۷ سال پیش

قراردادهای موقت از دغدغه‌های مهم جامعه کارگری
اطلاعات بیشتر

 

رئیس هیأت مدیره مجمع نمایندگان کارگران استان قم گفت: قراردادهای موقت و عدم امنیت شغلی از دغدغه‌های مهم جامعه کارگری است که در این باره هیچ اقدامی انجام نشده است.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، عباسعلی جابری در جمع خبرنگاران با اشاره به ارزیابی مشکلات و مطالبات جامعه کارگری در دو حوزه مهم خاطرنشان کرد: یکی از این حوزه‌ها مربوط به کار است. در این ارتباط قراردادهای موقت یکی از مشکلات مهم جامعه کارگری است که عدم امنیت شغلی کارگران را به دنبال دارد و تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده است.
وی اظهار کرد: وجود قراردادهای سفید امضاء سبب شده ظلم مضاعفی به جامعه کارگری به واسطه اعمال نظر کارفرمایان وارد شود.
جابری با گرامیداشت هفته کارگر در تشریح فعالیت‌ها و وظایف این مجمع عنوان کرد: مجمع نمایندگان کارگران کشوری یکی از سه مجمع رسمی کشوری که در قالب اساسنامه ای تنظیم شده فعالیت می‌کند که از مهم‌ترین فعالیت‌های این مجمع برگزاری کلاس‌های آموزشی برای ارتقاء آگاهی کارگران نسبت به حقوقشان در حوزه قانون کار، تامین اجتماعی و توجه به ایمنی و بهداشت است.
رئیس هیأت مدیره مجمع نمایندگان کارگران استان قم تصریح کرد: در طول سه سال گذشته کلاس‌هایی با حضور اساتید مجرب اداره کار در حوزه قانون کار و تامین اجتماعی برگزار شده که مورد استقبال کارگران و نمایندگان واحدهای تولیدی و خدماتی قرار گرفته است. در حال حاضر 70 شرکت تولیدی، خدماتی و بیمارستانی تحت پوشش مجمع هستند که از خدمات مجمع برخوردار هستند. این خدمات شامل معرفی نماینده به مراجع حل اختلاف، تامین اجتماعی، پیگیری مطالبات و مشکلات در حوزه کاری در واحد تولیدی و خدماتی است ضمن اینکه مجمع پیگیر مشکلات موردی کارگران در حیطه فعالیت‌هایشان است.
رئیس هیأت مدیره مجمع نمایندگان کارگران استان قم، یکی از مطالبات کارگران را افزایش حقوق برشمرد و گفت: در طول سالهای گذشته قانون، افزایش حقوق گارگران را بر اساس میزان تورم مورد تعریف بانک مرکزی تعیین کرده است که عملیاتی نشده و کارگران با مشکلات معیشتی مواجه هستند و حقوق آنها کفاف زندگی شان را نمی‌دهد.
وی با اشاره به اینکه مشکلات جدی در سطح کلان در ارتباط با تامین اجتماعی وجود دارد، توضیح داد: یکی از مسائل مهم، ارتقای کیفیت خدمات درمانی ویژه جامعه کارگری است و اگر چه تامین اجتماعی توانسته بیمارستان امام رضا(ع) را راه‌اندازی کند اما خدمات این بیمارستان متناسب با تعداد دفترچه‌های صادر شده در دست کارگران نیست. البته قول‌های مساعدی در مورد راه اندازی بیمارستان دیگری در مجاورت این بیمارستان ارائه شده است.
جابری یادآور شد: بر اساس سرانه کشور در استان قم طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی 750 هزار دفترچه در دست کارگران و خانواده هایشان قرار دارد.
وی تصریح کرد: از دغدغه‌های جدی در جامعه کارگری، موضوع لایحه پیشنهادی ششم توسعه است. پیشنهاداتی به جامعه کارگری داده شده که با اجرای آنان در حق کارگران ظلم می‌شود. از آن جمله آن محاسبه میانگین دو سال بازنشستگی به 5 سال است. همچنین به کارگرهایی که زیر 29 سال استخدام می‌شوند 70 درصد حقوق حداقل تعلق می‌گیرد که ما امیدواریم این لایجه در کمیسیون تخصصی مورد ارزیابی قرار بگیرد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=584597
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد