۷ سال پیش

کاهش اشتغال مردان با افزایش جذب زنان در شرکت‌ها
اطلاعات بیشتر

 

یک کارشناس بازار کار می‌گوید: زنان دارای تحصیلات عالیه سطح توقعات بیشتری دارند و کمتر به ازدواج تن می‌دهند. در مقابل، مردان ترجیح می‌دهند با زنان دارای تحصیلات کمتر ازدواج کنند.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید


علی اصلانی در گفت‌وگو با ایسنا، ابلاغ سیاستهای کلی خانواده از سوی مقام معظم رهبری را ناشی از وجود ‌دغدغه ایشان در خصوص بالا رفتن سن ازدواج جوانان و نگرانی از فروپاشی بنیان خانواده‌ها و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن دانست.
وی گفت: در ایران زنان با حقوق ناچیز و ساعتهای طولانی حاضر به کار می‌شوند در حالی که ممکن است این شغل‌ها مردانه باشد ولی کارفرمایان به دلیل اطاعت پذیر بودن زن و پذیرش شرایط سخت کار از سوی آنها ترجیح می‌دهند از زنان به جای مردان استفاده کنند.
اصلانی ادامه داد: متاسفانه استخدام و جذب نیرو در شرکتهای خصوصی هم بیشتر به سمت و سوی زنان رفته است در حالی که این امر به فضای کسب و کار به ویژه اشتغال مردان در جامعه آسیب می‌زند.
این کارشناس بازار کار متذکر شد: بسیاری از شرکتهای خصوصی به این دلیل که مسئولیت خانواده و نان آوری با مردان است و اگر حقوق آنها کم باشد یا عقب بیفتد اعتراض می‌کنند بیشتر زنان را به خدمت می‌گیرند.
وی با بیان اینکه مخالف کار کردن زنان نیستیم، ‌ تصریح کرد: داشتن درآمد و ومقعیت اجتماعی و در یک کلام مستقل شدن زنان برای حل مشکلات مالی و اجتماعی خوب است ولی تا جایی که به ازدواج و تشکیل خانواده، بنیان خانواده‌ها، اشتغال مردان و فضای کسب و کار لطمه نزند.
اصلانی خاطرنشان کرد: اگر چه فرهنگ کشور ما به لحاظ آداب و رسوم، ازدواج و کار قابل مقایسه با کشورهای اروپایی و غربی نیست اما شرایط در کشورهای آلمان، کانادا و سوئیس اینطور نیست که اگر زنان سر کار بروند مردان بیکار بمانند بلکه فرصتهای شغلی به قدری زیاد است که لطمه‌ای به فضای کار دیگری نمی‌زند.
به گفته این فعال کارگری، تمام مسایل مربوط به بیمه، درمان، ‌بازنشستگی و حقوق و مزایای نیروی کار در این کشورها بر عهده دولت است و مشکلی در خصوص اشتغال مردان و زنان حتی پس از ازدواج و فرزند آوری دیده نمی‌شود.
اصلانی در پایان بالا رفتن سطح تحصیلات در زنان را در سطح توقعات آنان موثر خواند و ابراز عقیده کرد: هرچه تحصیلات عالیه مردان بیشتر است به دنبال زنان با تحصیلات پایین می‌روند و بالعکس، زنانی که دارای مدرک تحصیلی بالاتری هستند انتظارات متفاوتی دارند و همین مساله می‌تواند در خودداری از ازدواج و پذیرش مسئولیت‌های زندگی و خانه داری از جانب آنها موثر باشد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=664184
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد