۷ سال پیش

چهارگروه از بازنشستگان سقف حقوق ندارند

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

 مدیرکل فنی صندوق بازنشستگی کشوری چهار گروه از بازنشستگان کشوری شامل اعضای هیات علمی دانشگاه ها، قضات، دیوان محاسبات کشور و کادر سیاسی وزارت امور خارجه را فاقد سقف حقوق عنوان کرد.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مربوط به اخبار حقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید


به گزارش مهر، اکبر شیرمحمدی در اینباره اظهار داشت: اعضای هیات علمی دانشگاه ها، قضات، دیوان محاسبات کشور و کادر سیاسی وزارت خارجه بر اساس قوانین و مقررات سقف حقوق ندارند، با این وجود، تنها دو نفر از بازنشستگان کشوری بیش از ۱۴ میلیون تومان دریافت می کنند.
وی با اشاره به اینکه جمع بازنشستگان و موظفین صندوق بازنشستگی کشوری یک میلیون و ۲۷۷ هزار و ۲۳۲ نفر شامل یک میلیون و ۴۹ هزار و ۱۱۰ نفر از مشترکین بازنشستگان و ۲۲۸ هزار و ۱۲۲ نفر از مشترکین، متوفی یا وظیفه بگیر هستند، گفت: وظیفه بگیران یا مستمری بگیر صندوق شامل همسر دائم، فرزندان، پدر و مادر، شوهر و نوادگان هستند.
وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۵ حداقل حقوق وظیفه ۹ میلیون ریال و حداکثر حقوق هفت برابر حداقل حقوق یعنی ۶۳ میلیون ریال است، گفت: برای دریافت حقوق وظیفه، برای فرزندان که فرزند دختر و پسر تا ۲۰ سالگی یا چنانچه دانشجو باشند تا ۲۵ سالگی، فرزند دختر در صورت نداشتن شغل و شوهر بدون محدودیت سنی، فرزندان علیل یا ناقص العضو که از کارافتادگی دائم داشته و در کفالت مستخدم متوفی بوده باشند، نوادگان دختر یا پسر در صورتی که پدرشان فوت شده و در کفالت پدربزرگ بازنشسته باشند، می توانند از حقوق وظیفه استفاده کنند.
مدیرکل فنی صندوق بازنشستگی کشوری درباره قطع حقوق فرزندان نیز گفت: همانطور که اشاره شد در صورت رسیدن پسران به شرط سنی ۲۰ سالگی و چنانچه دانشجو باشند تا پایان تحصیل و حداکثر تا ۲۵ سالگی و برای فرزندان دختر در صورت ازدواج یا داشتن شغل، حقوق وظیفه آن ها قطع می‌شود.
شیرمحمدی همچنین یادآور شد: در صورت فوت پدر و مادری که هر دو کارمند دولت باشند فرزندان آنها با شرایط فوق الذکر از هر دو حقوق وظیفه والدین برخوردار می‌شوند.
وی با بیان اینکه اشتراک در صندوق بازنشستگی کشوری از طریق استخدام رسمی یا تقاضای تغییر صندوق کارمندان پیمانی و انتقال از صندوق دیگر به این صندوق انجام می شود، اظهار داشت: درباره افرادی که به هر طریق مشترک این صندوق می‌شوند، شرایط قانونی بازنشستگی و همچنین حقوق وظیفه وراث مطابق سایر مشترکین صندوق یکسان خواهد بود.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=627744
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد