۸ سال پیش

صنایع دستی و فرش‌بافی گیلان در راستای ایجاد اشتغال تقویت می‌شود
اطلاعات بیشتر

 

استاندار گیلان با اشاره به تقویت صنایع دستی و فرش‌بافی در ایجاد اشتغال گیلان گفت: در بخش گردشگری هم از سرمایه‌گذاری‌ها حمایت می‌شود.

جهت مشاهده نقش صنایع دستی در اشتغالزایی اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری گیلان، محمدعلی نجفی امروز در نشست با معاونان و مدیران کل استانداری با مروری بر دستاوردهای سال گذشته و تعیین اولویت‌های سال جدید، اظهار داشت: انتظار دارم همه‌ دستگاه‌های اجرایی بر سرعت، پویایی و چابکی خود به‌منظور دستیابی به برنامه‌های دولت بیفزایند.
وی با قدردانی از تلاش‌های مدیران و کارکنان دولت در سال گذشته افزود: باید جدیت و حساسیت خود را نسبت به اجرای امور در سال جدید دوچندان کنیم تا بتوانیم براساس اصل مهم پاک‌دستی و صداقت با مردم تلاش کنیم.
استاندار گیلان رعایت میانه‌روی و اعتدال در امور را از شعارهای اصلی دولت تدبیر و امید عنوان کرد و با بیان اینکه به این اصل مهم در اسلام نیز سفارش شده است، گفت: مردم فهیم گیلان قدرت تشخیص خوبی دارند و از تندروی با اندیشه‌های مختلف بیزار هستند.
نجفی با اشاره به اینکه کارهای بزرگی در دولت‌های مختلف از جمله دولت کنونی برای کاستن مشکلات مردم انجام پذیرفته است، گفت: کارهای بزرگی انجام داده‌ایم اما مردم صبورانه مشکلات را تحمل می‌کنند و قدردان مسئولان هستند.
وی با یادآوری موفقیت‌های به‌دست آمده در سال گذشته در گیلان و کشور نظیر کنترل تورم، افزایش ثبات بازار، اجرای طرح‌های عمرانی به‌رغم محدودیت شدید اعتباری، بهبود فضای کسب و کار، کاهش نرخ بیکاری و اجرای پروژه‌های اشتغال‌زا و خروج از رشد منفی اقتصادی گفت: شعار امسال فرصت مناسب برای رونق اقتصادی است.
استاندار گیلان درباره تقویت فرهنگ توجه به حفظ محیط زیست، خاطرنشان کرد: به‌رغم تلاش‌های انجام شده در بخش‌های کارخانجات کمپوست، مدیریت پسماند، مشکلات زیست‌محیطی به‌صورت کامل حل نشده است.
نجفی بهره‌گیری از توان فرمانداران به‌ویژه شهرداران را در این بخش مؤثر عنوان کرد و گفت: زباله امروز در دنیا به‌عنوان معضل مطرح نیست بلکه سرمایه است و در بخش زباله‌سوز باید از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استفاده کنیم.
وی توجه به احیای تالاب انزلی را نیز مهم عنوان کرد و افزود: در بخش‌های طرح‌های آب‌رسانی کشاورزی، آب‌رسانی روستایی، گازرسانی، توزیع برق، آب و فاضلاب شهری، حفظ منابع طبیعی و شیلات، تجهیز و نوسازی مزارع، نوسازی و بهسازی بافت شهری و رعایت پدافند غیرعامل هم باید با جدیت ادامه یابد.
استاندار گیلان اجرای سرمایه‌گذاری‌های جدید در بخش تولید برق و نیروگاه در گیلان را مهم دانست و گفت: باید تلاش بیشتری در این بخش انجام پذیرد و شرکت برق منطقه‌ای نسبت به جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی همت کند.
نجفی همچنین یکی دیگر از مهم‌ترین وظایف مدیران استان را تلاش برای تحقق پروژه‌های مصوب سفر رئیس جمهوری به گیلان دانست و افزود: با سفر رئیس جمهور و اختصاص اعتبارات مناسب بخشی از پروژه‌های بزرگ گیلان از حالت رکود خارج شد که بزرگ‌ترین آن  تکمیل باقی‌مانده آزادراه و راه‌آهن است.
وی تقویت دولت الکترونیک گیلان را نیز یکی از مطالبات استان عنوان کرد و افزود: امسال باید تحولات سازنده‌ای داشته باشد و اجرای مطالبات سفر رئیس جمهور باید به‌صورت روزانه و در اولویت کارهای مدیران قرار گیرد.
استاندار گیلان همچنین پشتیبانی از تولید، رفع موانع کسب و کار، برنامه‌ریزی برای تسریع در اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام صنعتی، توسعه شهرک صنعتی و افزایش زیرساخت‌های آنان را در جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی مؤثر عنوان کرد و گفت: یکی از مواردی که در بخش اشتغال‌زایی باید امسال توجه بیشتری به آن شود حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است.
وی اظهار داشت: متأسفانه سال گذشته برخی از دانشگاه‌ها در این زمینه که بهترین عرصه برای تولید ثروت و اشتغال‌زایی است عملکرد ضعیفی داشتند.
استاندار گیلان تقویت صنایع دستی و فرش‌بافی را نیز در ایجاد اشتغال متذکر شد و افزود: در بخش گردشگری هم از سرمایه‌گذاری‌ها حمایت می‌شود.
نجفی در پیش بودن دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در رودبار و رشت را نیز خاطرنشان کرد و گفت: مشارکت گسترده در این انتخابات همچون دور اول دارای اهمیت است.
وی همچنین با اشاره به برگزاری مناسب دور اول انتخابات اظهار کرد: خوشبختانه گیلان از نظر شاخص‌های امنیتی و سیاسی وضعیت مناسبی دارد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=570525
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد