۷ سال پیش

موضوع اشتغال یکی از مشکلات جامعه ایثارگری است
اطلاعات بیشتر

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: یکی از مشکلات جامعه ایثارگری و بنیاد شهید موضوع اشتغال است.

جهت مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید استان اصفهان، داریوش وکیلی در دیدار بانوان شاغل و اعضای شورای معاونین بنیاد شهید استان اصفهان با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: ۱۰ درصد از جامعه ایثارگری کشور متعلق به اصفهان است و این در حالی است که جمعیت استان اصفهان ۶ درصد جمعیت کل کشور را تشکیل می‌دهد.
وی افزود: استان اصفهان دارای ۲۳ هزار و ۵۰۰ شهید، ۴۸ هزار جانباز و ۳ هزار و ۵۰۰ آزاده است که رنج آمار آزادگی نسبت به کل کشور حدود ۸.۳ درصد است و علت آن شجاعت و شهامت رزمندگان استان اصفهان است که تا آخرین نفس جنگیدند، یا به اسارت درآمده و یا به درجه رفیع شهادت رسیدند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان خاطرنشان کرد: طبق اساسنامه بنیاد شهید و فرمان ۱۰ ماده‌ای حضرت امام(ره)، بنیاد شهید سه رسالت اصلی را پیگیری می‌کند که عبارت است از وظیفه در قبال شهید، وظیفه در قبال شهادت و وظیفه در قبال خانواده شهداست.
وی برنامه‌ریزی و تلاش به منظور تبیین مفهوم و فلسفه جهاد شهادت و ایثار را جزء وظیفه بنیاد شهید در قبال شهادت دانست و تصریح کرد: حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حفظ و ترویج فرهنگ روحیه ایثارگری و انتقال مفاهیم ارزشی شهید و شهادت به نسل‌های بعدی از دیگر وظایف بنیاد شهید در قبال شهادت است.
وکیلی با اشاره به وظایف بنیاد در قبال شهید تاکید کرد: برنامه‌ریزی و تلاش برای تجلیل و تکریم مقام والای شهدا، بزرگداشت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا که مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در این باره فرموده‌اند: «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست».
وی به سومین رسالت اصلی بنیاد اشاره کرد و ادامه داد: سومین رسالت بنیاد شهید در قبال خانواده شهید است که باید تلاش کنیم تا این خانواده را همواره در کارزار پویایی انقلاب اسلامی علی‌رغم ارائه خدمات ناچیز به آن‌ها زنده نگه داریم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان عنوان کرد: مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان شامل ۷۵۰ پرسنل است که تعداد ۱۷۹ (۲۴ درصد) نفر از آن‌ها را بانوان تشکیل داده و اکثرا از همسران یا فرزندان شهدا و جانبازان هستند، از این ۱۷۹ نفر، تعداد ۶ نفر همسر شهید، ۲ نفر خواهر شهید، ۲ نفر همسر جانباز، ۱۷ نفر فرزند شهید و ۳۰ نفر از فرزندان جانبازان معزز هستند.
وی اضافه کرد: امیدوارم بتوانیم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که همان فرهنگ اهل بیت(ع) است گامی به پیش بریم و تلاش کنیم تا رضایت‌مندی مطلوبی در جامعه ایثارگری فراهم کنیم که این موضوع رضای خداوند متعال و رضای جامعه ایثارگری را در بر خواهد داشت.
وکیلی اظهارداشت: اداره کل بنیاد شهید یک اداره معنوی است و عزیزانی که در این اداره مشغول به کار هستند باید قدر جایگاه خود را بدانند که در کجا مشغول به فعالیت هستند؛ باید نشان دهیم که بنیاد شهید همچون دیگر دستگاه‌های دولتی نیست بلکه بنیاد شهید به فرموده امام(ره) دستگاه عصمت و طهارت است.
وی با اشاره به بحث اشتغال جامعه ایثارگری یادآور شد: یکی از مشکلات جامعه ایثارگری و بنیاد شهید معضل اشتغال است که باید جلساتی در این خصوص با دیگر دستگاه‌های استان جهت رفع مشکل بیکاری فرزندان شاهد و ایثارگر برگزار شود تا در راستای ساماندهی اشتغال جامعه ایثارگری اقدامات لازم صورت گیرد تا فرزندان شاهد و ایثارگر دچار آسیب‌های اجتماعی نشوند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در پایان گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را وظیفه اصلی بنیاد شهید عنوان کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که همان ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) است گامی در جهت تحقق اهداف عالیه نظام برداریم تا این فرهنگ به نسل‌های بعدی نیز منتقل شود که در این صورت این اقدام ضامن بقای امنیت ملی کشور را در بر خواهد داشت.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=634990
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد