۷ سال پیش

قراردادهای موقت و سفید امضاء امنیت شغلی کارگران همدانی را تهدید می‌کند
اطلاعات بیشتر

 

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با بیان اینکه حقوق پرداختی به کارگران کفاف معشیت آنها را نمی‌دهد، گفت: قراردادهای موقت و سفید امضاء، امنیت شغلی کارگران همدانی را تهدید می‌کند.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک کنید


ه گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، چنگیز اصلانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های هفته کارگر اظهار داشت: ستاد گرامیداشت هفته کارگر در استان تشکیل شده است و اجرای برنامه‌ها از پنجم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.
وی افزود: حضور کارگران در گلزار شهدای شهر همدان، دیدار با استاندار و فرماندار همدان برای بیان مشکلات جامعه کارگری، برگزاری گردهمایی بزرگ کارگران و بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در بیمارستان تأمین اجتماعی همدان، برگزاری مراسم انس با قرآن، برگزاری مراسم کارگری در تالار فجر همدان و حضور در نماز عبادی و سیاسی جمعه از مهمترین برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته کارگر است.
دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان عدم وجود امنیت شغلی و تنگی معیشت را از مهمترین مشکلات کارگران برشمرد و گفت: این مشکلات تنها مختص کارگران استان نیست بلکه تمام جامعه کارگری از این مشکلات رنج می‌برند و حق و حقوقی که کارگران می‌گیرند کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد.
وی بیان کرد: قرارداد تمام کارگران با واحدهای تولیدی، ینعتی و خدماتی به صورت سفید امضاء و موقتی است و این مهم امنیت شغلی کارگران را تهدید می‌کند.
اصلانی با اشاره به ضرورت فعالیت تشکل‌های کارگری در کارخانه‌های استان گفت: در حال حاضر فعالیت این تشکل‌ها جنبه تشریفاتی دارد در حالی که کارخانه یا کارگاه‌های دارای بیش از 35 نفر کارگر باید شورای اسلامی تشکیل دهند و زیر 35 نفر نیز باید نمایندگی کارگری داشته باشند.
وی با انتقاد از عدم اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور عنوان کرد: در حال حاضر 420 پرونده کارهای سخت و زیان‌آور بنا بر تشخیص قانون مطرح شده است اما اجازه نمی‌دهند که قانون عملیاتی شود.
دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با اشاره به نامگذاری سال به عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اظهار داشت: حمایت از تولید ملی زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم می‌کند و در راستای آن معضل بیکاری برچیده و رونق اقتصادی حاصل می‌شود.
وی افزود: اقتصاد مقاومتی با محدود کردن واردات کالا از کشورهایی مانند چین عملی می‌شود تا از ظرفیت نیروی داخلی استفاده شود.
اصلانی با اشاره عضویت 40 هزار نفر در خانه کارگر استان همدان گفت: سال گذشته یک‌هزار و 639 کارت عضویت یکساله و 3 هزار و 149 کارت عضویت با اعتبار 3 ساله صادر شده است.
وی تصریح کرد: سال گذشته 3 هزار و 61 نفر در رشته‌های مختلف آموزش‌های کوتاه مدت دیدند که البته این آموزش‌ها برای خانواده جامعه کارگری رایگان برگزار می‌شود.
دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با اشاره به ساخت و تحویل پروژه 600 واحدی مسکن کارگری عنوان کرد: یک پروژه 96 واحدی در شهرک بهشتی همدان و 24 واحد در چهار راه شریعتی نیز در دست ساخت است.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=583534
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد