۷ سال پیش

کارگران نیازمند امنیت شغلی هستند

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی نکا، بیکاری و امنیت شغلی ازجمله دغدغه‌های قشر کارگری دانست که نیازمند تأمین امنیت شغلی هستند.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار مهر، ابوالقاسم سلیمانی جمعه‌شب در همایش تجلیل از کارگران شهرستان نکا که در سالن امیرالمؤمنین نکا برگزار شد، با اشاره به اهمیت مقوله اشتغال و ناببس سامانی در امر بیکاری اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد بزهکاری‌ها و بیچارگی‌های اجتماعی جامعه که منتج به بیکاری می‌شود نشات گرفته از مشکلات اقتصادی است که در این خصوص باید در کارگروه اشتغال در حوزه کلان چاره‌اندیشی شود.
به گفته وی بیکاری به‌عنوان یکی از مشکلات و دغدغه‌های مهم جامعه امروز در خانواده‌ها است که متأسفانه در ایام اخیر با افزایش مشکلات اقتصادی در جامعه شاهد روند صعودی ناببس سامانی‌های زمینه اشتغال هستیم.
مدیر امور کار تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان نکا تأمین امنیت شغلی- روانی کارگران و خانواده‌های آن‌ها را بسیار ضروری دانست و همچنین تصریح کرد: تمامی قوانین و دغدغه‌های مسئولان در خصوص یک اصل کلی که بر پایه صیانت از جان، اعضا و جوراح کارگر است که به‌راحتی محقق نمی‌شود درواقع اگر این مقوله توسط مسئولان رعایت شود قطعاً کارگران با دغدغه کمتری به زندگی خود ادامه می‌دهند.
سلیمانی بیشترین حوادث و آسیب‌ها را مربوط به حوزه کارگران ساختمانی برشمرد و افزود: خطرآفرین بودن نوع کار، نبود آموزش‌های لازم، نبود اجرای صحیح قوانین و نبود هماهنگی‌های لازم میان سازمان‌ها و نهادهایی که بانی صیانت از حفظ جان کارگر هستند ازجمله عواملی بوده که کارگران ساختمانی با آن روبرو هستند.
به گفته این مسئول تمامی روزهای خدا را باید روز کار، تلاش، توسعه، تعالی و پیشرفت نام نهاد چراکه هیچ‌چیزی به‌اندازه کار و تلاش کارگر به‌عنوان سرمایه انسانی برای کشور ارزشمند نیست.
وی تقدیر از جایگاه کارگران به‌عنوان سرمایه‌های انسانی و همچنین خانواده‌هایی که در زمان‌های بحران‌زا هم‌قدم با کارگران ایستادگی کردند را ازجمله هدف برگزاری این همایش دانست و همچنین متذکر شد: با تلاش و ایفای نقش یکایک مسئولان در سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط شاهد تحقق امر صیانت و تأمین امنیت جامعه کارگری خواهیم بود.
بیمه ۱۵۰۰ کارگر ساختمانی در نکا
علی‌اکبری نیز در ادامه بابیان اینکه جامعه کارگری در نوک پیکان تحقق شعار سال قرار دارد تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال به اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نام مزین شده است جامعه کارگری در این مقوله در نوک پیکان قرارگرفته است که نیازمند توجه است.
رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی نکا افزود: یک هزار و ۵۰۰ نفر از کارگران ساختمانی بیمه شدند که در سال ۹۴ تعداد ۱۸۰ نفر از کارگران این انجمن دوره ارتقای مهارت درجه ۲ را گذرانده و درمجموع ۷۰۰ نفر موفق به کسب کارت مهارت درجه ۳ شدند.
وی آغاز فعالیت انجمن صنفی کارگران ساختمانی را از سال ۸۹ برشمرد که در حال حاضر دو هزار و ۷۰۰ عضو به‌صورت فعال و ویکهزار و ۳۰۰ عضو به دلیل نداشتن متولی تحت پوشش این انجمن قرار دارند.
اکبری با تأکید بر آموزش به‌موقع به کارگران ساختمانی متذکر شد: با آموزش‌های داده‌شده در سال ۹۴، ۴۰ درصد از حوادث ناشی از کار کاهش‌یافته و آمار فوتی نسبت به سال گذشته دو نفر کمتر به ثبت رسیده است این آمار در حالی است که در سال‌های اخیر ۵۰ درصد از حوادث کارگری در حوزه کارگران ساختمانی بود.
رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی نکا طرح‌های قیمت‌گذاری دستمزدهای ساختمانی برای ۴ سال و ساماندهی کارگران ساختمانی ۴ ماه است به‌صورت کشوری در انجمن صنفی کارگران شهرستان نکا انجام می‌شود. در این مراسم از ۴۵ نفر از کارگران نمونه شهرستان نکا در بخش تولید صنعت و توزیع تقدیر به عمل آمد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=587650
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد