۷ سال پیش

محدودیت پرداخت حق اولاد تنها به دو فرزند برداشته شد
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

محدودیت پرداخت حق اولاد تنها به دو فرزند برداشته شد

با وجود حذف قانون پرداخت حق اولاد به دو فرزند اما هنوز بسیاری از کارگاهها ازی این قانون اطلاع ندارند .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با با حذف محدودیت پرداخت حق اولاد به دو فرزند که در راستای سیاست های تنظیم جمعیت برداشته شده بود انتظار می رفت که دریافتی شاغلان مشمولان قانون کار افزایش یابد اما کاربری در صفحه مشکلات مردم نوشته است که سال قبل این اتفاق نیفتاد و سوال او این بود که چرا این مسئله از سوی سازمان تامین اجتماعی نیز دنبال نشد؟
طبق قانون کار، حق اولاد یکی از مزایای جانبی حقوق و دستمزد شاغلان مشمول قانون کار است که هر ساله با افزایش حداقل دستمزد میزان آن هم بیشتر می شود چون ضریبی از افزایش حداقل مزد روزانه است. طبق ماده ۸۶ قانون تأمین اجتماعی کمک عائله مندی منحصرا تا دو فرزند بیمه شده پرداخت می شود مشروط بر آنکه:
۱- بیمه شده حداقل سابقه پرداخت حق بیمه ۷۲۰ روز کار را داشته باشد.
۲- سن فرزندان از هجده سال کمتر باشد و یا منحصرا به تحصیل اشتغال داشته باشد تا پایان تحصیل، و یا در اثر بیماری یا نقص عضو طبق گواهی کمیسیونهای پزشکی موضوع ماده ۹۱ قانون تأمین اجتماعی قادر به کار نباشند.
میزان کمک عائله مندی معادل ۳ برابر حداقل مزد روزانه کارگر ساده برای هر فرزند در هر ماه است.
طبق این قانون حق اولاد بابت هر فرزند برای کارگران معادل ۳ روز حداقل دستمزد است که برای سال جاری این رقم به میزان ۸۱ هزار و ۲۱۶ تومان است. اما در سالهای گذشته تنها به دو فرزند از هر خانواده حق اولاد پرداخت می شد .
حالا مدتی است که که این شرایط تغییر کرده و محدودیت پرداخت حق اولاد تنها به دو فرزند خانوار کارگری و مشمولان قانون کار برداشته شده و کارفرمایان موظف هستند پرداخت حق اولاد را برای تمامی فرزندان نیروهای تحت پوشش خود انجام دهند. با این حال، نهایت پرداخت حق اولاد به فرزندان شاغلان تا ۱۸ سالگی است و پس از آن حق اولاد قطع می شود مگر به شروطی که در ماده ۸۶ قانون توضیح داده شد.
با اینحال بررسی ها نشان می دهد بسیاری از واحدهای مشمول قانون کار از وجود چنین بخشنامه ای بی اطلاع هستند یا اینکه تعداد کمی از این واحدها این حق اولاد را کامل پرداخت می کنند.
پاسخ سازمان تامین اجتماعی
در مورد اینکه چرا سازمان تامین اجتماعی این موضوع را پیگیری نکرده است نیز روابط عمومی پاسخ داد :” چون حق اولاد شامل پرداخت حق بیمه نمی شود. اگر تامین اجتماعی از بابت حذف محدودیت پرداخت حق اولاد به دو فرزند امکان دریافت حق بیمه بالاتری را داشت، احتمالا تاکنون تمامی واحدهای مشمول قانون کار از آن مطلع شده و قطعا در سال ۹۴ به صورت کامل درباره میلیون ها مشمول قانون کار دارنده بیش از دو فرزند اجرا می شد.”
بنابراین اگر دریافتی مشمولان قانون کار دارای بیش از دو اولاد در سال جاری اجرا شود، به ازای هر فرزند حقوق آنها ماهیانه ۸۱۲۱۶ تومان افزایش می یابد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=588221
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
× iranestekhdam logo

دریافت آگهی در اپلیکیشن

دانلود برنامه