۷ سال پیش

کارگران بانیان اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی هستند
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان قروه گفت: کارگران تداعی گران عرصه اقتصادی هستند و در واقع بانیان اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی می باشند.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار مهر، کوروش شعبانی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته کارگر در شهرستان قروه اظهار داشت: آنچه که امروزه اقتدار و ارزش داریم از برکت خون شهیدان است و در این میان باید یاد شهیدان کارگری که بدون ادعا زندگی کردند و به جبهه های جنگ رفتند را زنده نگه داریم.

وی با بیان اینکه کارگران بهترین بندگان خداوند هستند، افزود: کارگر همانی است که ائمه و معصومین از آن به نیکی یاد کردند و بر دستانش بوسه پیامبر نقش بسته است.

به گفته شعبانی عرق جبین کارگران به خون شهیدان مزین است و در واقع حلال ترین رزق و روزی درگاه خداوند را از آن خود دارند.

وی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، تصریح کرد: برای تحقق این شعار باید دانست که کارگران تداعی گران این عرصه هستند، کارگرانی که سربازان تولید و مغزهای متفکر چرخه های اقتصادی می باشند و در واقع کارگران بانیان اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی هستند.

شعبانی استفاده حداقل از منابع را برای تحقق اقتصاد مقاومتی مسئله ای مهم و ضروری خواند و تأکید کرد: سطح بهره وری بنگاه های اقتصادی بالا نمی رود مگر اینکه مدیریت اقتصادی و جهادی شکل گیرد که متأسفانه در بعضی از سطوح مدیریتی آن نگاه مناسب به جهاد اقتصادی دیده نمی شود و این امر نشان از مانعی در راه رسیدن به رونق است.

به گفته وی شهرستان قروه در راستای تحقق شعار سال پتانسیل های بالایی دارد لذا می توان با برنامه ریزی در تمامی ظرفیتها گام مثبت برداشت.

شعبانی در ادامه با اشاره به گستردگی کار اداره تعاون در چندین حوزه، عنوان کرد: حوزه اشتغال با محوریت ساماندهی مشاغل خرد، حوزه مهارت آموزی با شناسایی نیاز بازار کار، حوزه بازرسی با تقویت رابطه، حوزه تعاون، حوزه روابط کار با محوریت سازش بین کارگر و کارفرما و حوزه اجتماعی از جمله عوامل مهمی است که این اداره در روند کار خود زیر نظر دارد.

وی حمایت از کسب و کار خرد در کنار شناسایی افراد دارای ظرفیت در این زمینه، توجه به توسعه روستایی، معارفه های آموزشی با بحث مسایل موردنیاز در جامعه، تقویت ارتباط بازرسان با کارفرمایان، ایجاد تشکلات کارگری و ... را از جمله کارکردهای حوزه های فوق الذکر دانست.

شعبانی یکی از مشکلات موجود در بحث کار در جامعه را ضعف فرهنگ کار در میان جوانان دانست و عنوان کرد: بیشتر جوانان به دنبال مزدگیری هستند لذا باید فرهنگ کارآفرینی ترویج و گسترش داده شود تا این ذهنیت اشتباه در میان قشر جوان که توانایی کار کردن را دارند از بین برود.

وی همچین از کسب مقام دوم استانی اداره تعاون قروه در سال گذشته در راستای تشکیل تعاونی، نظارت، آموزش، ترویج مشاغل خرد، پیگیری ایجاد مؤسسات دانش بنیان خبر داد.

به گفته کوروش شعبانی در دعاوی کارگری و کارفرمایی تا کنون از ۳۲۰ مورد شکایت در سال گذشته نزدیک به ۱۰۰ مورد منجر به سازش شده است و تمامی سعی ما بر این است که پرونده های موجود با سازش خاتمه یابند.

در ادامه این مراسم دبیر خانه کارگر شهرستان قروه نیز با بیان اینکه خانه کارگر نباید نقطه مقابل اداره کار باشد، گفت: مسلماً کارفرمایان عاشق کار و صنعت هستند آن هم صنعتی که در این منطقه بسیار سخت است لذا کارفرمایی که این همه مشقت را تحمل می کند بنابراین باید حق کارگری را هم رعایت نماید.

حسین شکوهی با بیان اینکه ایجاد انگیزه در کارگر و متقابلاً کارفرما باید به وجود آید، تأکید کرد: ابتدای امر عنوان شغل در لیست بیمه برای کارگران باید به درستی اعلام شود و در کنار آن با تشکیل صندوقهای قرض الحسنه کارگری در واحدهای تولیدی نیز می توان از اتکا به دولت دست کشید و خودکفا شد.

وی استفاده از امکانات خانه کارگر برای رفاه حال کارگران را از دیگر موارد ایجاد انگیزه برای این قشر دانست.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=587619
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد