۷ سال پیش

هجوم همه جانبه به حقوق کارگران

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه با صدور بیانیه‌ای نسبت به اظهارات مدیرکل اشتغال وزارت کار مبنی بر لزوم ارزان‌سازی نیروی کار اعتراض کرده است.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار تعیین دستمزد کارگران اینجا کلیک کنید


به گزارش ایلنا، انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه نسبت به اظهارات مدیرکل اشتغال وزارت کار اعتراض کرده و این اظهارات در زمینه لزوم ارزان سازی نیروی کار به منظور تسهیل اشتغال را هجومی همه جانبه به حقوق کارگران دانسته است
در ابتدای این بیانیه آمده است:  مدیرکل اشتغال وزارت کاربه عنوان نماینده دولت در نشست تخصصی نقش سیاستهای حداقل دستمزد کارآفرین در صنایع کوچک و متوسط که با حضور کارفرمایان بخش خصوصی و مدیران در محل اتاق بازرگانی برگزار گردید با توجیه و ادعای اینکه هزینه نیروی کار بالا است و این امر باعث وجود بیکاری گسترده در جامعه گردیده، اعلام کرد دولت این آمادگی را دارد تا به منظور اشتغالزائی از طریق تغییر دادن شیوه تعیین دستمزد، نیروی کار ارزان قیمت را در اختیار کارفرمایان بگذارد. برنامه دولت برای جلوگیری از افزایش دستمزد سالانه کارگران به بهانه های مختلف موضوع جدیدی نیست و هر ساله تقلا کرده سیاست انجماد دستمزد را عملی نماید.
در ادامه بیانیه می‌خوانیم: اما نشست مذکور زمینه چینی ای است که فراتر از ممانعت از افزایش دستمزد متناسب با نرخ تورمی که رسما اعلام می‌شود را هدف قرار داده است، اعلانی است از طرف دولت به نمایندگی از کارفرمایان که میزان چهار برابر زیر خط فقر بودن دستمزد فعلی کارگران را هم بر نمی تابد.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: برای ما کارگران شاغل و بیکار که تجربه توجیه گری مقامات در تحمیل فقر و گرسنگی بر خود را داریم به خوبی و با اطمینان کامل می‌دانیم که دستمزد ۸۱۲ هزار تومانی کارگر هزینه گزاف و مانع از رونق اقتصادی و اشتغالزائی نیست.
در پایان، این انجمن صنفی با تاکید بر لزوم خنثی ساختن این گونه طرح‌های ضد کارگری، حق اعتراض را برای تشکل ها و فعالین کارگری محفوظ دانسته است.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=648253
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد