۷ سال پیش

میزان پست‌های خالی بانوان بیشتر از سایر پست‌ها است
اطلاعات بیشتر

 

مشاور وزیر کشور در امور زنان با اشاره به اینکه تعداد زیاد پست‌های خالی کارشناس امور بانوان فرمانداری‌ها، یکی از ضعف‌های موجود به شمار می‌رود و 50 درصد استان‌ها کارشناس امور بانوان ندارند،  تصریح کرد: این وضعیت مطلوب نیست چرا که  دولت روند استخدام را کند کرده و با خروج نیروها، نیروی تازه ای وارد نشده‌ و میزان پست‌های خالی بانوان بیش از سایر پست‌ها است.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار ایلنا، فهیمه فرهمندپور در نشست خبری خود که امروز در ساختمان شهید رجایی وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه وزارت کشور سند امنیت زنان و کودکان را در روابط اجتماعی تدوین کرد، اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی از ما درخواست کرد که سند امنیت زنان و کودکان بر روابط اجتماعی را اصلاح کنیم، ما پس از این کار نسخه نهایی را در پایان سال ۹۴ به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارسال کردیم، اما با وجود پیگیری‌ها همچنان این سند تعیین تکلیف نشده است.
وی با بیان این مطلب که قرار شد، طبق نظرات کارشناسی بخش امنیت زنان و کودکان تفکیک شود و ما داوطلبانه نسخه دومی از این سند تهیه کردیم که سند ملی امنیت زنان در روابط اجتماعی نام دارد، خاطرنشان کرد:‌ مرجع ملی حقوق کودک در وزارت دادگستری مستقر است، اما این وزارتخانه، زیرشاخه‌هایی در استان‌ها ندارد.
فرهمندپور ادامه داد: حوزه بانوان استانداری‌ها برای پیگیری مرجع ملی حقوق کودک به عنوان متولی انتخاب شد تا در کارگروه تخصصی زنان و خانواده ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها این موضوع را پیگیری کند.
مشاور وزیر کشور در امور بانوان ادامه داد: همچنین دستاوردهای خوبی در زمینه کودکان بازمانده از تحصیل، کودکان آسیب دیده، مسائل خاص حوزه سلامت کودکان، رشد معنوی و سلامت روانی کودکان، مسائل خاص کودکان در استان‌ها، ارتباط زود هنگام کودکان و کودکان فاقد هویت داشته‌ایم.
گفتمان‌سازی، مهمترین دستاورد حوزه بانوان وزارت کشور است
وی از سوی دیگر نیز مهمترین دستاورد حوزه بانوان وزارت کشور به ویژه در استان‌ها را گفتمان سازی در حوزه زنان و خانواده عنوان کرد و گفت: پیش از این موضوع زنان در عمل در استان‌ها، حاشیه‌ای و تشریفاتی بود و جنبه تبلیغی داشت و دفاتر امور زنان و خانواده استان‌ها جایگاه لازم را نداشته است.
در این مدت توانستیم جایگاه امور بانوان را تثبیت کنیم
فرهمندپور با بیان این مطلب که در این مدت توانستیم؛ جایگاه امور بانوان استان‌ها را تثبیت کنیم و این یکی دیگر از دستاوردهای وزارت کشور در حوزه زنان بوده است، افزود:  پیش از این موضوع اعتیاد زنان و آسیب‌های موجود در خانواده‌های معتادان، به صورت جدی پیگیری نمی‌شد که خوشبختانه با حمایت وزیر کشور، زمینه‌ای فراهم شد که مدیران کل امور بانوان استان‌ها در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌ها عضو شوند.
شناسایی آسیب‌های زنان سرپرست خانوار
وی ضمن تاکید بر اینکه بدون ورود به حوزه اقتصادی زنان، قادر به ساماندهی حوزه فرهنگی و اجتماعی آنها نیستیم، خاطرنشان کرد: در این جهت به شناسایی ظرفیت‌های زنان برای حضور در عرصه اجتماعی، شناسایی زنان فعال در عرصه اقتصادی و تلاش برای شناسایی آسیب‌های زنان سرپرست خانوار اقدام کرده‌ایم.
تدوین بسته اقتصاد مقاومتی در حوزه زنان
مشاور وزیر کشور در امور زنان با اشاره به تدوین بسته اقتصاد مقاومتی در حوزه زنان ادامه داد: این بسته پس از بررسی و اعلام نظر نهایی قرار است؛ برای تصویب در قرارگاه اقتصاد مقاومتی مطرح شود. کرمان، لرستان و آذربایجان شرقی سه استانی هستند که وزارت کشور برای اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی انتخاب کرده است و در حال طراحی یک بسته ویژه برای این سه استان هستیم.
برگزاری سه نشست در حوزه های سیاسی و اقتصادی با حضور وزیر کشور
فرهمندپور از برگزاری سه نشست خبر داد و گفت: قرار است از مهر تا آذرماه با حضور وزیر کشور سه نشست با حضور زنان شاخص در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برگزار شود که در هر نشست 30 تا 50 نفر از زنان شاخص حضور خواهند یافت.
ارتقای تشکیلات حوزه زنان و افزایش پست‌ها در 31 استان
فرهمندپور با بیان اینکه ما در دولت یازدهم درصدد ارتقای تشکیلات حوزه زنان بوده‌ایم، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در جهت کوچک‌سازی و چابک‌سازی تلاش کرده است؛ اما در وزارت کشور نه تنها ساختارهای بانوان حفظ شد، بلکه در سال 94 ارتقاء یافت به گونه‌ای که در حال حاضر ما برای 31 استان کشور علاوه بر مدیرکل، معاون هم پیش‌بینی کرده‌ایم که این اقدام به معنای افزایش پست‌های حوزه زنان است.
راه اندازی سامانه‌ای برای آموزش زنان مدیر
مشاور وزیر کشور در امور زنان همچنین از راه اندازی سامانه‌ای به منظور به وجود آوردن سازوکار هماهنگ ملی برای آموزش زنان مدیر و مسئول در سطح کشور تا حداکثر دو ماه آینده خبر داد و گفت: قرار است آموزشهایی در این سامانه بارگذاری شود و از سوی دیگر محتوای آموزشهای غیرحضوری نیز به مدیران زن ارائه خواهد شد.
میزان پست‌های خالی بانوان بیشتر از سایر پست‌ها است
وی با اشاره به اینکه تعداد زیاد پست‌های خالی کارشناس امور بانوان فرمانداری‌ها، یکی از ضعف‌های موجود به شمار می‌رود و 50 درصد استان‌ها کارشناس امور بانوان ندارند،  تصریح کرد: این وضعیت مطلوب نیست؛ البته در این راستا، فرمانداری‌ها تلاش کرده‌اند، این موضوع را جبران کنند به گونه‌ای که مشاور فرماندار در امور بانوان را پیش‌بینی کردند. دولت روند استخدام را کند کرده و با خروج نیروها، نیروی تازه ای وارد نشده‌ و میزان پست‌های خالی بانوان بیش از سایر پست‌ها است.
فرهمندپور با اشاره به فعالیتهای امور بانوان وزارت کشور در حوزه بین‌الملل، گفت: از جمله اقدامات انجام شده، ارائه گزارش بخش‌های مختلف وزارت کشور در کمیته بین‌المللی حقوق کودک، حضور در اجلاس مقام زن و ارتباط با کنوانسیون زنان چین است.
مشاور وزیر کشور در امور بانوان با بیان اینکه با جلب نظر وزیر کشور، کمیته رصد مسائل زنان در مراسم اربعین تشکیل شد، افزود:  پیگیری های انجام شده منجر به این شد که سال جاری در ستاد اربعین موضوع زائران زن و پشتیبانی از آنها جدی تلقی شود.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=659849
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد