۸ سال پیش

گرد "بیکاری و رکود" بر روستاها
No Image

گرد "بیکاری و رکود" بر روستاها

منقضی شده

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

ساکنان ۱۲ روستای استان خراسان‌شمالی به‌علت نبود شرایط مناسب اشتغال و درآمدزایی اقدام به مهاجرت کرده‌اند و این روستا‌ها درحال حاضر خالی از سکنه شده است.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار استخدام روستائیان اینجا کلیک کنید


عبدالله قدرتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار داشت: این روستاها کمتر از 10 خانوار جمعیت داشتند و در سال‌های گذشته به‌علت نبود شرایط مناسب اشتغال و درآمدزایی اقدام به مهاجرت کرده‌اند.
قدرتی علت خالی شدن این روستاها را پایین بودن بیش‌ازحد جمعیت و کم‌درآمد بودن اهالی آن عنوان کرد و گفت: این روستاهای کم‌جمعیت در سال‌های 85 تا 90 خالی از سکنه شده‌اند.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: البته ساکنان برخی از این روستاها به شهرک‌های مجاور و نزدیکی روستاها مهاجرت کرده‌اند.
وی بابیان اینکه ساکنان روستاهای کوچک و دوردست در استان در حال مهاجرت هستند گفت: روستاهای ما در حال از دست دادن جمعیت هستند.
قدرتی تصریح کرد: کمبود منابع آبی در روستاها اشتغال و کار کشاورزی و باغداری را با چالش روبه‌رو کرده و روستایی برای دست‌یابی به درآمد به‌ناچار محل زندگی خود را ترک می‌کند.
وی بابیان اینکه محدود بودن زمین‌های کشاورزی نیز در این میان تأثیرگذار بوده است گفت: قانون ارث در جامعه ما سبب خرد و کوچک شدن زمین‌های کشاورزی شده است و این امر هزینه‌های کشاورزی را به کاری هزینه‌بر و غیراقتصادی بدل کرده است.
قدرتی خاطرنشان کرد: کشاورز با فعالیت در زمین کوچک و خرد نمی‌تواند بازدهی و سود مناسب را به دست آورد و هزینه‌های تولید در این زمین‌ها به‌مراتب از زمین‌های بزرگ‌تر بیشتر است بنابراین کشاورز رغبتی به ادامه تولید درزمینهٔ ای کوچک ندارد.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان شمالی گفت: یک راهکار برای رونق اقتصادی در روستاها، تجمیع روستاهای کوچک و راه‌اندازی کارگاه‌های تولید در روستاهای بزرگ‌تر است.
قدرتی افزود: راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنایع کوچک در روستاهای کوچک مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی نیست اما این اقدام با تجمیع روستاها میسر می‌شود و می‌توان به اشتغال و اقتصاد روستاها را رونق داد.
وی اظهار داشت: با تجمیع روستاهای کم خانوار و راه‌اندازی صنایع و کارگاه‌های تولیدی می‌توان خدمات بهتری به روستاها ارائه داد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=549022
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد