۸ سال پیش

پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی برای اشتغال دانشجویان
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

 

رئیس صندوق رفاه دانشجویان از ارائه تسهیلات 100 میلیون تومانی برای اشتغال دانشجویان و رشد 87 درصدی درآمد صندوق خبر داد.

جهت مشاهده اخبار استخدام دانشجویی اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ذوالفقار یزدان‌مهر پیش از ظهر امروز در شورای دانشگاه رازی کرمانشاه به تشریح آخرین وضعیت تسهیلات رفاهی دانشجویان پرداخت و گفت: در صندوق رفاه دانشجویان سند راهبردی و کاربردی بر اساس رویکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تدوین شده است.
وی ارائه تسهیلات هدفمند و مؤثر را از جمله اهداف این سند عنوان کرد و بیان داشت: خودکفایی صندوق رفاه دانشجویان از اهداف بلندمدت این صندوق است که امیدواریم با ایجاد منابع ملی پایه‌ای به این هدف برسیم.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان اظهار کرد: اهداف کوتاه‌مدت این صندوق نیز در سه حوزه از جمله تقویت اعتبارات، استفاده از ظرفیت نهادهای غیردولتی و مردمی و اشتغال دانشجویان متمرکز شده است.
یزدان‌مهر ادامه داد: با وجود خشکسالی مالی ایجاد شده در دولت به واسطه کاهش قیمت نفت، با رایزنی صورت گرفته سال آینده شاهد اتفاقات خوبی برای بودجه صندوق رفاه دانشجویان خواهیم بود.
وی از پرداخت وام و تسهیلات به تمامی دانشجویان مقطع دکتری خبر داد و افزود: با ظرفیت‌سازی به کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سال آینده به تمامی دانشجویان مقطع دکتری ماهانه 700 هزار تومان تسهیلات اعطا می‌شود.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان در مورد یارانه غذای دانشجویی نیز تصریح کرد: برای سال آینده 100 میلیارد تومان به اعتبارات صندوق رفاه دانشجویان بابت یارانه غذا افزوده می‌شود.
یزدان‌مهر با بیان اینکه در کنار تقویت اعتبارات عمومی از ظرفیت‌ نهادهای غیردولتی و مردمی و خیران استفاده می‌کنیم، گفت: در سال جاری نیز 20 میلیارد تومان تسهیلات جاری بلندمدت به صندوق اختصاص یافت.
به گفته وی، در حال حاضر هر ترم 400 هزار تومان تسهیلات به دانشجویان پرداخت می‌شود که قرار است این میزان در مناطق محروم برای دانشجویان مجرد به 600 هزار تومان و برای دانشجویان متأهل به 800 هزار تومان افزایش یابد.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان استفاده از ظرفیت نهادهای عمومی را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: طی تفاهم‌نامه‌ای مابین صندوق رفاه دانشجویان و صندوق کارآفرینی امید از اعتبارات 22 میلیارد تومانی این صندوق بهره‌مند شدیم.
یزدان‌مهر در مورد ودیعه مسکن دانشجویان نیز اظهار کرد: برای ودیعه مسکن در کلان‌شهرها 6 میلیون تومان از سوی صندوق رفاه دانشجویان و 6 میلیون تومان از سوی صندوق امید پرداخت می‌شود.
وی حل معضل اشتغال دانشجویان را از دیگر اهداف این صندوق ذکر کرد و افزود: برای اشتغال دانشجویان به ویژه در دانشگاه‌های صنعتی و فنی و حرفه‌ای تا سقف 100 میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت 60 ماهه تفاهم شده است که بیشتر مشمول مناطق کمترتوسعه‌یافته است.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان از افزایش وام سفر به عتبات‌ عالیات از 300 به 700 هزار تومان برای دانشجویان خبر داد و گفت: امسال 12 هزار نفر به عتبات‌عالیات عازم می‌شوند که می‌توانند از این اعتبارات استفاده کنند.
یزدان‌مهر بر لزوم درآمدزایی صندوق رفاه دانشجویان تأکید کرد و ادامه داد: درآمد اختصاصی صندوق رفاه دانشجویان امسال با رشد 87 درصدی روبه‌رو بوده است که امیدواریم در سال آینده بخشی از مشکلات دانشجویان با این منابع برطرف شود.
وی با بیان اینکه سال گذشته از سوی دولت برای اجاره‌بها هیچ تخصیصی به صندوق صوت نگرفته است، تصریح کرد: امسال با پرداخت 250 میلیارد تومان تعهدات گذشته را جبران می‌کنیم.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان بیان داشت: 600 میلیون تومان بابت اجاره‌بها و یارانه غذا به دانشگاه رازی طی ماه جاری و سال آینده اختصاص می‌یابد.
یزدان‌مهر با اشاره به تخفیف اجاره‌بهای خوابگاه‌ها در مناطق محروم خاطرنشان کرد: امسال 20 درصد اجاره‌بهای خوابگاه‌ها را به دانشجویان برای مراعات افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی تخفیف دادیم.
وی ساماندهی خوابگاه‌های غیردولتی برای سال آینده را از دیگر اهداف این صندوق بیان کرد و گفت: احداث خوابگاه‌ در مناطقی که مشکل دارند با تسهیلات ارزان‌قیمت و یا در قالب قرارداد‌های BOT به بخش خصوصی واگذار می‌شود تا 400 هزار متر مربع کمبود فضاهای خوابگاهی کشور جبران شود.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=564690
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد