• ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
  • 1k نظر «نمایش»

نباید در حق معلمان حق التدریس اجحاف کرد

نباید در حق معلمان حق التدریس اجحاف کرد

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۲ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

نباید در حق معلمان حق التدریس اجحاف کرد

جهت ورود به صفحه اصلی استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی اینجا کلیک نمایید

جهت ورود به صفحه اخبار استخدام معلمان حق التدریس اینجا کلیک نمایید

جهت ورود به صفحه اخبار استخدام مربیان پیش دبستانی کلیک کنید


خبر 20 خرداد 96: نباید در حق معلمان حق التدریس اجحاف کرد (منبع: خبرگزاری ایسنا)

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حق معلم حق التدریسی که همانند معلم رسمی در کلاس درس زحمت می‌کشد نباید اجحاف کرد گفت: باید ابتدا کسی را که زحمت کشیده و ۱۰سال در کلاس شما بوده را تعیین تکلیف کنید و سپس به دنبال جذب نیروی جدید بروید.

به گزارش ایسنا، قاسم احمدی لاشکی درباره چالش های جذب و تربیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش بسیار مهم است. تا دهه ۱۳۷۰ بحث تربیت نیروی انسانی از طریق مراکز تربیت معلم و تربیت مدرس مطرح بود.

وی افزود: از دهه ۷۰ به بعد گفته شد مراکز تربیت معلم وجود نداشته باشند و از طرق دیگر جذب نیرو انجام شود. در سال ۸۸، ۱۰۰ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی جذب شدند و قبلتر از آن هم ۱۰۰ هزار نفر از طریق آزمون جذب شده بودند و در مجموع ۲۰۰ هزار نفر به نیروی انسانی آموزش و پرورش اضافه شدند.

احمدی لاشکی در پاسخ به این سوال که آیا برای پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سال گذشته که باید دوره‌های یک ساله را بگذرانند حقوف تعلق می‌گیرد گفت: طبق قانون نه تنها حقوق تعلق نمی‌گیرد بلکه هزینه شرکت در کلاس ها را هم باید بپردازند. اما مشکل دیگری فارغ از این موضوع وجود دارد و آن این است که چرا بخشی از حقوق فردی که رسما از طریق کنکور سراسری در دوره کارشناسی دبیری پذیرفته شده را کسر می کنند؟ این خوب نیست و قرار نیست از حق اینها بزنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دوره یک ساله صلاحیت حرفه ای هم نمی‌تواند معلمی طبق شاخص های سند تحول بنیادین به ما تحویل دهد عنوان کرد: ۹۲۸هزار فرهنگی داریم که تا سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر از آنها بازنشسته می شوند و باید روی جذب نیروهای جایگزین دقت کنیم.

وی درباره تبصره های تکمیلی ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف مربیان پیش دبستانی و ضرورت های آن گفت: اگر معلمی ۱۰ سال در کلاس درس باشد اما لایق نباشد ما خیانت کردیم. اما اگر آن معلم را به دوره های ضمن خدمت فرستادیم و آموزش دادیم دیگر نمی‌توانیم بگوییم دانش آموز در این سیستم فدا شده است و کم کاری کرده‌ایم.

وی ادامه داد: ما در سال ۹۴ از آموزش و پرورش خواستیم آمار نیروهای پیش دبستانی را بدهد و آنها اعلام کردند ۲۸ هزار نیرو داریم که ۲۲هزار نفر حائز شرایط بودند و ۱۶ هزار نفر نیز با شاخصه‌هایی به صورت حق التدریس جذب شدند. یک نفر آمار را ۳۰ هزار نفر و یک نفر آمار را ۴۰ هزار نفر اعلام می‌کند و این تناقض آماری اشکال کار است.

احمدی لاشکی ادامه داد: اگر قرار است در سال جدید ۱۵هزار نیروی جدید جذب کنید، ابتدا این موضوع را تعیین تکلیف کنید که آیا برای نظام بد نیست که در شرایط برابر تدریس و به عنوان مثال در سه کلاس درس در یک مدرسه، یک معلم رسمی، یک معلم حق التدریس و یک آموزشیار نهضت که جذب شده در حقوق و مزایا متفاوت باشند؟ این در شان نظام نیست. در حق معلم حق التدریسی که همانند معلم رسمی در کلاس درس زحمت می کشد نباید اجحاف کرد. باید ابتدا کسی را که زحمت کشیده و ۱۰ سال در کلاس شما بوده را تعیین تکلیف کنید.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=791706
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k