۷ سال پیش

معافیت ایثارگران در سربازی شامل چه کسانی می‌شود؟
اطلاعات بیشتر

 

متولدین ۷۲ و ماقبل که فاقد غیبت هستند، می‌توانند از کسرخدمت ایثارگری استفاده کنند. مشمولانی که در حین خدمت مرتکب فرار شده و در شمول معافیت ایثارگران قرار داشته باشند باید ابتدا به یگان خدمتی مراجعه و با ارائه گواهی اشتغال به خدمت به درخواست آنان رسیدگی می‌شود.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار نظام وظیفه و معافیت خدمت سربازی اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا بر اساس قوانین سازمان وظیفه عمومی، مشمولانی که در حین آموزش در شمول معافیت قرار گیرند پس از اتمام آموزش از خدمت ترخیص خواهند شد. مشمولانی که دوره آموزشی نظامی را به اتمام رسانده یا دارای برگ کفایت آموزش بسیج می باشند نیازی به ارائه تعهد ندارند.
معافیت فرزندان شهدا و جاویدالاثران
۱-تمامی فرزندان شهدا و جاویدالاثران که به سن مشمولیت می‌رسند از خدمت دوره ضرورت معاف هستند.
۲-چنانچه در گذشته فرزندی از ایثارگران ذکر شده معافیت خود را به سبب استفاده فرزند دیگر یا برادر شهید یا جاوید الاثر باطل کرده باشد، مشروط بر آنکه در حال حاضر دارای کارت معافیت دیگری نباشند، می تواند از معافیت مذکور بهره مند شود.
۳-تا زمانی که بنیاد شهید و امور ایثارگران استمرار جاویدالاثری رزمندگان را تایید می‌کند بهره‌مندی فرزندان آنان از این معافیت بلامانع است.
معافیت یکی از برادران شهدا، جاویدالاثران،آزادگان و جانبازان فاقد فرزند ذکور
۱-در صورتی که شهید یا جاویدالاثر فاقد فرزند ذکور باشد با درخواست بنیاد شهید و امور ایثارگران تنها یکی از برادران آنان می تواند از معافیت استفاده کند.
۲- آزادگانی که دارای حداقل ۲۴ ماه اسارت بوده و فاقد فرزند پسر باشند می‌توانند تنها یکی از برادران خود را از خدمت دوره ضرورت معاف کنند.
۳- جانبازانی که دارای حداقل ۲۵ درصد جانبازی بوده و فاقد فرزند پسر باشند می‌توانند تنها یکی از برادران خود را از خدمت دوره ضرورت معاف کنند.
۴- چنانچه در گذشته برابر قوانین و مقررات ابلاغی زمان رسیدگی، به سبب ایثارگری برادر ،برادری از خدمت معاف شده باشد برادر دیگر نمی‌تواند از این معافیت استفاده کند.
۵- در صورت فوت فرد معاف شده، اشخاص دیگر نمی‌توانند به همان سبب از خدمت معاف شوند.
۶- با توجه به تاکید قانون گذار مبنی بر شرط فاقد فرزند ذکور بودن ایثارگر، سن فرزند ذکور ملاک نبوده و وجود فرزند ذکور در سن طفولیت نیز مانع بهره مندی برادر ایثارگر از معافیت می‌شود.
۷-در خانواده ایثارگران فاقد فرزند ذکور حق انتخاب برادر (تنی یا ناتنی) برای استفاده از این معافیت با شخص ایثارگر است و در صورت شهادت یا فوت ایثارگر ،حق تقدم استفاده از این معافیت با برادر تنی است.
۸- درصورت وجود برادران تنی متعدد حق انتخاب با پدر و درصورت فوت او با مادر و در صورت فوت پدر و مادر، انتخاب با توافق برادران و هماهنگی بنیاد شهید صورت خواهد گرفت و درصورت عدم وجود برادر تنی، اولویت استفاده از این معافیت با برادری است که با فرد ایثارگر از یک مادر بوده و در صورت تعدد، توسط مادر انتخاب می‌شود و درصورت فوت مادر، انتخاب با توافق برادران و هماهنگی بنیاد شهید خواهد بود .
۹- آن دسته از آزادگانی که بر اساس مقررات گذشته و به دلیل آزادگی کمتر از ۳۶ ماه برای یکی از فرزندان یا برادران خود کسر خدمت اخذ کرده‌اند با مقررات جدید نمی‌توانند برای فرزند یا برادر دیگر درخواست معافیت کردند.
معافیت فرزندان ایثارگران و نحوه تلفیق امتیازات برای معافیت
۱- به ازای هر ۲۴ ماه اسارت آزادگان، هر ۲۵ درصد جانبازی جانبازان و هر ۳۰ ماه سابقه حضور درجبهه رزمندگان، یکی از فرزندان آنان از خدمت دوره ضرورت معاف می‌شود .
۲- استفاده فرزندان ایثارگر از امتیازات متعلقه محدودیت نداشته و متناسب با امتیازات، فرزندان ایثارگران می توانند از خدمت دوره ضرورت معاف شوند .
مثال :
فرد ایثارگری که دارای ۶۰ ماه سابقه حضور در جبهه ، مدت ۵۰ ماه سابقه آزادگی و ۶۰ درصد جانبازی باشد درصورت داشتن فرزندان متعدد ، ۶ فرزند وی به شرح زیر از خدمت معاف خواهند شد :
الف ) تعداد ۲ فرزند به دلیل سابقه ۶۰ ماه حضور در جبهه
ب ) تعداد ۲ فرزند به دلیل دارا بودن حداقل ۴۸ ماه آزادگی .
پ ) تعداد ۲ فرزند به دلیل دارا بودن حداقل ۵۰ % جانبازی .
۳- این معافیت صرفا برای فرزندان ایثارگران در نظر گرفته شده و شامل برادران آنان نمی‌شود.
۴- ایثارگرانی که فرزندان آنان برابر مصوبه مقام معظم فرماندهی کل قوا و یا قانون ماده واحده در سال‌های گذشته و با مقررات زمان رسیدگی ، از معافیت‌های مربوط به ایثارگران ( جانبازان ، آزادگان و رزمندگان ) استفاده کرده‌اند درصورت دارا بودن سوابق بیشتر از امتیازات استفاده شده، به شرطی که باقی مانده هرکدام از امتیازات به تنهایی به حد نصاب معافیت برسد می‌توانند برای فرزند یا فرزندان دیگر خود تقاضای معافیت کنند.
۵- آزادگان و جانبازانی که براساس ضوابط و مقررات گذشته به دلیل نداشتن فرزند ذکور یا صغیر بودن آن، برادر آنان از امتیاز استفاده کرده و از خدمت معاف شده اند درصورتی که مدت اسارت و درصد جانبازی آنان به ترتیب بیش از ۴۸ ماه و یا ۵۰ درصدباشد، حسب مورد یک فرزند یا فرزندان آنان از خدمت دوره ضرورت معاف می‌شود.
۶- ایثارگرانی که سابقه جبهه، آزادگی یا جانبازی آنان به تنهایی منجر به معافیت فرزندشان نشود درصورتی که تجمیع اعداد و یا تمامی عوامل مذکور به عدد ۳۰ و بیشتر برسد تنها می‌توانند یک فرزند خود را از خدمت دوره ضرورت معاف کنند.
۷- آن دسته از ایثارگران نیروهای مسلح که درگذشته براساس ضوابط جاری در قالب تلفیق جانبازی و جبهه فرزند یا فرزندان را معاف کرده باشند و سپس درصد جانبازی آنان توسط بنیاد شهید ثبت و تایید شده باشد، نمی‌توانند برای بار دوم و به سبب جانبازی صادره از بنیاد شهید درخواست امتیاز کنند مگر آن دسته از جانبازانی که درصد جانبازی تایید شده توسط بنیاد شهید، بیش از حدنصاب معافیت یک فرزند باشد.
۸- آن دسته از مشمولانی که والدین آن‌ها هردو ایثارگر هستند درصورتی که امتیاز ایثارگری آنان به تنهایی به حد نصاب معافیت یک فرزند نرسد استفاده از حاصل جمع امتیازات آنان برای معافیت بلامانع خواهد بود .
معافیت جانباز ۱۰ درصد و بالاتر
۱- مشمولینی که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان جانباز ۱۰ درصد و بالاتر ، تعیین درصد شده باشند در شمول این معافیت قرار می‌گیرند.
۲- استفاده جانباز از معافیت مورد نظر مانع معافیت فرزند وی از امتیاز جانبازی وی نمی‌شود.
معافیت فرزند خوانده قانونی جانبازان
این معافیت شامل فرزند خوانده جانبازی می‌شود که فاقد فرزند بوده و بنا بر تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران به دلیل ضایعات ناشی از جانبازی نمی‌توانند صاحب فرزند شوند .
۲- تایید فرزند خواندگی افراد با مراجع صالح قضایی است.
۳- در این معافیت میزان درصد جانبازی ملاک نبوده و جانباز با داشتن شرایط لازم و تایید و درخواست بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌توانند از امتیاز در نظر گرفته شده بهرمند شوند.
۴- چنانچه جانباز دارای چند فرزند خوانده قانونی باشد صرفا برای یک نفر از آنان می‌تواند درخواست بهرمندی از معافیت مذکور را دارند.
معافیت مشمولانی که با بانوان جانباز ۲۵ درصد و بالاتر ازدواج کنند
۱- مشمولانی که با بانوان جانباز ۲۵ درصد ازدواج کنند تا مدت ۵ سال از تاریخ ثبت عقد از معافیت موقت برخوردار و در صورت استمرار ازدواج پس از پایان ۵ سال با تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران از معافیت دائم بهره مند می‌شوند .
۲- معافیت موقت این گونه مشمولان در مقاطع زمانی ۳۰ ماهه صادر و پس از اتمام مهلت داده شده، در صورت تایید استمرار ازدواج از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران از طریق وظیفه عمومی قابل تمدید است.
تبصره۱: چنانچه از زمان ثبت عقد تا ثبت درخواست در سامانه دو سال و بیشتر سپری شده باشد معافیت موقت تا پایان پنج سال صادر و سپس در صورت تایید استمرار ازدواج از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران معافیت دائم صادر می‌شود.
تبصره ۲: در صورتی که بنیاد شهید و امور ایثارگران اطلاع و اطمینان حاصل کند که ازدواج جانباز منجر به طلاق شده مراتب را به وظیفه عمومی استان اعلام تا نسبت به لغو معافیت موقت همسر وی اقدام لازم صورت پذیرد.
۳- بانوان جانبازی که در گذشته فرزند یا برادر آنان به سبب جانبازی خواهر معاف شده‌اند نیز می‌توانند همسر مشمول خود را با رعایت این مقررات از خدمت دوره ضرورت معاف کنند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=650380
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد