۷ سال پیش

میانگین حقوق معلمان در دولت یازدهم ۲ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان شد
اطلاعات بیشتر

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: میانگین حقوق کارکنان آموزش و پرورش از یک میلیون و 290 هزار تومان در سال 92 به 2 میلیون و 380 هزار تومان در سال 95 رسید.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار حقوق و دستمزد فرهنگیان اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علی‌اصغر فانی در سی و سومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور با اشاره به انسداد مبادی بی‌سوادی، اظهار داشت: این موضوع کار بسیار مهمی است و تا وقتی نتوانیم کودکان لازم‌التعلیم را به مدرسه ببریم، بی‌سوادی را توسعه داده‌ایم.

وی افزود: مراجعه به خانه‌ها و شناسایی بچه‌های لازم‌التعلیم کار بسیار سختی است و در یک فقره 76 هزار کودک لازم‌التعلیم در استان‌ها و به خصوص در سیستان و بلوچستان، شناسایی و به کلاس‌های درس بازگشتند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تصویب آیین‌نامه مدارس چند پایه و اساسنامه مدارس عشایری، خاطرنشان کرد: این موضوع باعث ارتقای عدالت آموزشی می‌شود و در این راستا 4 استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، آذربایجان غربی و جنوب کرمان شناسایی و با همکاری کمیته امداد، بنیادهای مختلف، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش و پرورش در جهت رفع محرومیت آموزشی آنها اقدام کردیم.

فانی با اشاره به اینکه 4 هزار و 800 مدرسه در کشور با کمتر از 5 دانش‌آموز فعال هستند، گفت: این موضوع نشان می‌دهد به طور جدی به دنبال افزایش تحت پوشش هستیم به طوری که در پیش‌دبستانی تحت پوشش از 38.2 درصد به 57 درصد در سال جاری رسیده و برای نخستین بار 50 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه آن پیش‌بینی شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توسعه مدارس روستامرکزی و شبانه‌روزی در کشور، تصریح کرد: بیش از 400 هزار دانش‌آموز اکنون در مدارس شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند و می‌دانیم اسکان و تغذیه آنها مناسب نیست اما اقدام پسندیده جمع‌آوری این دانش‌آموزان در مدارس شبانه‌روزی است.

وی میزان تحت پوشش دانش‌آموزان در دوره متوسطه اول را 94 درصد عنوان و گفت: فاصله 6 درصدی کامل شدن مربوط به آموزش دختران و جلوگیری برخی خانواده‌ها از تحصیل دختران است؛ میزان تحت پوشش دختران از 47 درصد به 48.20 رسیده است.

فانی تأکید کرد: میزان تحت پوشش دانش‌آموزان در دوره دوم متوسطه نیز به 82 درصد رسیده است.

وی با اشاره به مشارکت خیرین در ساخت مدارس، عنوان کرد: در سال‌های اخیر 800 میلیارد تومان در هر سال به موضوع ساخت مدارس توسط خیرین اختصاص یافته است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان غیردولتی از 8.5 درصد به 11.37 درصد افزایش یافته‌اند، اظهار داشت: احیای دارالقرآن‌ها نیز در این دولت در دستور کار قرار گرفت به طوری که اکنون 650 دارالقرآن داریم و این عدد تا پایان دولت یازدهم به 1500 خواهد رسید.

فانی تصریح کرد: 55 هزار واحد آموزشی در کشور اقامه نماز جماعت دارند و بیش از 650 هزار دانش‌آموز در اردوهای راهیان نور حضور داشتند.

وی با اشاره به فضاهای آموزشی در کشور، خاطرنشان کرد: سرانه فضای آموزشی هر دانش‌آموز در این سه سال افزایش پیدا کرد به طوری که از 4.86 مترمربع به 5.07 مترمربع برای هر دانش‌آموز رسیده است؛ افزایش 48 درصدی ساخت کلاس‌های درس، افزایش 28 درصدی تعهدات خیرین و افزایش 269 درصدی استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس از دیگر موارد این حوزه است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش ضریب حقوق معلمان از 700 به 1500 ریال، گفت: میانگین حقوق کارکنان آموزش و پرورش در سال 92 یک میلیون و 290 هزار تومان بود که در سال 95 به 2 میلیون و 380 هزار تومان رسیده است.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=647417
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد