۸ سال پیش

مستمری کارگران بازنشسته باید افزایش یابد

منقضی شده
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

 

عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان شهرستان تهران گفت: کارگران بازنشسته که جزء اقشار کم در آمد و طبقه پایین جامعه محسوب می‌شوند بیشترین فشار و آسیب را در زمان تحریم‌ها و رکود تحمل کردند اکنون وقت دلجویی دولت و مسئولین از آن‌ها فرا رسیده است.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک کنید


«علی اکبر عیوضی» دبیر اجرایی خانه کارگر شرق تهران گفت: مطابق قانون۹۶ تأمین اجتماعی ،سازمان مکلف است سالی یکبار میزان افزایش کلیه مستمری بازنشستگان و از کارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را براساس واقعیت‌های زندگی محاسبه و نتهایج این محاسبات را برای اجرایی شدن به هیات دولت ارائه کند.
وی در عین ادامه افزود:با توجه به ماده ۱۱۱ تامین اجتماعی، هیت دولت به عنوان تصویب کننده نهایی میزان افزایش مستمری‌های زندگی کارگران بازنشسته، باید حداقل مستمری کارگران بازنشسته را براساس حداقل مزد کارگر مصوب شورای عالی کار افزایش دهد.
این فعال صنفی کارگری تاکید کرد:بازنشستگان پس از سالها فرسودگی به زمان فراغت از کار می رسند اما به علت اینکه بیشترشان درآمدی در حد حداقل و حتی زیر حداقل مستمری تعیین شده دارند همچنان مجبور به ماندن در دنیای کسب و کار هستند.
وی بابیان اینکه افزایش مستمری‌های کارگران بازنشسته نیاز به بازنگری و ترمیم جدی دارد؛ تصریح کرد: برای همین عده زیادی از کارگران بازنشسته با توجه به پایین بودن دستمزد‌ها و به طبع آن حقوق بازنشستگان پس از فراغت از کار و رسیدن به زمان استراحت و کهولت سن برای بهبود وضعیت معیشت به کار بازمی گردند.
دبیر خانه کارگر شرق تهران با اشاره به اینکه هرچند استفاده از مهارت و تجربه بالای بازنشستگان بسیار مفید است اما با اشتغال مجدد این افراد از فرصت های اشتغال جوانان کاسته می شود.
عیوضی افزود: دولت باید تمهیداتی بیندیشد که فاصله مستمری بازنشستگی با تورم واقعی جبران شود و بازنشستگان و مستمری بگیران بتوانند تغییراتی را در زندگی و معیشت خود احساس کنند.
این فعال صنفی کارگری با اشاره به نزدیک شدن پایان سال افزود: امیدواریم تصمیمات و مصوبات به گونه‌ای باشد که رضایت جامعه بازنشسته کارگران که طبق آمار سازمان تامین اجتماعی حداقل بگیر و زیر حداقل بگیر هستند را فراهم آورد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=553279
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد