۷ سال پیش

قراردادهای موقت تهدید کننده امنیت شغلی جامعه کارگری
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

 

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی کارگران وجود قراردادهای سفید امضا است، گفت: قرارداد موقت بزرگترین خطر برای جامعه کارگری است.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار مهر، چنگیز اصلانی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حقوق و دستمزد کارگران کفاف معیشت آن ها را نمی دهد، اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی کارگران وجود قرارداد های سفید امضا بوده و بزرگترین خطری که جامعه کارگری را تهدید می کند قرار داد های موقت است.
وی با اشاره به اینکه قانون قرار داد موقت از سال ۱۳۷۲ در کشور اجرا شد، افزود: این قانون موجب شده که از کشور های رقیب هم عقب تر بمانیم و این مشکل چندین بار نیز در مجلس مطرح شده ولی برای آن کاری انجام نشده است.

۲۴۸ هزار کارگر در استان همدان تحت پوشش بیمه هستند
اصلانی با بیان اینکه ۲۴۸ هزار نفر کارگر در استان همدان تحت پوشش بیمه هستند، عنوان کرد: اجرایی شدن قانون تشکل های کارگری برای کارخانه های دارای بیش از ۳۵ کارگر و تعیین نماینده کارگری برای کارخانه های زیر ۳۵ کارگر و حفظ و حراست از کیان تامین اجتماعی از دیگر خواسته های خانه کارگری است.
دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان در ادامه سخنان خود با اعلام این موضوع که ۴۲۰ پرونده مشاغل سخت در استان همدان بدون پیگیری باقی مانده است، گفت: این پرونده ها متعلق به کارخانه هایی بوده که طبق قانون شناسایی و فعالیت در آنها به عنوان مشاغل سخت معرفی شدند اما اجازه رسیدگی به این پرونده ها داده نمی شود و اجازه ندادن به قانون هرج و مرج تلقی می شود.
اصلانی با تاکید بر اینکه باید قانون سخت و زیان آور بودن کار در این کارخانه ها اجرایی شود، افزود: خواسته خانه کارگری استان عمل در راستای قانون و حفظ و حراست از آن است.
وی با اشاره به اینکه حمایت از تولید کنندگان داخلی از دیگر اهداف خانه کارگری استان همدان است، بیان داشت: اقتصاد مقاومتی موضوعی بوده که به آحاد جمعیت ایران بر می گردد و دولت به تنهایی نمی تواند آن را اجرایی کند و تمام زمینه ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید احیا شود و تنها حرف کافی نبوده و باید وارد عمل شد.
دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان حمایت از بیکاران و تولید اشتغال را دغدغه اصلی خانه کارگر استان همدان عنوان کرد و افزود: نبود امنیت واردات و صادرات و امنیت تولید از مهمترین مشکلات در کشور است.

۴۰ هزار نفر عضو فعال خانه کارگر استان همدان هستند
اصلانی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰ هزار نفر عضو فعال خانه کارگر استان همدان هستند، بیان کرد: برای این تعداد کارت عضویت صادر شده که در سال جدید نیز سه هزار و ۱۴۹ نفر به جمعیت خانه کارگر استان افزوده شده است.
وی از برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت برای سه هزار و ۶۱ نفر در خانه کارگر استان همدان خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر دو پروژه ۹۶ واحدی مسکن در شهرک شهید بهشتی همدان و چهار راه شریعتی در حال ساخت بوده و در شهرستان تویسرکان نیز یک پروژه ۶۱ واحدی ساخته شده است.

اصلانی با بیان اینکه بانوان می توانند در اتحادیه زنان در راستای دفاع از حقوق زنان عضو شوند، گفت: آمار خروجی از تامین اجتماعی برای ایجاد اشتغال آمار مورد قبول خانه کارگری استان همدان نیز هست و متاسفانه اکثر افراد جویای کار دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و حتی کارشناسی ارشد هستند.

برای تحقق اقتصاد مقاومتی فرهنگ سازی شود
وی در خصوص اقتصاد مقاومتی نیز بیان داشت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید ابتدا به دنبال فرهنگ سازی بود و مشکل دیگر این بوده که اقتصاد کشور به نفت وابسته است.
دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با تاکید بر اینکه مدیریت مشکل دیگر در کشور است، بیان داشت: هر دولتی به زعم خودش در کشور مدیریت کرده و فقط بلد شدیم که در مدیریت همدیگر را بزنیم و یا تخریب کنیم.
اصلانی گفت: مردم نیز از وضعیت و مشکلات اقتصادی خسته شدند و مردم همیشه در صحنه بودند و پای صندوق های رای آمدند ولی باز هم می بینند که جوانانشان بیکار است.
وی با بیان اینکه باید اختلافات را کنار بگذاریم و سلیقه ای عمل نکنیم و دلسوز کشور و خون شهدا و ارزش های انقلاب باشیم و به جای حرف وارد عمل شویم، بیان کرد: واردات کالا از چین تهدید بزرگی برای تولیدات داخلی ایران است که برای این موضوع باید به دنبال چاره باشیم.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=582967
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد