۷ سال پیش

شکایات کارگری در خراسان جنوبی۴۷ درصد کاهش یافت
اطلاعات بیشتر

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از کاهش ۴۷ درصدی شکایات کارگری در سال گذشته خبر داد.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار مهر، محمد سنجری پیش از ظهر سه شنبه در شورای اداری استان ضمن گرامیداشت روز کارگر اظهار کرد: مصداق بارز اقتصاد مقاومتی توجه ویژه به حوزه کارگری است.
وی، صیانت از نیروی کار و رعایت اصل سه جانبه گری را از رسالت های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد و گفت: یکی از وظایف این سازمان رسیدگی به شکایات کارگری است که تلاش شده نگاه غلط جامعه به این موضوع را تغییر دهیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتقاد داریم که اگر می خواهیم خدمتی به کار و گارگر انجام دهیم باید ابتدا کار را حفظ و توسعه دهیم، بیان کرد: اگر این امر تحقق یابد ضمن ایجاد امنیت شغلی برای کارگر ، اقتصاد کارفرما نیز رونق می گیرد.
سنجری ادامه داد: در همین راستا تلاش شد اختلافاتی را که در حوزه کارگری ایجاد می شود ابتدا در حوزه مشاورره مورد بررسی قرار گیرد.
به گفته وی در حال حاضر حدود ۹۵ درصد واحدهای تولیدی استان واحدهای خرد هستند و بیشتر اختلافات نیز مربوط به واحدهای صنفی است.
کاهش ۲۳ درصدی حوادث ناشی از کار
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از کاهش ۴۷ درصدی شکایات کارگری در سال گذشته خبر داد و گفت: این امر سبب شد که فضای کسب و کار در استان تلطیف شود.
سنجری اضافه کرد: همچنین در سال گذشته میانگین زمان رسیدگی به پرونده های کارگری به ۱۵ روز کاهش یافت که این امر سبب نجات کارگر از سردرگمی شده است.
وی با بیان اینکه ۳۵ درصد آرا صادره در مراجع حل اختلاف استان سازشی بوده است، بیان داشت: تلاش کردیم که اگر کارگاهی به دلیل مشکل اقتصادی تعدیل نیرو می کند در عوض پل پشت سر کار و کارفرما خراب نشود و در صورت رونق دوباره بتوانند با هم کار کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی همچنین از کاهش ۲۳ درصدی حوادث ناشی از کار در سال ۹۴ خبر داد و گفت: در این مدت بالغ بر ۸۹۹ نفر تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند.
پرداخت ۷۰ میلیارد ریال بیمه بیکاری
وی ادامه داد: در سال گذشته بالغ بر هفت میلیارد تومان در قالب مقرری بیکاری به کارگران استان پرداخت شده است.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=590111
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد