۸ سال پیش

پذیرش ۲۰ درصد نخبگان بدون کنکور

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

۲۰ درصد نخبگان بدون کنکور پذیرش می شوند

معاون آموزشی وزارت علوم از افزایش زمینه پذیرش نخبگان خبر داد و گفت: ۲۰ درصد نخبگان بدون کنکور جذب و پذیرش می شوند.
به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم تودیع دکتر آخوندی و معارفه دکتر خوشنویسان، سرپرست دانشگاه صنعتی قم با حضور دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم و مدیران دستگاه های اجرایی استان در سالن همایش های دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در این مراسم گفت: یکی از سیاست‌های وزارت علوم در خصوص واگذاری پذیرش دانشجوی دکتری به دانشگاه‌ها که از سال آینده اجرا می‌شود آن است که زمینه پذیرش نخبگان در دانشگاه‌ها بیشتر فراهم شود.
معاون آموزشی وزیر علوم افزود: در خصوص نخبگان کاری که به حوزه ما مربوط می‌شود این است که زمینه جذب این عزیزان را در قالب استعدادهای درخشان هر چه بیشتر فراهم نماییم که برای تسریع اجرای این مهم اخیراً یک دستور العمل تصویب شده که در پرتوی آن دانشگاه‌ها بتوانند ۲۰ درصد از نخبگان را بدون کنکور جذب و پذیرش کنند تا این تسهیلات بستری را فراهم کند که این دانشجویان با امید بیشتری تلاش کنند.
وی ادامه داد: فرض ما این است که دانشگاه‌ها اهتمام به جذب نخبگان دارند ولی با همه این تفاسیر، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان دستگاه بالادستی یک نقش نظارتی خواهد داشت تا افراد مستعد و نخبه از این تسهیلات محروم نشوند.
معاون آموزشی وزارت علوم به آماری که نظام بررسی صلاحیت هیات علمی ارائه کرده اشاره کرد و افزود: در بررسی صلاحیت هیات علمی ۷ دهم درصد خطا و ۹۹.۳ درصد از بررسی صلاحیت‌ها، مثبت بوده که نشان می‌دهد جامعه دانشگاهی از نظر سلامت عمومی و علمی دقت بسیار بالایی دارند و بحث جذب نخبگان نیز از همین خانواده است تا حقی از این سرمایه‌های نظام ضایع نشود.
وی افزود: در حوزه جذب، فارغ‌التحصیلان ممتاز و نخبگان اولویت خواهند داشت و امیدواریم بستر این ظرفیت بیشتر هم فراهم شود.
شریعتی نیاسر ادامه داد: علاوه بر آن در حوزه دیگری که متولی آن ما نیستیم صندوق حمایت از پژوهشگران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت تأمین اعتبار برای طرح‌های تحقیقاتی یک ردیف ویژه برای پژوهشگران جوان و نخبه در نظر گرفته است که این می‌تواند جوانان مستعد و نخبه را به آینده خود امیدوارتر کند.
وی همچنین کنترل کمی، کیفی و همچنین اقتدار و هماهنگی را عامل مهمی در بدنه اجرایی وزارتی و دانشگاه ها دانست و اظهار داشت: جهت ارتقای کیفی در دانشگاه‌ها مجوز برای تاسیس موسسات غیر دولتی صادر نخواهد شد و همچنین با استفاده از شاخص های ویژه آموزشی، نظارت ظریف و دقیق تری بر بحث آموزش خواهیم داشت.
معاون آموزشی وزارت علوم، كشورمان را به جهت داشتن دو دانشگاه مهارت محور فنی حرفه‌ای و جامع علمی کاربردی متمایز از سایر کشورها در این زمینه دانست .

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=366717
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد