۸ سال پیش

وضعیت معیشتی کتابداران بهتر می شود

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور از بهتر شدن وضعیت معیشتی کتابداران و کارکنان این نهاد در سال 95 خبر داد.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از نهاد کتابخانه های عمومی کشور، علیرضا مختارپور طی یادداشتی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط این نهاد، به تشریح نکاتی در خصوص بودجه 1395 نهاد کتابخانه های عمومی کشور پرداخت.
وی ضمن اشاره به برگزاری موفق امور فرهنگی، اداری و اجرایی نهاد، گزارشی از شروع به کار کمیته بررسی مدارک و بومی بودن قبول شدگان آزمون استخدامی نهاد، اصلاح آیین نامه اجرایی صندوق پس انداز کارکنان و کتابداران نهاد و موانع اجرایی بهره مندی کتابداران مناطق مرزی و مطالبی در خصوص بودجه 1395نهاد کتابخانه های عمومی کشور ارائه کرد.
مختارپور به برگزاری بیش از 320 نشست کتاب خوان، تجهیز کتابخانه ها، ارسال کتب جدید، برگزاری برنامه های فرهنگی مرتبط، حضور برخی کتابداران در مدارس، مساجد، مهدهای کودک توسط این نهاد در سال 94 اشاره کرد.
دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور اضافه کرد: کمیته بررسی مدارک قبول شدگان آزمون استخدامی از هفته گذشته شروع به کار کرد و تاکنون پرونده شش استان بررسی شده که40 پرونده از نظر صحت مدارک و بومی بودن مورد تایید قرار گرفت و افراد مربوطه به گزینش معرفی شدند.
* اصلاح ایین نامه اجرایی صندوق پس انداز کارکنان
وی افزود: با اصلاح آیین نامه اجرایی صندوق پس انداز کارکنان و کتابداران نهاد تا پیش از این همکارانی که با نهاد قطع همکاری می کردند تنها دو درصد حق عضویت خود را دریافت می کردند اما از این پس، از این افراد علاوه بر دو درصد حق عضویت خود، سه درصد سهم نهاد که هر ماه به ذخیره آنان افزوده می شد را نیز دریافت خواهند کرد.
مختار پور درباره بحث بودجه 1395 نهاد نیز یادآور شد:افزایش 12 درصدی بودجه نهاد در لایحه پیشنهادی بودجه مورد تعجب همکاران و برخی رسانه های گروهی قرار گرفت هرچندنظر نهاد در این خصوص به مسئولان دولتی و نهادهای ذیربط و نمایندگان مجلس منعکس شد.
وی ادامه داد: همانطور که در سال گذشته بدون آنکه بودجه نهاد افزایش داشته باشد، حتی تا خرداد 1394 بدون اعمال ماده 64 (مربوط به نیم درصد) نهاد با انضباط مالی و همت مشاوران و معاونان توانست بهبود قابل توجهی درحقوق و مزایای کتابداران نهادی، انجمنی، روستایی و خدماتی صورت دهد، از ماه ها پیش برنامه ریزی خاصی برای بهبود وضعیت در سال 1395 طراحی و مقدمات اجرایی و حتی منابع مالی آن پیش بینی شد.
مختارپور بر این اساس به کتابداران و همکاران این نهاد اطمینان داد به هر میزانی که براساس مصوبه مجلس ، حقوق دریافتی کارکنان دولت افزایش یابد به همان میزان حقوق و دستمزد همکاران نهاد افزایش یابد.
وی گفت: همه مزایایی که طبق قانون و بر اساس مصوبات داخلی نهاد قابل افزایش به میزان دریافتی همکاران باشد، پرداخت خواهد شد هرچند با معافیت مالیاتی که بر اساس پیشنهاد دولت و تصویب مجلس صورت خواهد گرفت، بطور طبیعی میزان دریافتی همکاران بهبود خواهد یافت.
مختارپور به کتابداران و همکاران نهاد اطمینان داد ، سال 1395 سال بهتری نسبت به سالهای قبل از نظر معیشت خواهد بود.
دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور ادامه داد: موانع اجرایی بهره مندی همکاران مناطق مرزی برطرف شد و فوق العاده مناطق مرزی (بر اساس شهرها و مناطق مصوب دولت) از ابتدای سال 1394 برای همکاران این نوع مناطق محاسبه و پرداخت خواهد شد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=542073
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد