۷ سال پیش

نگاه به سرباز بايد سرمايه محور باشد

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

جانشين وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با بيان اينكه سربازي حركتي جهادي در حراست از كشور و نظام است، گفت: نگاه مسئولان و فرماندهان ‌به سرباز بايد سرمايه ‌محور باشد‌ و جامعه را به سمت درك لازم از مقوله سربازي سوق داد.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار نظام وظیفه و معافیت خدمت سربازی اینجا کلیک کنید


به گزارش ايرنا از روابط عمومي كل سپاه، امير سرتيپ امير حاتمي در آستانه‌ برگزاري هشتمين جشنواره جوان سرباز با بيان اينكه هر كشوري براي حفظ نظم و امنيت و همچنين تماميت ارضي خود نياز به نيرويي سازمان يافته و مقتدر دارد كه توانايي ايجاد و حفظ امنيت و استقلال آن را داشته باشد، افزود: به همين دليل كشورها در طول تاريخ با توجه به فرهنگ و اقتضائات خود، سيستم‌هاي مختلفي را براي حفظ امنيت و استقلال ‌آزموده‌اند.
وي با بيان اينكه امام خميني(ره) در باب اهميت خدمت سربازي مي‌فرمايند «‌خدمت وظيفه عمومي خدمت واقعا مقدسي است كه در جنگ و صلح در صف اول نيازهاي ملت و كشور قرار دارد. هم خانواده‌ها و هم آحاد جوانان، بايد اهميت آن را درك كنند و با شوق و علاقه به آن بشتابند» تصريح كرد: از بيانات و فرمايشات بنيانگذار كبير انقلاب درباره سربازي چنين استنباط مي‌شود كه همه افراد در نظام اسلامي سرباز هستند و همواره نسبت به تهديدات داخلي و خارجي عليه ارز‌ش‌هاي اسلام و انقلاب بايد هوشيار باشند.
حاتمي با بيان اينكه از منظر رهبر معظم انقلاب و فرمانده معظم كل قوا خدمت وظيفه عمومي «مقدس» و به منزله «جهاد في سبيل الله» است، اضافه كرد: در شرايطي كه دشمنان انقلاب و نظام با شبيخون فرهنگي بنيان خانواده بويژه جوانان را هدف قرار داده‌اند خدمت سربازي در نيروهاي مسلح مي‌تواند بستر مناسبي براي آشنايي با انواع تهديدات سخت و نرم باشد.‌
جانشين وزير دفاع بابيان اينكه مسئولان و فرماندهان نيروهاي مسلح به داشتن سربازان برومند و جان بر كف نظام اسلامي افتخار مي‌‌كنند،گفت: سربازان نيز بايد افتخار كنند كه سربازي نظامي را انجام و از آن دفاع مي‌كنند كه در رأس آن رهبري فرهيخته، حكيم، دلسوز و مقتدر قرار دارد.
وي ‌با تأكيد بر مقدس بودن خدمت سربازي در فرهنگ اسلام، از يادگيري، جانفشاني براي ارزش‌ها، احساس مسئوليت‌، اعتماد به نفس، ‌خود اتكايي‌، قانون‌پذيري‌، صبر و تحمل و نظم به عنوان مهمترين ويژگي‌هاي دوران‌ سربازي نام برد و تصريح كرد: سربازي به هيچوجه اتلاف وقت نيست و از سربازان عزيز مي‌خواهم در اين مدت دو سال نهايت بهره را ازخدمت سربازي ببرند زيرا اين دوره پيش‌ زمينه‌اي براي ورود به زندگي و اجتماع است.
حاتمي با بيان اينكه اگر امروز در بسياري از حوزه‌ها ره صد ‌ساله را طي كرده‌ايم، مرهون جوانان غيرتمندي است كه ديروز در كسوت سربازي اين درس‌ها را فراگرفتند، گفت: سربازان امروز در كسوت معلم و استاد، وزير، وكيل، مدير صنعتي و مشاغل ديگر در خدمت تحقق آرمان‌هاي انقلاب اسلامي هستند.
جانشين وزير دفاع با بيان اينكه ملت ايران با كمترين امكانات و پشتوانه همين سربازان غيور هشت سال در برابر دشمني مجهز به انواع تجهيزات و حمايت‌هاي بين‌ا‌لمللي مقاومت كرد، افزود: اگر جانفشاني جوانان غيور بسيجي و سرباز و تدابير و رهنمودهاي ارزشمند حضرت امام خميني(ره) نبود، سرنوشت جنگ اينگونه رقم نمي خورد .
حاتمي با اشاره به اهميت قشر سرباز در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، برگزاري ممتد و بدون وقفه جشنواره جوان سرباز با محوريت ستاد كل نيروهاي مسلح و توسط سازمان هاي ارتش، سپاه، و‌زارت دفاع ونيروي انتظامي را يكي از نقاط قوت اين جشنواره دانست و گفت: از آنجا ‌كه اين جشنواره با قشر عظيمي از جوانان كشور و بدنه اصلي نيروهاي مسلح ارتباط دارد، مي‌تواند فرهنگساز و تاثيرگذار با‌شد.‌
وي موضوع سرباز و سربازي را با امنيت ملي و قدرت دفاعي كشور مرتبط دانست و افزود: لازم است از طُرق مختلف از جمله همايش‌ها و جشنواره‌هايي كه با موضوع سرباز برگزار مي‌شود، جامعه را به سمت درك لازم از مقوله سربازي سوق داد.
جانشين وزير دفاع با اشاره به حديثي از امام علي(ع) كه فرمودند، سربازان مايه عزت دين و امنيت، دژ مردم و زينت زمامداران‌اند، تصريح كرد: براي افزايش اقتدار، صلابت و شكوه نظام اسلامي، بايد موضوع آموزش‌ و تربيت در دوران سربازي مورد توجه جدي قرار گيرد و اين موضوع يكي از مطالبات جدي مقام معظم فرماندهي كل قواست.
حاتمي با بيان اينكه سرباز يك عنصر جوان و كارآمد ايراني است كه بخش مهمي از عمر خود را در جهت حراست از كشور و نظام صرف مي‌كند، افزود: بايد در بخش آموزش و نيز تعامل و ارتباط با سربازان، نگاهي نو و منطبق با خواست مقام معظم رهبري به مقوله سربازي داشته باشيم.
وي شرايط بهتر براي خدمت جوانان سرباز را بسيار مهم برشمرد و گفت: نگاه ما به سرباز بايد سرمايه‌ محور باشد يعني باور كنيم سرباز، يك سرمايه عظيم است كه بايد راه استفاده از اين سرمايه را آموخته و به آن عمل كنيم.
جانشين وزير دفاع با بيان اينكه ملت و نيروهاي مسلح نظام جمهوري اسلامي ايران براي سرباز اهميت زيادي قائل بوده و قدرشناس سربازان است، تصريح كرد: برگزاري جشنواره‌هايي مانند «جشنواره جوان سرباز» نيز محملي براي قدرداني از مقام و منزلت سرباز است و بايد سعي كنيم از درون جشنواره‌هايي مانند جشنواره جوان سرباز اهميت مقوله سربازي براي كشور و نظام بيرون بيايد و سرباز متوجه شود، سربازي هدر رفت وقت نيست، بلكه حركتي جهادي در حراست از كشور و نظام است. البته براي انجام اين كار و جا انداختن اين تفكر با ارزش بايد يك كار فرهنگي منسجم و قوي صورت پذيرد.
هشتمين جشنواره جوان سرباز موسوم به جشنواره حضرت علي اكبر(ع) به ميزباني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي روز چهارشنبه 29 ارديبهشت ماه در تهران برگزار خواهد شد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=593481
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد