۷ سال پیش

کارگران ساختمانی صاحب کارت مهارت بیمه می‌شوند
اطلاعات بیشتر

 

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی البرز گفت: هم‌اکنون 24 موسسه کاریابی در استان فعال است.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک کنید


«اسماعیلی خلیلی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: برخی کارگران ساختمانی از این‌که نمی‌توانند تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار بگیرند گلایه دارند، اما واقعیت این است این مشکل به اداره کار مربوط نمی‌شود و به اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان مرتبط است.
وی ادامه داد: اداره‌کل کار استان البرز هر کارگر ساختمانی که دارای کارت مهارت باشد را تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار می‌دهد و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.
خلیلی خاطرنشان کرد: مسأله اصلی این است که اداره‌کل فنی و حرفه‌ای در صدور کارت مهارت برای این کارگران با مشکلاتی روبه‌رو است.
وی افزود: طی چند سال اخیر به‌علت رکود صنعت ساختمان، ساخت و ساز در مناطق مختلف استان رونق خود را از دست داده است.
خلیلی توضیح داد: از آنجایی‌که حق بیمه کارگران ساختمانی را سازنده‌ها پرداخت می‌کنند هر چقدر پروژه‌های در دست ساخت کمتر باشد کارگرانی که تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند نیز تعدادشان کمتر می‌شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز با اشاره به سوءاستفاده برخی از طرح بیمه کارگران ساختمانی خاطرنشان کرد: برخی علیرغم داشتن جواز کسب و اشتغال در مشاغل دیگر از طرح بیمه کارگران ساختمانی استفاده می‌کردند.
این مسئول اظهار کرد: تاکنون هزار نفر از این افراد شناسایی شده و برخورد قانونی مقتضی با آن‌ها شده است.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از فعالیت 24 موسسه کاریابی در استان خبر داد و گفت: اداره‌کل کار استان نظارت ویژه‌ای بر کمیت و کیفیت  فعالیت این موسسات دارد.
خلیلی افزود: در راستای برخورد با موسسات متخلف، هفته گذشته یکی از موسسات کاریابی محمد شهر به‌علت گرفتن پول اضافی از مردم تعطیل شد.
وی خاطرنشان کرد: موسسات کاریابی تنها باید 15 هزار تومان جهت ثبت‌نام از متقاضیان کار بگیرند و دریافت وجهی بیش از این مبلغ قانونی نیست.
وی افزود: موسسات کاریابی تعداد ثبت‌نامی‌های خود را به‌صورت روزانه از طریق شبکه تحت وب به اداره‌کل کار استان ارسال می‌کنند و گزارش ماهانه خود را نیز در اختیار ناظران این اداره‌کل قرار می‌دهند تا روند فعالیت آنها بررسی شود.
وی یادآور شد: متقاضیان کار در صورت مراجعه به موسسات کاریابی و مشاهده تخلف موضوع را با اداره‌کل کار در میان بگذارند تا با فرد متخلف برخورد قانونی لازم صورت بگیرد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=648961
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد