۷ سال پیش

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به افراد ماهر در استان کرمانشاه
اطلاعات بیشتر

 

در نشست شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کرمانشاه از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از سوی صندوق کارآفرینی امید به افراد ماهر خبر داده شد.

جهت مشاهده اخبار وام اشتغال اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار مهر، داوود ناصری امید، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه صبح دوشنبه در نشست  شورای هماهنگی دستگاههای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به میزبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه برگزار شد، با تاکید بر مهارت آموزی به عنوان حلقه اصلی در ایجاد اشتغال گفت: متاسفانه بیش از ۷۰ درصد افراد جویای کار فاقد مهارت هستند.
وی افزود: علی رغم سرانه مهارتی خوب استان که نسبت به میانگین کشوری بالاتر هستیم، اما وضعیت مناسبی از نظر ساماندهی نیروی انسانی ماهر نداریم و آنگونه که باید از آموزش های مهارتی استقبال نمی شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه تصریح کرد: ما در بحث تجهیز و ارائه خدمات آموزشی علی رغم محدودیت های اعتباری در دو سال اخیر راندمان خوبی داشته ایم و گزارش عملکردها نشان می دهد ما توان امکاناتی خوبی داریم اما استقبال کم است.
وی اشاره ای به موازی کاری های آموزشی در دستگاه ها مختلف داشت و گفت: تنها دستگاه متولی آموزش مهارتی در استان، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای است، اما متاسفانه برخی از دستگاه ها اقدام به برگزاری دوره های مهارتی می کنند که از نظر استاندارد های این موضوع مورد قبول ما نیست و آموزش های مهارتی باید تنها از طریق فنی و حرفه ای اتفاق بیفتد.
اجرای طرح نیازسنجی آموزشی در روستاهای استان
ناصری امید با اشاره به اجرای طرح نیازسنجی آموزشی در روستاهای استان تصریح کرد: ما سال گذشته بدون یک ریال این اقدام را انجام دادیم و انتظار ما این است که دبیرخانه کارگروه اشتغال استان این موضوع را به سایر دستگاه ها منتقل کنند تا آموزش های خود را از طریق ما پیگیری کنند.
وی یادآور شد: سرانه آموزشی ما حدود ۲.۴۹ و بالاتر از میانگین کشوری است اما به نسبت جمعیت و میزان بیکاری استان، این رقم، رقم خوبی نیست و باید بیشتر شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه، بار دیگر خطاب به روسای دانشگاه های استان گفت: ما از دانشگاه های استان گله مندیم، چرا که آنها می توانند دروس عملی دانشگاه را که نیاز به کارگاه های مجهز دارد از طریق قراردادی با آموزش فنی و حرفه ای استان ارائه دهند.
وی تصریح کرد: بسیاری از دروس عملی در دانشگاه ها به دلایل گفته شده، به صورت عملی ارائه نمی شود و نتیجه آن نیز افراد کارشناس و لیسانس فاقد مهارت است.
ناصری امید اعلام آمادگی کرد در صورت نیاز دستگاه ها، این اداره کل آمادگی برگزاری دوره های مهارتی و عملی را برای آنان دارد.
وی تصریح کرد: سال گذشته ما بیشترین قرارداد آموزش مهارتی را با آموزش و پرورش به مدت ۲۰۰ میلیون نفر ساعت در مراکز دولتی و ۸۰۰ میلیون نفر ساعت در مراکز خصوصی داشتی که دانشگاه ها نیز می توانند از این ظرفیت برای ارائه دروس عملی به دانشجویان استفاده کنند.
گواهینامه های صادر شده ۵ سال اعتبار دارند
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با اشاره به فرآیند برگزاری آزمون های مهارتی توسط این اداره کل گفت: آزمون های ما نسبت به گذشته سخت تر شده و هرچه این فرآیند سخت تر و محکم تر باشد به نفع جامعه است.
وی افزود: تمام گواهینامه هایی که برای افراد ماهر پس از آزمون صادر می شود، مهلت ۵ ساله داشته و پس از ۵ سال فرد باید مجددا برای اخذ مدرک آزمون بدهد.
ناصری امید، عدم آگاهی جامعه از آموزش های فنی و حرفه ای و تغییر فرهنگ جامعه نسبت به جایگاه و ارزش کار را از دلایل استقبال کم از آموزش های مهارتی و رشته های مهارتی نسبت به سایر رشته ها دانست و بر ترویج فرهنگ مهارت آموزی و کار تاکید کرد.
وی اشاره ای نیز به بحث مهاجرت روستائیان به شهرها داشت و تصریح کرد: ارائه آموزش های مهارتی به روستائیان خصوصا در عرصه های مقاومتی می تواند یکی از عوامل موثر در کاهس مهاجرت آنها به شهرها و در پس آن معضل حاشیه نشینی باشد.
در ادامه داوود یاوری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ابراز تاسف از عدم استقبال افراد جویای کار از آموزش های مهارتی گفت: ما در مراجعات افراد بیکار و جویای کار به اداره کار توصیه می کنیم که آموزش های فنی و مهارتی را فرا گیرند و خود ایجاد اشتغال کنند که متاسفانه با بی رغبتی آنها مواجه می شویم و استقبالی نمی کنند.
پرداخت تسهیلات به افراد ماهر
مسعود خاکسار، مدیر صندوق کارآفرینی امید در استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: اگر کسی بخواهد وارد بازار کار شود، در صورتی که آموزش های مهارتی و فنی ببیند ما در صندوق امید از او حمایت کرده و تسهیلات در اختیارش قرار می دهیم.
وی افزود: هم چنین ما از حائزان رتبه های برتر در المپیادهای مهارت که از سال ۹۳ تا کنون مقام کسب کرده اند حمایت خواهیم کرد و تسهیلات در اختیار آنان قرار می دهیم.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=638722
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد