۷ سال پیش

شغل و درآمد از مهم‌ترین مشکلات روستائیان کشور است
اطلاعات بیشتر

 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: امروز روستائیان سراسر کشور با سه مشکل عمده روبه‌رو هستند که شغل و درآمد از اصلی‌ترین مشکلات آنهاست.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار استخدام روستائیان اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سید ابوالفضل رضوی عصر امروز در جلسه بررسی و تبیین راهکارهای عملی توسعه روستایی با رویکرد اقتصاد مقاومتی در خرم‌آباد ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد استاندار لرستان اظهار داشت: متاسفانه ما نظام برنامه‌ریزی کشورمان متناسب با موقعیت‌های خوب کشور نتوانسته برنامه‌ریزی خوبی برای تصمیم‌گیران کشور داشته باشد.
وی با بیان اینکه امروز سه مشکل اصلی از جمله مساله کمبود درآمد برای هزینه روستائیان، اشتغال و تبعیض در ارائه خدمات مشکلاتی هست که روستائیان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، یادآور شد: مساله کمبود درآمد باعث شده که روستائیان نتوانند هزینه زندگی خود را تامین کنند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به اینکه اشتغال جوانان به ویژه جوانان تحصیل‌ کرده یکی دیگر از مشکلاتی است که قشر روستایی در سراسر کشور با آن مواجه هستند.
رضوی گفت: یکی دیگر از مشکلات روستائیان تبعیض در ارائه خدمات بین روستانشینان و شهرنشینان است که مصداق آن شورای اسلامی روستاها و دهیاری‌ها با شورای اسلامی شهرها با شهرداری‌ها است.
این مسؤول تصریح کرد: ما تمام تلاش خود را برای افزایش وظایف شوراهای روستاها را به کار می‌گیریم و امیدواریم که به سرانجام برسد.
رضوی عنوان کرد: چرا باید در روستاها پروژه‌های عمرانی با مجوز جاهای دیگر صادر شود و دهیار و شورای شهر نقشی نداشته باشند اما در شهرها شورای شهر و شهرداری در پروژه‌ها به طور مستقیم حضور دارند.
وی با اشاره به اینکه سنددار شدن املاک روستایی‌ها امروز یکی از مشکلاتی است که روستائیان با آن مواجه هستند و ما طبق لایحه‌ای که به دولت داده‌ایم و امیدواریم مجلس آن را تصویب کند بناست که طی سه سال تمام اراضی روستانشینان سنددار شوند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم گفت: امروز طی بازدیدی که از روستاهای شهرستان دلفان لرستان داشته‌ام در برخی روستاها حتی از نعمت شبکه‌های تلویزیونی،‌مخابراتی و اینترنت محروم هستند و این مساله تبعیض است که باید گفت حاشیه‌نشینی در برخی شهرها یکی از دلایل آن حدود تبعیضی است که بین شهرنشینان و روستانشینان قائل می‌شوند.
رضوی افزود: امروز در دولت تدبیر و امید توجهی که به روستائیان و عشایر شده است در هیچ دولتی انجام نگرفته است و باید گفت مدیران برنامه‌ریزی،‌سیاست‌گذاری و تسهیلات را ایجاد می‌کنند و حضور مردم باعث توسعه می‌شود.
این مسئول یادآور شد: امروز جنگ ما جنگ اقتصادی است و در این جنگ اگر ما رهنمودهای مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهیم پیروز هستیم و باید با کارهای مشارکتی در این راستا در روستاها قدم برداریم.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم گفت: متاسفانه بیش از ۷۰ درصد وام‌هایی که بانک‌های عامل در سطح کشور پرداخت کرده‌اند به دهک‌های بالا بوده و ۵ دهک فقیر کشور از وام‌های بانکی بی‌بهره بوده‌اند.
این مسئول افزود: ما برای اشتغال پایدار روستای‌ها برنامه‌ریزی کرده‌‌ایم تا روستائیان دارای شغل مطمئن و پایدار باشند.
این مسئول با اشاره به اینکه ما بدون آورده نقدی در هیچ جای کشور وام پرداخت نمی‌کنیم گفت: دستگاه‌هایی مانند جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری و … می‌توانند طرح‌ها روستایی را معرفی کنند تا ما وام کم درصد به روستائیان پرداخت کنیم.

* تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار برق‌رسانی می‌شوند
رضوی عنوان کرد: امسال تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار از نعمت برق برخوردار و روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت گازرسانی بهره‌مند می‌شوند.
این مسؤول ادامه داد: دولت تصمیم دارد رونق و اقتدار اقتصادی را ایجاد کند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم گفت: اعتباری در اختیار استاندار لرستان برای کمک به روستاهای این استان گذاشته می‌شود تا با اولویت آن روستاها در زمینه‌های مختلف آبرسانی و غیره هزینه شود.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=662694
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد