۷ سال پیش

معاونت صنایع‌دستی از هنرهای خانگی حمایت کند
اطلاعات بیشتر

معاونت صنایع‌دستی از هنرهای خانگی حمایت کند

جهت مشاهده نقش صنایع دستی در اشتغالزایی اینجا کلیک کنید


یک هنرمند فعال در زمینه سرمه‌دوزی گفت:معاونت صنایع دستی باید توجه بیشتری به هنرهای خانگی داشته باشد، چراکه با حداقل سرمایه می‌توان به هنری چون سرمه‌دوزی پرداخت.
مژگان خوشبخت در گفتگو با خبرنگار مهر، نوآوری را یک اصل ضروری در هنر سرمه‌دوزی دانست و افزود: یک زمان سرمه دوزی به دوخت جانماز و سجاده و بقچه، آن هم روی ترمه محدود می‌شد اما امروز از هنر سرمه‌دوزی روی رانر، روتختی و حتی لباس می‌توان استفاده کرد. به عبارتی همه کسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند نباید به چند گزینه محدود شوند و باید نوآورانه با سرمه دوزی برخورد کنند. برای مثال، خود من مدت‌هاست که بیشتر از پارچه مخمل استفاده می‌کنم تا ترمه و از طرح‌هایی تازه‌تر بهره می‌برم.
این هنرمند فعال در زمینه سرمه‌دوزی که بیش از ۱۰ سال است در شبکه‌های مختلف تلویزیون به آموزش این هنر مشغول است، رسانه ملی را مهم‌ترین ابزار برای معرفی و تبلیغ یک هنر دانست و افزود: تلویزیون در جذب هنرجو و سفارش کار بسیار مهم و موثر است به همین خاطر، ای کاش رسانه ملی، زمانی را به معرفی رشته‌های مختلف صنایع دستی اختصاص دهد.
خوشبخت، سرمه‌دوزی را جزو هنرهای خانگی برشمرد و افزود: معاونت صنایع‌دستی باید توجه بیشتری به هنرهای خانگی داشته باشد. چراکه با حداقل سرمایه می‌توان به هنری چون سرمه‌دوزی روی آورد و درآمدی کسب کرد. پس خوب است در سال اقتصاد مقاومتی توجه بیشتری به هنرها و مشاغل خانگی شود.
او بازاریابی را شرط لازم هنرها و مشاغل خانگی دانست و گفت: من نوعی، فضایی ندارم تا به ارائه مستقیم کار خود بپردازم به همین خاطر لازم است خود، کار خود را معرفی و برای آن بازاریابی کنم. به عبارتی این مساله به خود هنرمندان و هنرجویان فعال در زمینه سرمه‌دوزی و روابط عمومی خوب آنها برمی‌گردد که چگونه بتوانند کار خود را معرفی و تبلیغ کنند و البته هرکس مهارت چنین کاری را ندارد. البته هنرجویانی که کیفیت کارشان خوب است و جای خوبی آموزش دیده‌اند می‌توانند به بازار کار خود امیدوار باشند.
خوشبخت در پاسخ به این که آیا معاونت صنایع دستی او را بیمه کرده یا نه گفت: من جزو آن دسته‌ای هستم که بیمه‌شان قطع شده؛ البته معاونت وعده و وعیدهایی داده که امیدوارم عملی شود. علاوه بر بیمه وامی که در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد می‌تواند تا اندازه‌ای در رفع مشکلات آنها موثر باشد. چون بهره آن چهاردرصد است و برای سرمه‌دوزی، سرمایه اندکی لازم است.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=683527
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد