، ارتقا و شرایط حرفهای معلمان ریاضی تحت تاثیر چالش نگرانکننده نظام رتبهبندی معلمان واقع شده است.
جهت ورود به صفحه اخبار و جزئیات نظام رتبه بندی معلمان اینجا کلیک کنید
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اردبیل، زهرا گویا در همایش روز ملی ریاضیات ایران در اردبیل با اشاره به مسائل و مشکلات آموزش ریاضی مدرسهای در ایران، گفت: در دهه اخیر در ایران به دلیل ایجاد تغییرات پیدرپی، آموزش عمومی بطور عام و آموزش ریاضی بطور خاص با چالشهای گوناگون مواجه شده است.
وی افزود: جامعه هنوز با منطق، ضرورت و سود و زیان تغییر در یک بخش آشنا نشده است یا با حرکت سریعتری به سوی تغییری بزرگتر پرتاب میشود.
گویا با اشاره به حداقل پیشنیازهای لازم برای تغییر، افزود: کارهای جدی مطالعاتی، کارشناسیهای اصولی، محرز شدن ضرورت ایجاد تغییر در بخشی از جامعه، فراهم کردن شرایط اجرا، پذیرش مسئولیت پیآمدها و آمادگی دوبارنگری از جمله این پیشنیازهاست.
استاد ریاضی دانشگاه شهید بهشتی تهران با بیان اینکه ضرورت احتیاط تغییر برای تغییر باعث ایجاد التهاب حداقل در کوتاهمدت میشود، تصریح کرد: اگر مردم خواهان تغییر نباشند و نسبت به ضرورت تغییر توجیه نشوند و مجریان و افراد منفعت طلب دل در گروی آن نگذارند، شرایط برای تغییر مهیا نمیشود.
وی خاطرنشان کرد: بدون رعایت پیشفرضها، شکست معنایی و تداوم شکلی تغییر تا سیاستگذاری دیگر، تقریبا قطعی است و چنین اتفاقی اصلیترین چالش است.
گویا با بیان اینکه آموزش ریاضی مدرسهای در ایران با سه چالش مهم محوری روبرو است، گفت: برنامه و کتاب درسی ریاضی، آموزش، ارتقا و شرایط حرفهای معلمان ریاضی و ارزشیابی این سه چالش مهم و محوری هستند.
استاد ریاضی دانشگاه شهید بهشتی تهران همچنین با اشاره به نظام رتبهبندی معلمان، افزود: آموزش، ارتقا و شرایط حرفهای معلمان ریاضی تحت تاثیر چالش نگرانکننده نظام رتبهبندی معلمان واقع شده است.
- ثبتنام —
- ایمیل —
- تلفن —