۷ سال پیش

علت بسیاری از مهاجرت‌ها نبود شغل در روستاها است
اطلاعات بیشتر

 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه علت بسیاری از مهاجرت‌ها نبود شغل در روستاها است، گفت: دولت به تنهایی قادر به ارتقاء صددرصد توسعه در یک منطقه نیست.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار استخدام روستائیان اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرضا، جلسه هم‌اندیشی مشکلات روستاهای شهرستان‌های شهرضا و دهاقان بعد از ظهر امروز با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، فرمانداران شهرستان‌های شهرضا و دهاقان، نماینده مردم شهرضا در مجلس، امام جمعه و مسئولان شهرستان شهرضا برگزار شد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در این نشست با اشاره به نگاه دولت یازدهم به مناطق محروم، اظهار داشت: در هیچ دولتی تا این اندازه به مناطق محروم  توجه وجود نداشته است.
سید ابوالفضل رضوی افزود: دولت برای مردم مناطق محروم کشور به همان اندازه مردم مناطق توسعه یافته و نزدیک مرکز کشور اهمیت قائل بوده و اعتبار اختصاص می‌دهد.
وی گفت: توجهی که امروز رئیس جمهور به روستاییان دارد تا به حال در هیچ کدام از ادوار گذشته کشور وجود نداشته چرا که در دولت یازدهم اقداماتی انجام شده که نمونه آن حتی در هیچ دولت نیز چه قبل و چه بعد از انقلاب به چشم نمی‌خورد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور تصریح کرد: بسیاری از مناطق روستایی ما ثروت زیادی دارند و توانمندی و ظرفیت آن‌ها بالا است اما چون نتوانسته‌ایم این ظرفیت‌ها را بالفعل کنیم ساکنان این مناطق با مشکلات معیشتی روبه‌رو هستند و فرزندانشان برای پیدا کردن شغل و تحصیلات مجبور به ترک روستا می‌شوند و شاهد مهاجرت به شهرها هستیم.
وی بیان کرد: با وجود خدمات زیربنایی انجام شده در روستاها در 11 سال گذشته، جمعیت روستایی 6 درصد کاهش یافته و شاهد مهاجرت به مراکز استان‌ها و شهرها هستیم.
رضوی افزود: توسعه از روستا شروع شده و با روستا ادامه یافته و در روستا پایان می‌یابد اما نظام برنامه‌ریزی کشور تاکنون صحیح، کامل و جامع نبوده است و هنوز هم متاسفانه به برخی مسائل دقت نمی‌شود.
وی با تأکید بر اینکه توانمندی روستاها باید شناسایی شود و ظرفیت روستاها برای ایجاد اشتغال مورد توجه قرار بگیرد، گفت: مردم در فرآیند توسعه باید در کنار دولت دست به اقدامات عملی بزنند تا شاهد وقوع آن در سطح جامعه باشیم چرا که دولت به تنهایی قادر به ارتقاء صد درصد توسعه در یک منطقه نیست.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به تسهیلات دولت برای روستائیان، افزود: شرکت‌های دانش بنیان با 15 درصد آورده و به کارگیری چند روستایی به عنوان سهام‌دار می‌توانند از تسهیلات دولتی استفاده کنند.
وی افزود: توسعه مناطق روستایی در بخش‌های مختلف به ویژه در بخش‌های بهداشت و درمان، گسترش فضای آموزشی و توانمند کردن اقتصادی روستاییان در نظر گرفته شده است و برنامه‌ریزی لازم نیز برای تحقق این اهداف انجام شده است.
رضوی با بیان اینکه علت بسیاری از مهاجرت‌ها نبود شغل در روستاها است، اظهار داشت: اجرای طرح‌های مشارکت اقتصادی و راه‌اندازی واحدهای تولیدی مشارکتی در روستاها توسط دفتر مناطق محروم یکی از راه‌های خوب اشتغالزایی و تولید در روستاها است.
وی بیان کرد: در راستای توسعه روستاهای شهرستان‌های شهرضا و دهاقان و برطرف کردن بخشی از مشکلات روستاها، 10 میلیارد ریال به این دو شهرستان کمک می‌شود.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=642465
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد