۸ سال پیش

ضعف دانشگاه‌ها در حمایت از نخبگان

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به گفته یک عضو کمیسیون آموزش مجلس آنگونه که باید نمی توانند از نخبگان حمایت کنند و در این بخش با ضعف روبرو هستند.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار و جزئیات استخدام نخبگان اینجا کلیک کنید


ابوالقاسم خسروی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به ضرورت حمایت از نخبگان اظهار داشت: نظام آموزش عالی باید برای جلوگیری از خروج نخبگان حمایت های بیشتری از دانشگاه های نخبه پرور و دانشجویان نخبه را در دستور کار خود قرار دهد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه سرمایه اصلی کشور نیروی اندیشمند و نخبه است، گفت: در این زمینه باید از همه ظرفیت و پتانسیل دانشگاه های کشور و دستگاه های اجرایی در خدمت رسانی و حمایت از نخبگان استفاده شود. بنابراین باید اعتباراتی که برای دانشگاه های نخبه پرور در نظر گرفته می شود، مطلوب باشد زیرا در نهایت موجب ارتقای پژوهش و فناوری در کشور می شود.
وی شرایط فعلی نخبگان در کشور را مساعد ندانست و افزود: البته نباید فراموش کرد که تمام حمایت های دولت نباید معطوف به این بخش باشد بلکه باید از بخش خصوصی و ظرفیت شرکت های دانش بنیان استفاده شود. البته در لایحه بودجه سال 94 اعتباری بالغ بر 300 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای حمایت از نخبگان در نظر گرفته شد که این مساله توجه ویژه دولت و مجلس را به موضوع نخبگان نشان می دهد.
این عضو کمیسیون آموزش مجلس درخصوص موازی کاری وزارت علوم و بنیاد ملی نخبگان در حمایت از افراد نخبه توضیح داد: برای حمایت از نخبگان باید مجموعه ای منسجم تشکیل شود. در حال حاضر بخشی از کار توسط آموزش عالی و بخشی دیگر از سوی بنیاد ملی نخبگان انجام می شود. متأسفانه ارتباط دانشگاه ها با نیازهای کشور موفق نبوده است به این علت که تا زمانی که دانشگاه و بخش تولید احساس نیاز نکنند به سمت یکدیگر نمی روند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=567407
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد