۷ سال پیش

کمبود نیروی انسانی برخی مناطق آموزش و پرورش مرتفع می شود
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

کمبود نیروی انسانی برخی مناطق آموزش و پرورش مرتفع می شود

جهت مشورت و تبادل نظر در رابطه با آزمون استخدامی آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید


 وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح ساماندهی نیرو گفت: برخی مناطق کشور با مازاد نیرو و بعضی با کمبود نیرو رو به رو هستند که برای حل این مشکل کمیته ای تشکیل شده تا ضمن برنامه ریزی لازم برای تامین نیروی انسانی در سطح استان ها و مناطق دارای مشکل با استخدام نیروی جدید کمبودها را برطرف کند.
کمبود نیروی انسانی برخی مناطق آموزش و پرورش مرتفع می شود
فخرالدین احمدی دانش آشتیانی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مدارس سطح حاشیه شهر زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:
استخدام نیرو در آموزش و پرورش باید از طریق دانشگاه فرهنگیان انجام شود تا افراد دوره های آموزشی و مهارت های حرفه ای را در این دانشگاه فراگرفته و بعد از آن وارد کلاس درس شوند.
وی افزود: با وجود مشکلاتی که در فرآیند استخدام نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان وجود دارد و کار سختی است اما آن را دنبال می کنیم.
وی تصریح کرد: عدالت آموزشی یکی از برنامه های مهم وزارت آموزش و پرورش است که تحقق این امر با جدیت دنبال می شود.
وی افزود: به منظور آشنایی با مسائل و مشکلات و رفع محرومیت های آموزشی مناطق محروم سفر به این مناطق را در برنامه قرار داده ایم تا بتوانیم در جهت رفع محرومیت ها و توسعه عدالت آموزشی قدم های موثری برداریم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: مدرسه محوری جزء شعارهای مهم وزارت آموزش و پرورش است و بیشتر سعی می شود در داخل مدرسه برای کیفیت آموزشی دانش آموزان اختیاراتی به مدیران مدارس و معلمان داده شود.
دانش آشتیانی اظهار داشت: برای محقق ساختن این امر از نزدیک با معلمان و دانش آموزان صحبت می شود تا مشکلات شان را در میان گذارند و بتوان در سریعترین زمان این مشکلات را برطرف کرد.
وی تصریح کرد: از آن جایی که مدرسه، معلم و دانش آموز نقش کلیدی نظام تعلیم و تربیت را دارند سعی می شود مشکلات آنان را برطرف کنیم.
وی با اشاه به اهداف سفرش به سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: مشاهده مسائل و مشکلات مدارس و آموزش و پرورش از نزدیک و بررسی آنها در نشست های مختلف و تصمیم گیری و تلاش برای تامین نیروی انسانی کارآمد و توانمند مهمترین هدف این سفر به سیستان و بلوچستان است.
وی افزود: سیستان و بلوچستان با مشکل فضاهای آموزشی روبه رو است ان شاالله بتوانیم از طریق بودجه های عمومی و مشارکت های مردمی و خیران در جهت رفع کمبود فضاهای آموزشی این استان قدم های اساسی برداشته شود تا در این استان به استانداردهای لازم برسیم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: قبل از سفر به سیستان و بلوچستان با گروه های علاقه مند به کمک به مناطق محروم جلساتی برگزار شد که امیدواریم نتیجه بخش باشد تا بتوان با استفاده از کمک های خیرین در جهت رفع محرومیت های آموزشی این استان گام های موثری برداشته شود.
دانش آشتیانی با اشاره به جلوگیری از ترک تحصیل و ریشه کنی بی سوادی در کشور اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در این مساله به خصوص در استان های محروم وجود دارد تامین نیروی انسانی برای دختران است.
وی بیان کرد: با توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی برخی از استانهای کشور خانواده ها تمایل دارند که معلمان خانم کار تدریس دختران آنان را برعهده داشته باشند.
وی ادامه داد: یکی از مواردی که باعث شده افراد بیسواد به مراکز نهضت سواد آموزی کمتر مراجعه کنند همین مساله بوده و در حال برنامه ریزی هستیم تا متناسب با فرهنگ عموم هر منطقه انگیزه هایی ایجاد شود که بتوانند خانواده ها بچه های خودشان را به مدارس بیاورند تا سطح پوشش سواد افزایش پیدا کند.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اقداماتی که در سالهای اخیر انجام شده پوشش سواد آموزی به بیش از 90 درصد رسیده و تلاش می شود در سالهای آتی به 100 درصد برسد.
به گزارش ایرنا، شرکت در نشست مدیران مدارس سیستان و بلوچستان در مجتمع شهید عالی زاهدان و راه اندازی سه سامانه ویژه فرهنگیان، مدیران مدارس و ادارات آموزش و پرورش استان، افتتاح باغ رستوران خانه معلم، کلنگ زنی چند طرح آموزشی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان و شرکت در نشست توسعه شاخص های آموزشی مناطق کمتر توسعه یافته از جمله برنامه های سفر وزیر آموزش و پرورش به سیستان و بلوچستان است.
همچنین یوسف نجفی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش، اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش و علی زرافشان معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش نیز امروز پس از ورود به زاهدان به ترتیب به شهرستان های زابل، سراوان و خاش سفر و در نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان ها حضور یافتند.
به گزارش ایرنا هم اینک بیش از 620 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در 6 هزار و 300 مدرسه در حال تحصیل و 36 هزار و 700 فرهنگی نیز سکان دار تعلیم و تربیت این استان هستند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=721199
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد