۸ سال پیش

ضرورت تامین معاش آبرومندانه جامعه کارگری

منقضی شده
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

 

در آستانه شروع هفته کارگر سال ۹۵، کانون عالی شوراهای اسلامی کار سراسر کشور با صدور بیانیه‌ای مهم‌ترین مطالبات صنفی جامعه کارگری را یادآور شد.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک کنید


به گزارش ایلنا متن کامل این بیانیه که در آن از تامین رفاه و امنیت شغلی، حفظ استقلال سازمان تامین اجتماعی و اجرای قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور به عنوان مهم‌ترین خواسته‌های جامعه کارگری یادشده، به شرح ذیل است:

نامگذاری این ایام به نا‌م هفته کار و کارگر فرصتی را فراهم کرده است تا اهمیت کار و تلاش و کرامت کارگران شریف را که نقش بی‌بدلیلی در خودکفایی و استقلال اقتصادی کشور را از خود نشان داده‌اند مورد تجلیل و تکریم قرار گیرد تردیدی نیست که پاسداشت شأن و جایگاه رفیع کار و کارگر که مورد تأکید در آموزه‌های دینی و ارزش‌های انسانی است با پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی عرصه‌ای از احساس مسئولیت و حضور آگاهانه کارگران پرتلاش و سخت‌کوش به منصه ظهور رسید و ظرفیت کارگران در توسعه و پیشرفت ایران اسلامی به نمایش گذاشته شد. لذا کانون عالی شوراهای اسلامی کار سراسر کشور به نمایندگی از کارگران ایران اسلامی اعلام می‌دارد علی‌رغم وجود مشکلات فراوان معیشتی و اقتصادی که حاصل تحریم‌های غیرانسانی و زیاده‌خواهی استکبار جهانی می‌باشد هیچگاه در پشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری و همچنین همکاری با دولت تدبیر و امید که برگرفته از اراده ملت همیشه سرافراز ایران اسلامی است اجازه نخواهد داد بدخواهان داخلی و مغرضان و کینه‌ورزان خارجی با استفاده ابزاری از کارگران در پوشش خواسته‌های صنفی اینجامعه همیشه وفادار به نظام و آرمان‌های امام راحل (ره) را مورد بهره‌برداری سیاسی خود قرار دهند و از دولتمردان و مسئولین محترم اجرایی نیز انتظار داریم نقش سازنده کارگران عزیز در توسعه و پیشرفت کشور را ارج نهاده و در جهت رفع دغدغه‌ها و مشکلات آنان اقدام مضاعفی را از خود نشان دهند.

در پایان ضمن گرامیداشت مجدد این هفته و تبریک و تهنیت به همه کارگران عزیز موارد ذیل را که مهم‌ترین مطالبه کارگران از مسئولین محترم می‌باشد یادآوری می‌نمائیم.

۱- با درایت حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده است بی‌تردید این اقدام هوشمندانه فرصت ارزشمنی را برای جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته خواهد بود که مسئولین محترم اجرایی اهتمام بیشتری در جهت رفاه و تقویت قدرت خرید کارگران و دستیابی به معیشتی آبرومندانه را برای کارگران سختکوش و تلاشگر در دستور کار خود قرار دهند.

۲- متاسفانه قراردادهای موقت کار امنیت و آرامش را از کارگران سلب نموده است تا آنجا که امکان برنامه‌ریزی و بهره‌مندی ازیک زندگی شرافتمدانه و بدون اضطراب را برای کارگران به خطر انداخته است از مسئولین محترم تقاضا داریم با اجرای صحیح تبصره ۱ ماده ۷ قانون کار عزت و کرامت نیروی کار که زمینه‌ساز ابتکار، خلاقیت و بهره‌وری است مورد توجه ویژه قرار گیرد.

۳- براساس نص صریح قانون تمامی منابع و دارایی‌های سازمان تامین اجتماعی جزء اموال عمومی و غیر دولتی محسوب می‌شود و در زمره حق الناس می‌باشد لذا اقدامی که موجب خدشه‌ وارد کردن به استقلال مالی و اداری به ویژه بخش درمانی این سازمان گردد مغایر با اصل ۴۴ قانون اساسی و همچنین شرع مقدس دانسته و آن را محکوم می‌نماییم.

۴- خواستار اجرای صحیح قانون در مشاغل سخت و زیان‌آور برای کارگران شریف می‌باشیم و از مسئولین سازمان تامین اجتماعی انتظار داریم در جهت رفع و تسری مشکلات کارگران مشمول این قانون برابر با ماده ۵۰ قانون تامین اجتماعی عمل نمایند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=582968
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد