۷ سال پیش

یادآوری شرایط کار در روز جهانی کارگر به کارفرمایان
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

 

 یک فعال صنفی کارگری گفت: طبق قانون کار روز یازدهم اردیبهشت باید برای کارگران روزی تعطیل با دستمزدی عادی محاسبه شود و اگر کارگری در محل کار حاضر شد، مزد آن روز مشمول اضافه کاری شود.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک کنید


«فتح الـله بیات» رئیس اتحادیه کارگران پیمانی و قراردادی با توجه به نزدیک شدن به روز کارگر گفت: کارگرانی که بیمه شده سازمان تامین اجتماعی و مشمول قانون کار هستند طبق قانون کار باید روز ۱۱ اردیبهشت تعطیل باشند.

وی بابیان اینکه طبق قانون کار تعطیلی روز کارگر برای مشمولان قانون کار حکم روزهای تعطیل رسمی را دارد، افزود: به کارگرانی که در این روز تعطیل هستند مانند تعطیلی روز جمعه مزد تعلق می‌گیرد و در مقابل کارگرانی که به هرترتیب در این روز کار می‌کنند بابت انجام کار در روز تعطیل 40 درصد مزایای بیشتر دریافت خواهند کرد.

بیات ادامه داد: جامعه کارگری از کارفرمایان دولتی و خصوصی انتظار دارد که در پایان اردیبهشت ماه طبق قانون دستمزد مربوط به روزجهانی کارگر را محاسبه و پرداخت کنند و در همین رابطه از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می خواهد تا از همه ابزارهای قانونی که دارد اجرای مواد  62 و 63 قانون کار را به تمامی کارفرمایان یادآوری کند .

رئیس اتحادیه کارگران پیمانی و قراردادی افزود: جامعه کارگری از مسئولین انتظار دارند ،در هفته کارگر توجه ویژه‌ای نسبت به مشکلات معیشتی جامعه حداکثری کارگران که از حداقل‌های امکانات زندگی محرومند نشان دهند و خبرهای خوشی برای جامعه زحمتکش کارگری داشته باشند.

بیات گفت: کارگران درسال کاری پیش رو توقع دارند قردادهای کار سامان دهی شود و تدابیری اندیشیده شود که دیگر شاهد قردادهای سفید امضاء، قراردادهای کوتاه مدت و حجمی نباشیم و کارگران در مقابل کارشرافتمندانه خود از مزد و مزایایی عادلانه برخوردار شوند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=580397
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد