۷ سال پیش

فرصت شغلی برای زنان تنها ۱درصد است

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

دبیرکارگروه رسانه معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، گفت: با توجه به بررسی‌هایی که در آزمون استخدامی امسال صورت گرفت، مشخص شد باز هم امسال 16 فرصت شغلی برای زنان در نظر گرفته شده بود که این میزان کمتر از 1 درصد فرصت شغلی برای زنان بود.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید


زهره آشتیانی، دبیرکارگروه رسانه معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، با اشاره به آزمون استخدامی که اجرای آن به دستور حسن روحانی، رئیس جمهور کشور، لغو شد، به خبرنگار زنان خبرگزاری برنا، گفت: طبق قانون، هرسال این آزمون استخدامی برای جذب کمبود نیرو از سوی دولت برگزار می‌شود.
او افزود: در آزمون استخدامی سال 94، از 2800 فرصت شغلی که وجود داشت، 2400 شغل برای مردان، 16 فرصت شغلی برای بانوان و 500 تا هم بدون ذکر جنسیت، در نظر گرفته شده بود، این میزان تفاوت در فرصت‌های شغلی تبعیض بود و به همین دلیل بسیاری از فعالان حوزهزنان به این موضوع اعتراض کرده و پیگیر آن شدند تا این تبعیض در میزان فرصت‌های شغلی از بین رود، اما به هرحال به دلیل اختلاف نظرها و دیدگاه‌هایی که در این زمینه وجود داشت، این اتفاق نیفتاد.
آشتیانی تصریح کرد: با توجه به بررسی‌هایی که در آزمون استخدامی امسال صورت گرفت، مشخص شد باز هم امسال 16 فرصت شغلی برای زنان در نظر گرفته شده بود که این میزان کمتر از 1 درصد فرصت شغلی برای زنان بود.
او تصریح کرد: در پی این مسئله خانم مولاوردی پیگیری‌های لازم را انجام داد و طی نامه‌ای که به اسحاق جهانگیری، مشاور رئیس جمهور، ارسال کرد، از ایشان خواست تا این مسئله در دولت پیگیری شود و متعاقب این امر، رئیس جمهور، دستور دادند مواردی که درواقع بین حقوق زنان و مردان تبعیض قائل می‌شد، اصلاح شود تا آزمون با توجه به فرصت‌های برابر شغلی بین زنان و مردان و با رعایت عدالت جنسیتی برگزار شود.
او در ادامه بیان کرد: من فکر می‌‎کنم این حرکت رئیس جمهور، مبتنی بر نگاه تاکید بر حضور زنان و مردان بر اساس شایستگی و براساس اصل شایسته سالاری و رعایت بحث عدالت جنسیتی است، که ایشان و خانم مولاوردی بر آن تاکید کردند، برنامه ششم در واقع با رویکرد عدالت جنسیتی نوشته شده است.
دبیرکارگروه رسانه معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، در ادامه و با بیان اینکه معاونت امور زنان در حال آماده کردن گزارشی درباره جزئیات این آزمون است، اظهار کرد: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری درباره جزئیات این آزمون گزارشی در دست تهیه دارد که به زودی منتشر خواهد شد .
او با اشاره به افزایش نرخ بیکاری زنان گفت: درواقع طبق گزارش‌های آماری، نرخ آمار بیکاری زنان تحصیل کرده 2 برابر مردان تحصیل کرده است و بنابراین ما باید بتوانیم دستیابی به فرصت‌های برابر را بین زنان و مردان را برقرار کنیم، این نگاه مبتنی برعدالتی است که حسن روحانی و هیئت دولت آن را درج کردند و این مسئله قدم مهمی بود که در این راستا برداشته شده است.
او در ادامه بیان کرد: چندی پیش نیز اقای زنگنه، وزیر نفت بخش نامه‌ای را به تمام زیر مجموعه‌های وزارت نفت ابلاغ کردند که بر اساس آن شرط جنسیت در استخدام‌ها به طور کل حذف شود، این موضوع قدم بسیار مهمی بود که در مجموعه وزارت نفت برداشته و باعث شد این نوع نگاه در سایر دستگاه‌ها جاری و الگوبرداری شود.
آشتیانی گفت: این آزمون که تا اتمام فرصت ثبت نام آن چند روز بیشتر باقی نمانده بود، روز یکشنبه 10 مرداد ماه، به دستور رئیس جمهور، حسن روحانی، متوقف و قرار است بازنگری‌هایی در آن صورت گیرد تا موارد تبعیضی آن حذف و دوباره فرصت ثبت نام و شرکت در این آزمون ایجاد شود.
زهره آشتیانی با اشاره به زمان برگزاری مجدد این آزمون استخدامی، گفت: هنوز مشخص نیست آزمون بعدی چه زمانی برگزار خواهد شد اما قرار است پس از بررسی کامل این آزمون و بندهای آن، خبر نهایی از سمت دولت اعلام شود تا ضمن اعلام نتایج اصلاح این آزمون، زمان برگزاری مجدد آن اعلام شود.
او در پایان گفت: امیدواریم قوانین نقض تفکیک جنسیتی حذف تا از این پس این دست آزمون‌ها با رویکرد شایسته سالاری و مبتنی بر عدالت جنسیتی برگزار شوند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=644683
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد