۷ سال پیش

لزوم اعمال دوباره قانون الزام برای درمان کارگران و بازنشستگان
اطلاعات بیشتر

 

معاون هماهنگی امور استان‌های خانه کارگر گفت: برای درمان کارگران و بازنشستگان، قانون الزام باید دوباره اعمال شود چراکه بیمه تأمین اجتماعی و بیمه تکمیلی برای هزینه‌های درمانی این قشر آسیب‌پذیر کافی نیست.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک کنید


حسن صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان البرز با بیان اینکه مشکل بزرگ جامعه کارگری عدم امنیت شغلی است، اظهار کرد: این عدم امنیت نشأت گرفته از نامتعادل بودن بازار کار است.
وی با بیان اینکه اگر در تقاضا و عرضه در بازار کار تعادل داشته باشیم به طور اتوماتیک امنیت شغلی برقرار می‌شود، افزود: آن چیزی که امروز کارگران را با بحران شغلی مواجه کرده، عدم سرمایه‌گذاری در حوزه اشتغال‌زایی در کشور و در بخش صنعت است.
معاون هماهنگی امور استان‌های خانه کارگر اضافه کرد: بخش صنعت یک بخش کاربر بوده و بعد از بخش صنعت بخش خدمات است و در هر دو بخش ما با یک بحران سرمایه مواجه هستیم که منجر به رکود اقتصادی شده است.
صادقی بیان کرد: رکودی که بازار شغل را متوقف کرده، ورودی تقاضای شغل و خروجی بسیار محدود آن است که امنیت شغلی را به خطر می‌اندازد و انگیزه برخی از کارفرماها را برای تضعیف حق و حقوق کارگران بیشتر می‌کند.
رئیس اتحادیه پیشکسوتان کشور ادامه داد: زمانی که بازار سرمایه ما یک بازار با ثباتی باشد حوزه اشتغال‌زایی نیز در بخش صنعت و خدمات مسکن یک رشد چشمگیر خواهد داشت و نابسامانی‌ها را از بین می‌برد.
صادقی عنوان کرد: دولت یک حرکت تازه‌ای را شروع کرده است که این حرکت خروج قطار اقتصادی ایران را از باتلاق تحریم‌ها در پیش خواهد داشت؛ این قطار اقتصادی با توصیه‌های مقام معظم رهبری در قالب فرهنگ اقتصاد مقاومتی است و جامعه شاهد یک شکوفایی در عرصه‌های مختلف اعم از اشتغال، سرمایه‌گذاری و امنیت اقتصادی جامعه کارگری خواهد بود.
این مسئول تشریح کرد: در حال حاضر عدم امنیت شغلی و پایین بودن دستمزد کارگران مشکلات و دغدغه‌های جامعه کارگری در جامعه بوده و در حوزه بازنشستگان نیز وضعیت معیشتی آن‌ها و نابهنجار بودن درآمدی صندوق بازنشستگان که به شدت ورودی و خروجی نامتعادل دارد، بزرگترین دغدغه‌ جامعه بازنشستگان است.
معاون هماهنگی امور استان‌های خانه کارگر مطرح کرد: اگر وضعیت اقتصادی دولت مناسب شود و بتواند به تعهدات خود عمل کند ما نیز خواهیم توانست فضای متشنج در صندوق بازنشستگان را مطلوب‌تر ارزیابی کنیم.

* بهینه شدن وضعیت بهداشتی محیط کار و رصد کردن استرس‌های روحی و روانی
صادقی گفت: در سال جاری کمیته‌ای از سوی وزارت بهداشت تشکیل شد که تحقیقات و هدف کاری آن بهینه شدن وضعیت بهداشتی محیط کار و رصد کردن استرس‌های روحی و روانی نیروی کار در محیط تولید، کار و اشتغال است و در این راستا تلاش بر این بوده که بتوانیم وضعیت محیط کار را بهتر کرده و از لحاظ بهداشتی و استرسی آن را ایمن کنیم.
رئیس اتحادیه پیشکسوتان کشور بیان کرد: موضوعی که در قشر کارگر وجود دارد نیاز نیروی کار به درآمد بیشتر است که این مسئله موجب می‌شود تا ساعات بیشتری را مشغول به کار شوند و این مهم صدمات روحی و جسمی برای نیروی کار در بر دارد؛ این مسأله موجب سودجویی برخی کارفرمایان برای بهره کشی شده است.
صادقی تصریح کرد: امروزه میلیاردها تومان از سرمایه کشور به عنوان وام برای رونق وضعیت اقتصادی صنعت از طرف دولت در نظر گرفته می‌شود که این سرمایه‌ها یا به صورت سوله‌های متروک درآمده و یا مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد.
وی یادآور شد: متأسفانه نظام اقتصادی کشور در بحث نظارت بر روی این سرمایه‌ها ضعیف عمل می‌کند و برای رفع این مشکلات مجلس باید به وظایف خود عمل کند و دستگاه‌های قضایی نیز باید با این نوع رانت‌خواری‌ها برخورد کرده و نظارت بر بانک‌ها نیز بیشتر شود.
معاون هماهنگی امور استان‌های خانه کارگر عنوان کرد: در حوزه سازمان تأمین اجتماعی یک قانون روشن و مدونی به نام قانون الزام وجود دارد که این قانون کارگر را چه در زمان شاغل بودن و چه در زمان بازنشستگی از صفر تا صد درمان باید تحت پوشش قرار دهد.
صادقی افزود: قانون الزام تا سال ۱۳۸۶ اجرا می‌شد اما در آن سال که قوانین کاهش نیروی انسانی در حوزه اشتغال با تمسک به کاهش شرایط سنی در کار ایجاد شد ناگهان معادله این قانون به هم ریخته و این مسأله موجب شد که جامعه کارگران و بازنشستگان در حوزه درمانی با مشکل مواجه شوند.
وی ادامه داد: برای درمان کارگران و بازنشستگان، قانون الزام باید دوباره اعمال شود چراکه بیمه تأمین اجتماعی و بیمه تکمیلی راه حل مناسبی برای هزینه‌های درمانی این قشر آسیب‌پذیر نیست.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=586541
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد