۷ سال پیش

مشکل اصلی دانشگاه در جذب هیأت‌علمی عدم مجوز استخدام نیست
اطلاعات بیشتر

 

رئیس دانشگاه صنعتی شهدای هویزه با اشاره به مجوز جذب اعضای هیأت‌علمی این دانشگاه گفت: دانشگاه شهریور و بهمن‌ماه هر سال فراخوان جذب را از طریق وزارت علوم اعلام می‌کند؛ مشکل اصلی دانشگاه در جذب هیأت‌علمی عدم مجوز استخدام نیست بلکه این دانشگاه یک دانشگاه صنعتی است و هیأت‌علمی آن باید از میان فارغ‌التحصیلان دکتری رشته‌های فنی و صنعتی جذب شود.

جهت مشاهده اخبار جذب هیات علمی اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رئیس دانشگاه صنعتی شهدای هویزه با تأکید بر دشواری جذب هیأت‌علمی رشته‌های صنعتی در خوزستان، گفت: در تلاش هستیم که در آینده باتوجه به آب‌وهوای نامناسب خوزستان امتیازی برای اساتید در نظر گرفته شود تا برای فعالیت در خوزستان انگیزه ایجاد شود.
دکتر امین‌رضا نقره‌آبادی با اشاره به فعالیت 11 عضو هیأت‌علمی تمام‌وقت در دانشگاه صنعتی شهدای هویزه، اظهار کرد: همچنین حدود 23 استاد مدعو در دانشگاه حضور دارند که این تعداد اعضای هیأت‌علمی تدریس 613 دانشجوی این دانشگاه را برعهده دارند که نسبت دانشجو به استاد تقریباً 27 به یک است.
وی با اشاره به مجوز جذب اعضای هیأت‌علمی این دانشگاه، خاطرنشان کرد: دانشگاه شهریور و بهمن‌ماه هر سال فراخوان جذب را از طریق وزارت علوم اعلام می‌کند؛ مشکل اصلی دانشگاه در جذب هیأت‌علمی عدم مجوز استخدام نیست بلکه این دانشگاه یک دانشگاه صنعتی است و هیأت‌علمی آن باید از میان فارغ‌التحصیلان دکتری رشته‌های فنی و صنعتی جذب شود.
رئیس دانشگاه صنعتی شهدای هویزه ادامه داد: مشکل اصلی عدم وجود چنین فارغ‌التحصیلانی در منطقه خوزستان است و تمام دانشگاه‌های استان نیز با این مشکل درگیر هستند؛ به‌طور مثال شهریور گذشته برای 12 رشته فنی و مهندسی و در هر رشته چهار نفر فراخوان جذب هیأت‌علمی اعلام کردیم درحالی‌که در برخی رشته‌ها حتی یک نفر متقاضی هم نداشته‌ایم.
نقره‌آبادی تصریح کرد: حتی در حال حاضر بسیاری از اساتید منطقه به دلیل آب‌وهوای نامطلوب خوزستان در حال مهاجرت هستند؛ ‌بنابراین جذب هیأت‌علمی برای رشته‌هایی که فارغ‌التحصیلان کمتری دارند در خوزستان یک معضل است.
وی در خصوص راهکارهای اندیشیده‌شده برای حل این معضل، گفت: اکنون در جلسات هیأت‌امنا در تلاش هستیم که به‌دلیل بدی آب‌وهوا امتیاز متفاوتی برای اساتید منطقه در نظر گرفته شود تا برای آن‌ها ایجاد انگیزه شود و جذب و ماندگاری اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌های استان افزایش یابد.
رئیس دانشگاه صنعتی شهدای هویزه با بیان این‌که در حال حاضر تنها 2 رشته مهندسی برق و مهندسی مکانیک در دانشگاه دانشجو می‌پذیرد، خاطرنشان کرد: به‌طور مثال مجوز رشته‌های مهندسی صنایع و مهندسی شیمی چندین سال قبل اخذ و برای جذب هیأت‌علمی اعلام فراخوان شده است اما هیچ متقاضی مراجعه نکرده است.
نقره‌آبادی گفت: فارغ‌التحصیلان چنین رشته‌هایی کم هستند؛ همچنین هنگامی که دانشگاه‌های مناطق دیگر مانند تهران نیز اقدام به جذب کنند، هیچ عضو هیأت‌علمی به خوزستان نمی‌آید.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=640036
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد