۷ سال پیش

قرارداد موقت و عدم امنیت شغلی کارگران را رنج می‌دهد
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

 

هیات مدیره انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو به مناسبت روز جهانی کارگر بیانیه ای صادر کرده است و در آن، ضمن بر شمردن مطالبات صنفی کارگران این معدن، از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار انتقاد نموده است.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک کنید


به گزارش ایلنا،  هیات مدیره انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو (شرکت آسفالت طوس) به مناسبت روز جهانی کارگر بیانیه ای صادر کرده است.

در این بیانیه، وجود قراردادهای موقت یکی از مهمترین مشکلات این کارگران عنوان شده است و همچنین از دستمزدهای پایین تر از خط فقر و اجرایی نشدن ماده 41 قانون کار نیز انتقاد شده است.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

هیات مدیره انجمن صنفی کارگران چادرملو (شرکت آسفالت طوس) جشن جهانی کارگر را به کلیه کارگران تبریک می گوید و همبستگی خود را برای احقاق حقوق همه زحمتکشان سراسر کشور اعلام می کند.

امید است روزی فرا برسد که  همه کارگران میهن با ایجاد تشکل های مستقل در راه احیای حقوق خود توانمند باشند.

معمولا رسم است در روز جهانی کارگر، کارگران خواسته ها و مطالبات خود را اعلام می دارند تا با پیگیری آن از مسئولین ذیربط بخشی از آن را استیفا نمایند. در معدن چادرملو مشکلات ریز و درشت بسیاری وجود دارد که چند موضوع دارای اهمیت است.

یکی از مهمترین مسائل کارگران، قرارداد کار موقت است که علیرغم مذاکرات به عمل آمده در دوره اول فعالیت انجمن صنفی، همچنان این قراردادهای موقت وجود دارند و حتی مدت این قراردادها از مدت قرارداد شرکت پیمانکار مادر با شرکت های پیمانکاری مربوطه نیز کمتر است.

مساله بعدی حق بیمه و بازنشستگی کارگران پیمانکاری است که نسبت به حق بیمه دریافتی کارگران شرکت اصلی بسیار پایین تر است که بنابراین کارگران پیمانکاری از حقوق و مزایای بازنشستگی کمتری برخوردار خواهند شد.

در پایان هیات مدیره انجمن صنفی کارگران چادرملو (شرکت آسفالت طوس) همراه با همه فعالین کارگری سراسر کشور اعتراض خود را نسبت به دستمزد مصوب شورای عالی کار اعلام می کند و معتقد است تا زمانی که ماده 41 قانون کار به صورت کامل و اصولی اجرا نشود، مطالبات کارگران برآورده نشده باقی خواهد ماند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=588062
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد