۸ سال پیش

مجوز استخدام ۱۵ هزار دانشجوی دانشگاه فرهنگیان دریافت شد
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

 

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: مجوز ردیف استخدامی ۱۵ هزار دانشجوی دانشگاه فرهنگیان دریافت شد.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار استخدامی دانشگاه فرهنگیان اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، محمود مهر محمدی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: مهم‌‎ترین رکن انجام ماموریت‌ها در هر دانشگاهی اساتید هستند که می‌شود بر روی آن‌ها سرمایه گذاری کرد؛ تلاش ما این است که در خلال این همایش و نشست‌ها، اساتید را به عنوان سرمایه‌های اجتماعی تقویت کنیم.
وی افزود: در کشورمان آنچه که بیشتر از گذشته احساس نیاز می‌شود مباحث علمی است، کشور ما با سنت 100 ساله در بحث آموزش هنوز از گفتمانی علمی برخوردار نیست، خواسته ما این است که مباحث علمی در دانشگاه‌ فرهنگیان به صورت زیربنایی، علمی و تئوریک در نظر گرفته شود.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به اینکه پردیس دانشگاه فرهنگیان دارای مشکلات زیادی است گفت: نسبت به سطح کشوری، پردیس دانشگاه فرهنگیان مشهد مقدس وضعیت امیدوار کننده‌ای دارد، امروز در جمع مدیران استانی در این باب طرح موضوع شد و کاستی‌ها به مسئولان امر یادآوری شد.
مهرمحمدی با بیان اینکه 98 واحد دانشگاهی در این بخش فعال هستند تاکید کرد: به دنبال این‌ هستیم که در طول دوران تحصیل معلمان، هویتی بر مبنای رشد و‌ توسعه حرفه‌ای در آنها شکل بگیرد، ما به دنبال تربیت معلم فکور هستیم تا با موقعیت‌های عملی و دشواری‌هایی که در جریان حضور در نهاد تعلیم و ‌تربیت با آن مواجه می‌شود با حرفه‌ای گری برخورد کنند.
وی گفت: باید امیدوار باشیم ‌کسانی که به این عرصه قدم‌ می‌گذارند با عشق و میل باطنی به تعلیم و تربیت وارد دانشگاه فرهنگیان شده باشند، اما به هر تقدیر تلاش داریم با ابزارها و وسائلی که در اختیار داریم در زمینه گزینش داوطلبان بتوانیم به اهداف موردنظرمان در بخش ورود نیرو به این دانشگاه دست یابیم.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: علاوه بر حساسیت به ورود دانشجویان، به خروجی این قشر که قرار است وظیفه سنگین تعلیم و تربیت را برعهده داشته باشند هم حساسیت ویژه‌ای داریم و بر همین اساس اخذ گواهی صلاحیت معلمی برای دانشجویان خروجی از دانشگاه ضروری و ‌اجباری شده است.
وی با اشاره به این که در تشکیلات جدید دانشگاه ساختاری برای بالندگی حرفه‌ای اساتید و‌ کارکنان طراحی شده است گفت: خواهان آن هستیم که در زمینه ارتقای کیفیت خدمات به دانشجویان رشد قابل توجهی داشته باشیم تا در نهایت به بهره وری در عملکرد منابع دانشگاه برسیم؛ نگاه هویتی به تعلیم و تربیت و تربیت معلم موضوعی ست که در سندتحول بنیادین مورد تاکید است.
مهرمحمدی در پاسخ به سوالی در زمینه ‌تبدیل وضعیت استخدامی اساتید دانشگاه اظهار داشت: این موضوع براساس شاخصه‌هایی است که در زمینه جذب اعضای هیئت علمی وجود دارد بررسی می‌شود، اگر چه مسیری دشوار است اما این راه برای اساتید دانشگاه بسته نیست.
وی در زمینه عدم پرداخت حقوق به برخی از دانشجویان نیز گفت: مجوز ردیف استخدامی بیش از 15 هزار دانشجوی این دانشگاه دریافت شده و قطعا با طی شدن مراحل قانونی زمینه پرداخت حقوق این دانشجویان فراهم می‌شود.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به این که فلسفه وجودی دانشگاه فرهنگیان تامین منابع انسانی نظام تعلیم و تربیت است اظهار داشت: در حال حاضر در این دانشگاه 16 رشته در مقطع کارشناسی پیوسته تدریس می‌شود و در کنار این رشته‌هایی را که در آموزش و پرورش به آن‌ نیاز داریم و در دانشگاه وجود ندارد نیروهایی که از طریق آزمون استخدامی جذب می‌شوند به صورت یکساله در این مراکز آموزش می‌بینند.‍
وی در مورد چالش‌ها و مشکلاتی که در زمینه اقدامات و برنامه‌های دانشگاه‌های فرهنگیان در خراسان رضوی وجود دارد تاکید کرد: در این استان مجموعا شش هزار دانشجو معلم در دو پردیس و چهار مرکز آموزش عالی تابعه مشغول به تحصیل هستند، در پردیس‌های این استان شرایط نسبت به سایر استان‌های کشور مطلوب تر است اما اعتقاد داریم برنامه‌های زیرساختی که دانشگاه فرهنگیان در دست اقدام دارد، نیازمند نگاه ملی و استانی است که امیدواریم با حمایت مسئولان این‌مشکل برطرف شود.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان ‌کشور با بیان این که بودجه‌ای که باید برای احداث بناهای جدید صرف شود را در اختیار نداریم اظهار داشت: تمامی برنامه‌های این بخش براساس بودجه ادارات کل نوسازی تعریف می‌شود و در این بخش هم اتفاق خاصی را شاهد نبودیم؛ در مجموع درخواستی که از مسئولان استانی و کشوری داشتیم این بوده که برای هریک از واحدهای دانشگاهی ما در سال حدود یک میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=568121
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد