۸ سال پیش

وضعیت پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در روزهای پایانی۹۴
اطلاعات بیشتر

 

آنگونه که مسئولان آموزش‌وپرورش در اوایل اسفند ماه وعده دادند،‌ پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۹۳ تأمین اعتبار و کار پرداخت آن آغاز شد اما در حالیکه سال ۹۴ به روزهای پایانی خود نزدیک است هنوز هم فرهنگیان چشم‌انتظار دریافت پاداش خود هستند.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار حقوق و دستمزد فرهنگیان اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، تأخیر در دریافت پاداش پایان خدمت سال‌هاست که از اعتراضات اصلی فرهنگیان بازنشسته محسوب می‌شود و در خوشبینانه‌ترین حالت یک فرد پس از گذشت بیش از یک سال از زمان بازنشستگیش پاداش پایان خدمت را دریافت می‌کند.
مشکل در تامین اعتبار از دلایل اصلی ناتوانی وزارت آموزش و پرورش برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان است. در طول ماه‌های اخیر نیز بسیاری از بازنشستگان در اعتراض به عدم دریافت پاداش پایان خدمت خود تجمعاتی را انجام داده‌اند.
اوایل اسفند امسال، وزیر آموزش‌وپرورش از پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال 93 خبر داد و گفت:‌  برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 93 به 1050 میلیارد تومان اعتبار نیاز بود که محقق شد و پاداش پایان خدمت این افراد از هفته جاری پرداخت می‌شود.
با گذشت چند هفته از اعلام این خبر، جمعی از فرهنگیان شهر تهران طی تماس با خبرگزاری تسنیم عنوان می‌کنند: برای واریز پاداش پایان خدمت به حسابمان، تعهدنامه‌ای را در اختیارمان گذاشتند که باید آن را تکمیل می‌کردیم و واریز پاداش به شرط اخذ تعهدنامه بود اما با وجود تکمیل تعهدنامه و ارائه آن هنوز پاداش پایان خدمت به حساب ما واریز نشده است و تعداد زیادی از فرهنگیان منطقه 4 آموزش و پرورش شهر تهران شرایط مشابهی را دارند.
تعداد زیادی از بازنشستگان در مناطق مختلف کشور نیز شرایط مشابه این افراد را داشته و هنوز موفق به دریافت پاداش پایان خدمت خود نشده‌اند.
علی اصغر فانی وزیر آموزش‌وپرورش در پاسخ به مشکل این فرهنگیان به خبرنگار تسنیم می‌گوید: امروز این موضوع را از مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران پیگیری کردم. از 2 هزار و 600 نفری که در تهران بازنشسته داریم 1500 نفر تاکنون پاداش پایان‌خدمت خود را دریافت کرده‌اند و بقیه افراد نیز با ارائه مدارک به تدریج پاداش خود را دریافت خواهند کرد و برای این منظور به لحاظ تامین اعتبار مشکلی نداریم.
به گزارش تسنیم؛‌ وزارت آموزش‌وپرورش در شرایطی از پرداخت پاداش پایان خدمت  حدود 22 هزار نفر از فرهنگیان بازنشسته سال 93 آن هم به تدریج خبر می‌دهد که چند روزی بیشتر به پایان سال 94 باقی نمانده است و احتمالاً پاداش پایان خدمت آن گروهی که تاکنون موفق به دریافت نشده‌اند به سال 95 موکول شود.
آنگونه که سید محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش می‌گوید:‌ دولت سال آینده پیش‌بینی خوبی برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان دارد و بر این اساس دولت اعتبارات لازم را برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان در ردیفی مستقل پیش بینی خواهد کرد.
دولت در بودجه سال 95 ردیف مستقلی را برای پرداخت پاداش پایان خدمت با اعتبار چهار هزار و 500 میلیارد تومان  برای بازنشستگان سال‌های 93، 94 و 95 پیش‌بینی کرده است. باید منتظر ماند و دید که آیا با اختصاص ردیف بودجه مجزا در سال 95 مشکل کمبود اعتبار و انتظار طولانی فرهنگیان بازنشسته برای دریافت پاداش پایان خدمت پایان می‌یابد؟

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=566449
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد