۷ سال پیش

قوانین تصویب شده در قانون اساسی برای سربازان اجرا نمی‌شود
اطلاعات بیشتر

 

کمپین بهبود سربازی نزدیک به دو سال است که فعالیت خودرا آغاز کرده است.این کمپین یک حرکت خودجوش اجتماعی است و فارغ از هرگونه جهت گیری سیاسی، برای کمک به بهبود سربازی راه‌اندازی شده است.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار نظام وظیفه و معافیت خدمت سربازی اینجا کلیک کنید


یکی از اعضای فعال این کمپین به برنا گفت: بنابر تحقیقات انجام شده در این پویش اجتماعی، در قانون اساسی قوانین زیادی برای کمک به سربازان وجود دارد که هیچ‌کدام اجرایی نمی‌شود.
یکی از فعالان کمپین بهبود سربازی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، گفت: حدود دو سال است که کمپین بهبود سربازی آغاز به کار کرده و هدف اصلی آن جلوگیری از اتلاف وقت و استفاده بهینه از نیروهای انسانی بوده است.
او افزود: هدف ما این است که سربازی پله پله بهتر شود، چون به دلایل متعدد بحث حذف کامل سربازی امکان پذیر نیست و به دلیل آسیب‌های بسیار زیادی که روش فعلی سربازی دارد، با بررسی آسیب‌ها، راهکارهایی را در جهت بهبود آن ارائه کردیم. به‌عنوان مثال، یکی از بحث‌هایی که ما مطرح کردیم بحث سربازان متاهل است که با دادن تصحیلات بسیار ساده، می‌توان تاثیرات بسیار خوبی در زندگی آنها داشت، یا به عنوان مثال بحث سربازان اقتصاد مقاومتی، به این صورت که اگر کسی برای ۷ نفر اشتغال ایجاد کند به ازای هر یک ماه اشتغال این افراد و احتساب بیمه برای آنها، یک ماه از خدمت سربازی آن فرد کسر می‌شود. با استفاده از این طرح، هم اشتغال ایجاد می‌شود و هم از تعداد سربازان کاسته نمی‌شود.
این عضو فعال کمپین بهبود سربازی، اظهار کرد: موضوع دیگری که ما به بررسی آن پرداختیم بحث قانون اساسی بود، در قانون اساسی و دربخش قانون وظیفه عمومی غالبا برای حمایت از سربازان قوانینی وجود دارد که اجرا نمی شود، به عنوان مثال، حقوق سربازان باید حدود ۶۰ تا ۹۰ درصد حقوق کارمندان کادری باشد یعنی هر سرباز باید ۵۰۰ هزار تومان حقوق بگیرد در حالی که این اتفاق نمی‌افتد، یا اینکه شهرداری موظف است به سربازان مثل دانش‌آموزان و دانشجویان کارت مترو تخفیف دار و کارت سینما دهد و یک سری تصحیلات در اختیارشان قرار دهد و در سربازی از هر فرد به اندازه تخصص و توانایی که دارد استفاده شود.
او در ادامه و با اشاره به اینکه کمپین بهبود سربازی توسط هیچ فرد و سازمانی حمایت نمی‌شود، گفت: این کمپین یک حرکت خودجوش اجتماعی است که هیچ جهت گیری سیاسی نداشته و ندارد و همچنین تحت نظر و حمایت هیچ فرد و سازمانی نیست. ما حتی برای اینکه درگیر مسائل سیاسی نشویم از هیچ سازمان و فردی کمک نخواسته و حتی تمام هزینه‌ها را از جیب خودمان پرداخت کرده‌ایم.
او تصریح کرد: دو سال پیش که این کمپین را راه اندازی کردیم ،با نمایندگان مجلس صحبت‌هایی داشتیم و آنها به‌خاطر یک سری ملاحظات، وارد مباحث کمپین بهبود سربازی نشدند و بیشتر درگیر مسئله مشمولین غایب شدند. نمایندگان جدیدی هم که به مجلس وارد شدند، به‎‌خاطر تبلیغات برای جمع آوری رای، راجع به بحث بهبود سربازی صحبت‌هایی کردند که فقط در حد صحبت ماند و هیچ اتفاقی نیفتاد، تا اینکه حادثه اتوبوس سربازان اتفاق افتاد و به‌خاطر موج اجتماعی که بعد از این حادثه با فعالیت کمپین سربازی راه افتاد، نمایندگان مجلس از ما خواستند با آنها جلسه ای تشکیل دهیم و تحقیقاتمان را در اختیارشان قرار دهیم، چون ما پهنه تبلیغات و اینفوگرافی‌های زیادی داشتیم و نظر سنجی‌هایی را درباره مباحث مختلف سربازی انجام داده‌ایم.
او در باره فعالیت‌های کمپین بهبود سربازی گفت: این کمپین در اینستاگرام و تلگرام، ویدیوها، انیمیشین‌ها و کلیپ‌های پر بازدید زیادی دارد و سربازان عکس‌ها و فیلم‌های زیادی از طریق راه‌های ارتباطی که داریم برای ما می‌فرستند، ما از همین طریق متوجه شدیم سربازی برای خانم‌ها هم دردسرها و مشکلات زیادی دارد و با عکسی که در این باره منتشر کردیم توانستیم در این خصوص جریانی را راه اندازی کنیم.
او در پایان تصریح کرد:  تاکنون ۲ همایش و تریبون آزاد در دانشگاه تهران و دانشگاه شریف داشتیم، هم‌چنین یک طومار ۱۲۰۰ امضایی خطاب به سورنا ستاری، رئیس بنیاد علمی نخبگان داشتیم که باعث شد تصحیلات سربازی برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شود. مردم از طریق کانال های ارتباطی، روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ پیام برای ما می‌فرستند و در آنها از مشکلات و دغدغه‌های ناشی از سربازی می‌گویند و خواستار رسیدگی به آنها هستند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=641926
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد