۷ سال پیش

معافیت مالیاتی حقوق تا سقف یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

معافیت مالیاتی حقوق تا سقف یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

نمایندگان مجلس روز گذشته در ادامه بررسی لایحه بودجه سال ۹۵ تصویب کردند کارمندانی که سقف دریافتی آنها در سال معادل ۱۵۶میلیون ریال است یا تا سقف یک میلیون و ۳۰۰هزار تومان در‌ماه حقوق می‌گیرند از پرداخت مالیات معاف شوند.

با تصمیم دیگر نمایندگان مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده که از سال ۸۷آغاز شده بود تا پایان سال ۹۵تمدید شد.

اجازه برای تسویه بدهی دولت
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به بندهای درآمدی لایحه بودجه ۹۵به دولت اجازه دادند در سال ۱۳۹۵بدهی‌های قطعی خود را که در چارچوب مقررات مربوط تا پایان سال ۹۳ایجاد شده با مطالبات قطعی دولت (وزارتخانه و مؤسسات دولتی) از اشخاص مزبور تا مبلغ ۱۲۵هزار میلیارد ریال به‌صورت جمعی خرجی تسویه کند.

شهرداری‌ها اوراق مشارکت منتشر می‌کنند
براساس تصمیم دیروز نمایندگان، به شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته به آنها اجازه داده شد تا سقف ۷۰هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت و صکوک اسلامی با تضمین خود با بازپرداخت اصل سود توسط شهرداری‌ها منتشر کنند. همچنین تضمین بازپرداخت اصل سود اوراق مشارکت برای اجرای طرح‌های قطار شهری به نسبت ۵۰درصد دولت و ۵۰درصد شهرداری‌ها با نرخ مالیاتی صفر است و تضمین ۵۰درصد سهم دولت بر عهده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور خواهد بود. وکلای مردم همچنین به دولت اجازه دادند تا مبلغ ۵۰هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت ریالی با تضمین خود طبق قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت منتشر کند.

تسهیلات به کشاورزان
نمایندگان در ادامه مذاکرات بودجه‌ای امسال، موافقت کردند مبلغ ۵۰۰میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی به‌صورت تسهیلات در اختیار بانک کشاورزی قرار گیرد. درصورت تصویب نمایندگان در بخش هزینه‌ای این میزان برای طرح‌های آبیاری تحت فشار به بخش‌های خصوصی و تعاونی پرداخت می‌شود. در تصمیم دیگری مقرر شد تا معادل ریالی ۲۰۰میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خصوصی و تعاونی اختصاص یابد.

مخالفت با افزایش عوارض آب مصرفی
براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی عوارض آب‌بهای مصرفی شهری در سال ۹۵و در چارچوب بودجه سنواتی با مصوبه مجلس افزایش نمی‌یابد و این مبلغ به مانند سال گذشته ۱۵۰ریال محاسبه و از مشترکان دریافت خواهد شد. همچنین وزارت نیرو موظف است علاوه بر دریافت بهای برق به ازای هر کیلو‌وات ساعت مبلغ ۳۰ریال به‌عنوان عوارض برق در قبوض مربوطه از مشترکان عادی و باغ شهرها، خانه‌باغ‌های اطراف روستاها و سایر شهرها به استثنای مشترکان خانه روستایی و چاه‌های کشاورزی دریافت کند و وجوه حاصله در حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز شود. بنابراین بهای برق مصرفی خانگی روستایی و چاه‌های کشاورزی معاف از عوارض شدند.
تمدید قانون بیمه شخص ثالث
مدت اجرای قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث مصوب سال ۸۷تا زمان ابلاغ و اجرایی‌شدن قانون جدید، تمدید شد. همچنین شرکت‌های بیمه مکلف شدند مبلغ ۲۵۰۰میلیارد ریال از اصل حق بیمه شخص ثالث دریافتی را طی جدولی براساس فروش بیمه هر یک از شرکت‌ها تعیین و به تصویب شورای‌عالی بیمه رسانده و به‌صورت هفتگی به درآمد عمومی مشخص شده نزد خزانه کل کشور واریز کنند که این مبالغ درصورت موافقت مجلس در بخش هزینه‌ای برای امور مرتبط با کاهش تصادفات در اختیار نیروی انتظامی قرار می‌گیرد.

افزایش مالیات معاملات مسکن
با تصمیم مجلس از ابتدای امسال نقل و انتقال قطعی املاک به مأخذ ارزش معاملاتی به نرخ ۵درصد و مالیات نقل و انتقالات حق واگذاری محل یا همان سرقفلی به مأخذ ۱۰برابر ارزش معاملاتی ملک مربوط به نرخ ۳۰درصد درتاریخ انتقال از طرف مالکان عین یا صاحبان حق تعیین شد. مجلس همچنین مقرر کرد: کلیه پرونده‌های نقل و انتقال مالیاتی که تا تصویب این قانون به قطعیت نرسیده باشد مشمول این حکم خواهد بود که بر این اساس پرونده‌هایی که پیش از تصویب لایحه بودجه در جریان افتاده باشد اما تکلیف آن نهایی نشده باشد براساس شرایط جدید ملزم به پرداخت مالیات خواهند بود.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=588222
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
× iranestekhdam logo

دریافت آگهی در اپلیکیشن

دانلود برنامه