۸ سال پیش

پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته در جیب ۹۰ شرکت دولتی
اطلاعات بیشتر

 

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، چند سالی است که پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته به علت کمبود یا نبود اعتبارات کافی پرداخت نمی‌شود و افرادی که بازنشسته می‌شوند چشم به راه دریافت این پاداش هستند.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مربوط به اخبار حقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید


معلمان بازنشسته 30 سال در آموزش و پرورش با جان و دل کار کرده‌اند و حالا منتظر پاداش پایان خدمت خود هستند که دریافت کنند، اما این پاداش چند سال بعد و زمانی به دست آنها می‌رسد که دیگر دردی را دوا نمی‌کند.
اما یک نکته یا حفره خالی در این بین وجود دارد که آموزش و پرورش می‌تواند از طریق آن، اعتبارات پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته را تأمین کند و سنگینی این اعتبارات را روی دوش دولت نگذارد.
مطابق تبصره 24 قانون بودجه سال 94، شرکت‌های دولتی سودده (به استثنای شرکت دولتی تابعه وزارت نفت) و بانک‌های دولتی موظفند به ترتیب یک درصد و دو درصد از هزینه‌های خود را که در پیوست شماره (3) این قانون آمده با تأکید بر هزینه‌های اداری و عمومی صرفه جویی کنند. درآمد حاصل از پنجاه درصد سود ویژه و یک دوازدهم مالیات ماهانه شرکت‌ها و بانکهای مزبور به مبلغ 17 هزار میلیارد ریال پس از واریز به خزانه متناسب با وصولی از محل ردیف 149-530000 در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد تا در امور مربوط به پرداخت مطالبات فرهنگیان هزینه شود.
مطابق این تبصره، شرکت‌های دولتی می‌باید در امور هزینه‌ای خود صرفه ‌جویی کنند و از این صرفه جویی مطالبات فرهنگیان پرداخت شود که در سال 94 این اتفاق رخ نداده است و چرا این قانون اجرا نمی‌شود، جای سوال دارد.
در شرایطی که تبصره 24 قانون بودجه سال 94 اجرا نمی‌شود، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در تاریخ 25 مرداد 94 نامه‌ای را به وزیر امور اقتصادی و دارایی ارسال می‌کند و خواستار اجرای تبصره 24 قانون بودجه می‌شود و حتی اسامی 90 شرکتی که می‌باید این تبصره را اجرا کنند در اختیار وزارت اقتصاد قرار می‌دهد تا در این خصوص پیگیری انجام شود.
سوالات بیشماری در این جا مطرح می‌شود اما اصلی ترین آن این است که چرا قانون توسط شرکت‌های دولتی اجرا نمی‌شود؟
چرا شرکت‌های دولتی حتی به نامه معاون رئیس جمهور و وزیر اقتصاد عکس العملی نشان نمی‌دهند؟
چرا قشر زحمت کش فرهنگیان باید منتظر اما و اگرهایی باشد تا بتوانند حق و حقوق خود را دریافت کنند؟
به گزارش فارس، دولت، وزارت اقتصاد و شرکت‌های دولتی باید فکری عاجل در خصوص اجرایی شدن تبصره 24 قانون بودجه سال 94 کنند تا حداقل قسمتی از مطالبات فرهنگیان قابل پرداخت شود.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=552065
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد